Remont trasy tramwajowej na Jelonki miał spowodować zamknięcie linii tramwajowej na cały sierpień. Ostatecznie tramwaje do pętli os. Górczewska nie dojadą tylko przez 16 dni. Zamiast tego tramwaje zawrócą na Skierniewickiej i nie dojadą nawet do cm. Wolskiego. Ewenementem będzie za to trasa linii zastępczej 78, które zrobi pętlę dookoła bliskiej Woli.
Tramwaje Warszawskie przebudowują trasę tramwajową na Jelonki - w ul. Powstańców Śląskich na odcinku Górczewska - Człuchowska i w ulicy Górczewskiej. Również przebudowana zostanie pętla tramwajowa os. Górczewska, łącznie z dobudową dodatkowego toru. Harmonogram remontu przewidywał rozpoczęcie 30 lipca i zakończenie 16 września. Tramwaje przez cały sierpień miały dojeżdżać tylko do pętli Cmentarz Wolski.
Ostatecznie w planach remontu zaszły duże zmiany. Zamknięcie linii tramwajowej na Jelonki potrwa od 4 do 20 sierpnia. Jednak nie do końca można się cieszyć - linia będzie zamknięta nie na odcinku od cm. Wolskiego, ale aż do Skierniewickiej - Zamkniemy większy odcinek, bo na skrzyżowaniu ulicy Wolskiej i Elekcyjnej wykonana zostanie naprawa gwarancyjna torowiska. Skoordynowaliśmy te prace, żeby skrócić czas utrudnień - tłumaczy Teresa Kotwica z Tramwajów Warszawskich.
Jak udało się skrócić czas, potrzebny na remont torowiska? W lutym tramwajarze zapowiadali zamknięcie odcinka na cały miesiąc - Plany zawsze ustala się z pewnym zapasem, tym bardziej, że mamy tu do czynienia z naprawami gwarancyjnymi, które wykonuje firma zewnętrzna. To jej pracownicy określają, ile potrzebują czasu na prace - mówi Kotwica. Jak dodała, trasa zamknięta będzie w okresie, w którym w Warszawie jest najmniej ludzi.
Zawrócą przez zajezdnię Wola
- Na czas remontu zawiesimy linie 8 i 10, a trasy zastępcze dostaną linie 26 i 27. Uruchomimy też dodatkowy tramwaj linii 78, a autobusy pomogą nam, uruchamiając linię Z-6. Taka komunikacja zastępcza na pewno zminimalizuje utrudnienia dla mieszkańców - uważa Teresa Kotwica.
Linia nr 26 pojedzie z Annopolu stałą (a właściwie stałą w czasie budowy metra) trasą do Skierniewickiej, gdzie skręci w Rogalińską i wysadzi pasażerów przed wjazdem na teren zajezdni Wola, gdzie tramwaje mają możliwość zawracania. Podobna zmiana będzie dotyczyć linii nr 27 z pętli Marymont.
Tramwaj z pętelką
Linia nr 78 w połowie zastąpi 10, odjeżdżając z pętli Wyścigi i jadąc do dworca Centralnego. Tam zastąpi linię 8 i pojedzie na Wiatraczną. Jednak ze względu na brak możliwości skrętu na skrzyżowaniu al. Jerozolimskich i Jana Pawła, tramwaj zrobi pętlę dookoła bliskiej Woli - przejedzie aleją Jana Pawła II, Solidarności, Okopową, Towarową do placu Zawiszy, i dalej Alejami Jerozolimskimi w kierunku Wiatracznej.
Zastępcza linia autobusowa Z-6 będzie kursować wzdłuż wyłączonego odcinka na trasie: OKOPOWA – Okopowa – Leszno – Okopowa – al. Solidarności – Wolska – Ordona – Kasprzaka – Wolska – Połczyńska – Powstańców Śląskich – Górczewska – OS.GÓRCZEWSKA – Górczewska – Powstańców Śląskich – Połczyńska – Wolska – al. Solidarności – Okopowa - OKOPOWA
Na Jelonki tramwaje nie dojadą również za rok, gdy remontowany będzie kolejny odcinek linii w Powstańców Śląskich - od Człuchowskiej do Połczyńskiej, łącznie z przebudową łuku na skrzyżowaniu tych dwóch ulic.