NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Drugi przetarg na obsługę linii w Pomorskiem

| UTK / ms, Rynek-Kolejowy.pl 12.06.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-06-12 13:48:20 Autor: Maćko
---.gdynia.mm.pl
To jest jedyna szansa żeby wywalić patusów, jakimi są Przewozy Regionalne, z województwa pomorskiego. Pytanie tylko, czemu nie ma Iławy?
2015-06-12 13:51:46 Autor: L131
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeśli chodzi o przetarg "Gdynia – Tczew – Smętowo Gr. – gr. województwa – Laskowice Pom./ Bydgoszcz Gł." to woj. pomorskie robi przetarg na odcinek kujawsko-pomorski też?
2015-06-12 14:05:56 Autor: mlody116
---.1.e-malbork.net
UMWP podpisał porozumienie z UMWM że trasa Malbork-Iława będzie obsługiwany przez PR Olsztyn chyba do 2020 roku, UMWP będzie im za to płacił.
2015-06-12 14:12:23 Autor: Kflik
---.60.129.178
Byłaby jeszcze ciekawa wersja gdyby województwo brało opłaty na rzecz PLK na siebie, albo zamówiło przetarg nie na kwotę tylko "mamy X PLN kto uruchomi więcej pockm (udostępnianym przez nas taborem) w tym co najmniej następujące pociągi: "
2015-06-12 14:31:35 Autor: głos z kujpomu
---.play-internet.pl
@L131

Województwo pomorskie jest bardziej dalekowzroczne niż kujpom i uwzględnia przedłużenie relacji kilku pociągów do Bydgoszczy. Marszałek kujpomu nie potrafi zdobyć się na taki oczywisty przecież ruch. Tu przetargi dopuszczają konczenie biegu na stacjach typu Twarda Góra.
2015-06-12 15:15:12 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Kflik

