Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dworzec Śródmieście w nowym planie zagospodarowania Warszawy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
03-05-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 5/2011

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dworzec Śródmieście w nowym planie zagospodarowania Warszawy
Podczas ostatniej w ubiegłej kadencji samorządu sesji Rady Warszawy, 9 października 2010 roku uchwalono nowy plan zagospodarowania Placu Defilad w Warszawie. Dopuszcza on między innymi postawienie budynków o wysokości do 30 metrów bezpośrednio nad tunelem średnicowym i dworcem Warszawa Śródmieście. Jak trudna będzie realizacja założeń planu i jak wpłynie ona na przyszłość jednego z najbardziej zatłoczonych dworców w Polsce?

Samo uchwalanie planu, którego przygotowanie trwało przez praktycznie całą poprzednią kadencję samorządu, nie obyło się bez kłótni. Radni skarżyli się, że mieli zaledwie kilka dni na wgląd w jego szczegóły, a komisja ładu przestrzennego w ostatniej chwili musiała rozpatrzyć ponad 240 uwag zgłoszonych do planu. Największe dyskusje wśród radnych, a także wśród mieszkańców zaproszonych na dyskusję publiczną nad projektem, wywołał fakt dopuszczenia nawet 245-metrowej zabudowy w okolicy Pałacu Kultury i Nauki. Najtrudniejsze w realizacji mogą jednak stać się dużo niższe, 30-metrowe budynki zlokalizowane bezpośrednio nad tunelem średnicowym i dworcem Warszawa Śródmieście.

Jak budować nad tunelem kolejowym?

– Robiliśmy studia i opracowania, żeby odpowiedzieć na pytanie, jakie są techniczne możliwości budowy nad dworcem Śródmieście – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Paweł Olczyk, członek zarządu, dyrektor zarządzania nieruchomościami i nadzoru właścicielskiego PKP SA. Według niego, na międzytorzu samego dworca jest wystarczająco dużo miejsca, by zmieściły się tam filary nowych budynków. Nie da się natomiast postawić jakiegokolwiek nowego budynku na istniejącej płycie przykrywającej dworzec, jak to miało miejsce pomiędzy dworcami Centralnym i Ochota. Płyta nad Śródmieściem ma już 40 lat, a i tak nie była przewidziana na większy nacisk. Przed inwestycją trzeba będzie ją kompletnie zdjąć i zastosować inne rozwiązanie. Według informacji podanych w ubiegłym roku przez „Gazetę Wyborczą”, podniesie to koszty inwestycji o 350 milionów złotych, jednak jest w pełni wykonalne. – Największym problemem przy ewentualnej budowie będą kwestie związane z utrzymaniem stałego ruchu pasażerskiego na tej bardzo obciążonej linii. Nie dopuszczamy możliwości całkowitego zamknięcia obu torów choćby na część okresu budowy, choć do zamknięć poszczególnych torów na pewno musiałoby dochodzić – utrzymuje Olczyk.


Całość artykułu w miesięczniku Rynek Kolejowy nr 5/2011. Zapraszamy do prenumeraty lub salonów Empik


 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dworzec w Lublinie z patronem

Pasażer

Dworzec w Lublinie z patronem

Redakcja/inf. pras. 22 lipca 2023

Dworzec w Rzepinie jeszcze poczeka na dokończenie robót

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Pasażer

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Budowa windy na dworcu Warszawa Śródmieście opóźniona

Warte uwagi

Budowa windy na dworcu Warszawa Śródmieście opóźniona

jm, Rynek Kolejowy, 5 października 2010 05 października 2010

Kontrowersyjny plakat na dworcu Warszawie Śródmieście

Warte uwagi

Kontrowersyjny plakat na dworcu Warszawie Śródmieście

jm, Rynek Kolejowy 23 listopada 2011

Zobacz również:

Dworzec w Lublinie z patronem

Pasażer

Dworzec w Lublinie z patronem

Redakcja/inf. pras. 22 lipca 2023

Dworzec w Rzepinie jeszcze poczeka na dokończenie robót

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Pasażer

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Budowa windy na dworcu Warszawa Śródmieście opóźniona

Warte uwagi

Budowa windy na dworcu Warszawa Śródmieście opóźniona

jm, Rynek Kolejowy, 5 października 2010 05 października 2010

Kontrowersyjny plakat na dworcu Warszawie Śródmieście

Warte uwagi

Kontrowersyjny plakat na dworcu Warszawie Śródmieście

jm, Rynek Kolejowy 23 listopada 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5