Osiemnaście milionów złotych chcą wydać Polskie Linie Kolejowe na pierwszy etap modernizacji linii kolejowej z Tłuszcza do Ostrołęki. Do przetargu na wykonanie prac zgłosiło się aż 12 podmiotów. Zwycięzca będzie musiał zakończyć roboty do końca listopada.
O modernizację linii zabiegała Elektrownia Ostrołęka, która planuje budowę nowego bloku energetycznego. Wczoraj otwarto oferty na pierwszy etap prac, które zostaną wykonane w systemie "zaprojektuj i buduj". Wykonawca będzie musiał sporządzić niezbędną dokumentację projektową oraz uzyskać wymagane decyzje administracyjne. Zamówienie obejmuje także wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej oraz dokumentacji powykonawczej. Parametry linii po I etapie modernizacji mają umożliwić prowadzenie ruchu pociągów z prędkością V=100 na odcinku Tłuszcz – Wyszków oraz V=120 km/h na odcinku Wyszków – Ostrołęka.
Szacunkowa wartość zamówienia bez VAT wynosi 18 073 333,34 złotych. Kwota obejmuje również wartość zamówień uzupełniających w wysokości 50 % oraz wartość płyt przejazdowych, które PLK odda do dyspozycji wykonawcy, która wynosi 73 333,34 złotych. Tak więc maksymalna wartość oferty, którą przyjmie PKP PLK wynosi 12 mln złotych netto (14,76 mln złotych brutto).
Jako że jedynym kryterium przetargu jest cena, najkorzystniejszą ze złożonych ofert jest ta, którą przedstawiło konsorcjum NDI SA (lider) z Sopotu i Construcciones y Promociones Balzola z Vizcayi w Kraju Basków (Hiszpania). Za zrealizowanie zamówienia konsorcjum chce otrzymać 9 539 370,20 złotych netto (11 733 425,35 złotych brutto). Konsorcjum w tym składzie wykonuje obecnie przebudowę rynku w Katowicach, startowało też w przetargu na remont fragmentu linii kolejowej nr 95 Kraków Mydlniki - Podłęże.
Na całość zamówienia przewidziano bardzo krótki okres. Modernizacja ma rozpocząć się w lipcu i potrwać do 30 listopada 2012 roku. Zamówienie zostanie sfinansowane ze środków Funduszu Kolejowego, i ze środków własnych PKP Polskie Linie Kolejowe (razem z opłaceniem podatku VAT).