Cięcie relacji na granicach to ostateczna rozwałka kolei w Polsce.
2015-06-12 16:32:41 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Jak pisałem w wątku o wynikach przetargu na PKM i Ustkę uważam, że potrzebne zmiany w województwie zapewniłaby w tym przetargu na obsługę Gdynia - Laskowice/Malbork/Elbląg itd... wygrana SKM. Duża część jednostek jest marszałkowska więc jedynie trzeba by było uzupełnić lukę po jednostkach będących własnością PR. SKM jest przewoźnikiem dalekim od ideału, lecz podczas
usamorządowiania obsługa wielu tras już na starcie byłaby w rękach "odpowiedniego" przewoźnika i śmiało w pełni usamorządowiony podmiot można by przemianować z SKM na Koleje Pomorskie. Powstanie Kolei Pomorskich byłoby bardziej gładkie niż gdyby teraz obsługę tych tras zdobyły PR i potem mieć problemy z kombinowaniem jak to wchłonąć do systemu Kolei Pomorskich. SKM mimo bycia daleko od ideału to jednak też można powiedzieć, że radzą sobie lepiej niż PR Gdynia. W końcu kupują 2 Impulsy czyli coś robią gdy w PR Gdynia cisza. Teraz na odcinku trójmiejskim jest osobna taryfa na SKM i pociągi PR, jakby ten przetarg SKM wygrała to w większości pociągów jadących z Gdyni na południe obowiązywałaby ta sama taryfa co w pociągach SKM na linii 250. Do tego SKM ma własne zaplecze i jak obecnie PR stacjonują na Cisowej to generuje to
dodatkowe koszta, PR muszą płacić SKM za miejsce i obsługę, więc taniej by było gdyby na Cisowej stacjonowały pojazdy które SKM sama użytkuje (dotyczy też jednostek marszałkowskich). Mając wybór między ustawką na PR lub ustawką na SKM dobrze by ktoś się zastanowił i dobrze "ustawił" ustawkę.
2015-06-12 18:16:45 Autor: tomek0893
---.play-internet.pl
I znowu cisza nt połączenia Toruń-Malbork!!!!!!!!
2015-06-12 18:45:39 Autor: mlyniu
---.play-internet.pl
Tomek0893, przypuszczam, że do przetargu przystąpią PR, bowiem Arriva zapewne nie będzie miała możliwości technicznych obsługiwać przede wszystkim odcinki zelektryfikowane, nawet, gdy województwo przekaże swój tabor. Jednak warunki przetargu dopuszczają prowadzenie podwykonastwa na rzecz zwycięzcy przetargu. Dlatego, przynajmniej teoretycznie, jest możliwość dogadania się PRów i Arrivy w sprawie połączeń Malbork-Toruń. Nie raz już to pisałem, także na RK, że w ramach podwykonastwa Arriva mogłaby przejąć z 2-3 połączenia od PR. Wtedy na linii 207 Arriva by jeździła w relacjach Malbork-Kwidzyn-Grudziądz-Toruń, a PRy w relacjach Grudziądz-Kwidzyn-Malbork-Gdynia.
2015-06-12 19:34:01 Autor: Markos
---.google.com
Patologia PR niby ma 27 jednostek a w godzinach szczytu puszcza po jednej jednostce do Elblaga. Pogońcie w końcu ta niereformowalna patologie z woj. Pomorskiego!!!!
2015-06-12 21:01:18 Autor: jakos
---.adsl-surfen.hetnet.nl
16 panstewek polsko-podobnych I kazde ze swoja koleja. Tranzyt miedzy panstewkami bedzie tak sporadyczny jak dzis miedzy duza Polska a np Czechami. Brawo!
2015-06-12 21:06:20 Autor: czapajew
---.dynamic.chello.pl
Na szlakach niezelektryfikowanych jest przyzwoicie, tabor spalinowy wygodne i nie ma co się czepiać. Na szlakach zelektryfikowanych niestety tragedia z kiblami.
2015-06-13 00:35:31 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
W odpowiedzi na post czapajew:
"Na szlakach niezelektryfikowanych jest przyzwoicie, tabor spalinowy wygodne i nie ma co się czepiać. Na szlakach zelektryfikowanych niestety tragedia z kiblami."
Komfort na niezelektryfikowanych się skończy gdy wymyślą modernę turbokibla z dieselagregatem jako drugim źródłem zasilania.
2015-06-13 10:08:13 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pomorskie i Kuj-Pom podpisały rowniez porozumienia do Grudziądza (odpowiada pomorskie) oraz do Chojnic i Czerska ( odpowiada kuj-pom). Pozostała tylko linia 131 gdzie nie doszło do porozumienia.
Do Mlyniu,
Poszalales sobie. Kuj-pom nie jest zainteresowany duża liczba poc. na odcinku Grudziądz - Kwidzyn. Z Twojej propozycji wynika, iz Arriva miałaby przejąć cała obsługę po stronie Kuj-pom bo 2-3 par poc. to sa juz wszystkie poc. Moim zdaniem na początku nalezy uzgodnić co najmniej jedna pare pociągów dla każdego z przewoznikow w relacji Malbork- Toruń albo niech wygra wszystko Arriwa i po problemie. Ale diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Pomorskie bedzie do obsługi tej trasy dysponowało 4 nowymi dwuczlonowymi pojazdami i jest w stanie zapewnić takie rozwiazanie. A co druga stron. No niestety przepychanki bedą dot. Głownie taboru bo to nie pasażer jest najważniejszy a obiegi taboru. Po kolejowym podziale dzielnicowym najważniejszy jest tabor, tzn aby tylko nie stał na stacji zwrotnej zbyt długo. To jest ten główny problem. Czas aby marszałkowie walnęli pięścią w stół.
Do Markosa,
Masz racje trzeba protestować. Ja tez sie z tym spotkałem kilka razy. Kupiłem bilet i wsiadam do poc. PR a tam nie czekało na mnie moje wolne miejsce. Tak samo miałem w autobusie. To skandal. Niech obniża ceny biletów dla osob stojących.
2015-06-13 11:03:50 Autor: Ewa44
---.google.com
PRy juz dawno powinny być pogonione z woj. Pomorskiego!! Do Tczewa ludzi wozi się jak bydło. Pociągi do i z Malborka juz na wstępie są zajebane ludźmi po brzegi. TCZEWIACY tez chcą jechać! Kto ta patologia zarządza tam...
2015-06-13 12:10:34 Autor: mlyniu
---.play-internet.pl
Patryku, czy aby na pewno poszalałem? Obecnie na linii 207 są 4 pary pociągów Malbork-Grudziądz, oraz 5 par Kwidzyn-Malbork. Daje to w sumie 9 par pociągów obsługiwanych przez PR. Gdyby PRy przekazały Arrivie w podwykonastwo 2 pary Malbork-Grudziądz, możnaby z nich zrobić relacje Malbork-Toruń. Dla PRów zostają 2 pary pociągów Grudziądz-Malbork, w tym jedna do Gdyni. Jednocześnie drugą parę Grudziądz-Malbork należałoby przedłużyć do Gdyni. A więc wydaje mi się realne, by na linii 207 kursowały 2 pary pociągów Malbork-Toruń (Arriva), 2 pary Grudziądz-Gdynia (PR), i tak jak do tej pory 5 par Malbork-Kwidzyn (PR). Wszystko zależy od dobrych chęci samych przewoźników, czy zechcieliby się dogadać w ten sposób, a jeśli tak, to pasażerowie na pewno by na tym skorzystali...
2015-06-13 13:21:01 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
Szanowni Państwo! Niejednokrotnie byłem krytykiek spółki Arriva, ba nawet w poprzedich latach interweniowałem w sprawie skomunikowań (jednak to już historia) .Wracając do meritum sprawy, spółka Arriva tym razem ma możliwość wystartowania w pakiecie spalinowym granica województwa - Kwidzyn - Malbork ponieważ zniknął z zapisu przetargowym tzw "łamaniec" spalinowo - elektryczny czyli granica województwa - Malbork/Gdynia. Osobiście będę trzymał kciuki ( niektórych może to dziwić) aby ten pakiet w postępowaniu przetargowym przypadł ponownie dla spółki Arriva. Gdy tak się stanie, to ponownie powrócą bezpośrednie połączenia w relacji Toruń - Malbork, tym co niepotrzebnie martwią się o tabor to chciałbym zwrócić uwagę że województwo pomorskie już w lipcu otrzyma 4 SZT SA133 z tzw sfinansowane z tzw mechanizmu szwajcarskiego do obsługi właśnie odcinka linii 207 Malbork - Grudziądz, jedynie martwi mnie ilość pckm w tym pakiecie co może oznaczać likwidację bezpośredniego połączenia Grudziądza z Gdynią ale tak wcale nie musi się stać.Powiem więcej przy dobrej woli marszałków może dojść nawet do bezpośredniego połączenia Toruń - Gdynia.Kończąc już swój komentarz stwierdzam że na linii 207 dla dobra pasażerów i powrotu bezpośrednich połączeń spółka Arriva musi stanąć na wysokości zadania aby w postępowaniu przetargowy odzyskać ten pakiet z poważaniem. Sławomir Raflewski.
2015-06-13 13:40:43 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
Przepraszam za powstałe literówki w moim powyższym komentarzu. Sławomir Raflewski
2015-06-13 13:48:07 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
Do Patryka, oczywiście tak jak wspomniałem w swoim komentarzu pomorskie od lipca będzie dysponowało czterema sztukami SZT (SA133) nie mieszajmy jednak ludziom w głowach, ponieważ obojętnie która ze spółek wygra przetarg w tymże pakiecie otrzyma od UMWP te cztery pojazdy w formie dzierżawy do obsługi tej linii. Powtórzę raz jeszcze pojazdy zakupione ze środków mechanizmu szwajcarskiego są przeznaczone wyłącznie do obsługi linii Malbork - Grudziądz z możliwością przedłużenia relacji Toruń - Gdynia.
2015-06-13 14:11:51 Autor: mlyniu
---.play-internet.pl
Gryffie, przeglądając dokumentację przetargową jest mowa o jednym zadaniu: Zadaniu Regionalnym nr 2, składającym się z dwóch podzadań: elektrycznego i spalinowego. Jednocześnie zamawiający, a więc województwo, nie dopuszcza składania ofert częściowych. A więc, o ile dobrze rozumuję, trzeba wygrać przetarg na całe zadanie, z dwoma podzadaniami. Gdyby jednak rzeczywiście Arriva mogłaby składać ofertę tylko w części spalinowej, tak jak mówisz, to w przypadku zwycięstwa przypadłaby jej do obsługi także linia Gdynia-Hel.
2015-06-13 14:45:19 Autor: .tom.
---.21-109-165.tkchopin.pl
Dzisiaj na linii helskiej powtórka z długiego weekendu,przepełnione szynobusy.Rano ok.15 osób zostało na peronie w Pucku.
2015-06-13 14:49:59 Autor: .tom.
---.21-109-165.tkchopin.pl
Oczywiście szynobus był opóźniony 30 minut.Jak widać PR Gdynia ma turystów centralnie w D.... !
2015-06-13 15:06:04 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
@mylniu w ogłoszonym przetargu nie pojawiła się jeszcze SIWZ więc poczekajmy, ale prawdopodobnie Arriva będzie mogła złożyć ofertę jedno z omawianych części pakietu lub na całość pakietu spalinowego, troszkę cierpliwości
2015-06-13 18:33:37 Autor: mlody116
---.1.e-malbork.net
W SIWZ będzie to samo co w ogłoszeniu, czyli brak możliwości podziału na części. Jeżeli Arriva da zapytanie do UMWP w sprawie zmiany tego zapisu, dostanie negatywną odpowiedz.
2015-06-13 18:58:53 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
W takim razie Arriva nie ma innego wyjścia jak wystartować w całym pakiecie spalinowym i podejrzewam że jednak to uczyni
2015-06-13 19:32:26 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
W odpowiedzi na post .tom.:
"Dzisiaj na linii helskiej powtórka z długiego weekendu,przepełnione szynobusy.Rano ok.15 osób zostało na peronie w Pucku."
Chociaż o 12:34 z Gdyni pojechał do Helu skład z dwóch SA136 (te dla PKM) to pozostałe kursy obsługiwane pojedynczymi Newagami. Za to chociaż na Bursztynie do Grudziądza SA137 miał doczepioną bonanzę.
2015-06-13 20:20:30 Autor: mlody116
---.1.e-malbork.net
@gryff

Zadanie regionalne 2 to spalinówka + elektryk. Nie ma możliwości składania ofert na części zadnia.

1) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
2) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

więc albo Arriva składa ofertę na całość co jest nierealne albo odpada z przetargu a jedynie PR składa ofertę.
2015-06-14 12:08:31 Autor: jogurt
---.228.122.80
To na odcinku Elbląg-Olsztyn Główny będą posługiwały trasę PR z Gdyni? I co z Prabutami też leżą województwie pomorskim a nie widzę żeby było coś o tym mieście wspominanie.
2015-06-14 12:36:13 Autor: mlody116
---.1.e-malbork.net
@Jogurt

Tam PR Olsztyn obsługuje, przetarg dotyczy Gdynia-Iława-Olsztyn. Prabuty od 2015 obsługuje PR Olsztyn.
2015-06-14 16:25:44 Autor: Adolf Hitler
---.158.218.112.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Teraz granicę województw między Kwidzynem a Grudziadzem będzie pociągiem przejechać trudniej, niż biegnącą w tym samym miejscu granicę między RP a III Rzeszą przed wojną.
2015-06-14 16:45:48 Autor: mlyniu
---.play-internet.pl
Czemu tak twierdzisz Adolfie? Liczba 60 tyś pockm na odcinku gr. województwa-Grudziądz wskazuje na to, że zostaną utrzymane dotychczasowe 4 pary pociągów między Kwidzynem a Grudziądzem...
2015-06-14 21:28:53 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Chociaż bezpośrednio nie związane z przetargiem to chciałbym się zapytać jaki geniusz wpadł na KKA między stacjami Gdynia Główna, a Gdańsk Osowa w okresie 22.06-21.08 czyli przez prawie całe wakacje? Tym bardziej, że w autobusie przewóz rowerów jest niemożliwy.
2015-06-14 21:32:16 Autor: R.G
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Obecny dyrektor P.R Zbigniew L razem z Marszałkiem Mieczysławem S od wielu lat próbują rozmontować przewoźnika PR. Temat i lista zarzutów dostępna na stronach w internecie. Mam nadzieję, że już nie długo tą sprawą zajmą się odpowiednie służby.
2015-06-15 09:07:05 Autor: Maurycy+
---.97.198.193
@R.G

Do tego "zestawu" dorzuciłbym ekipę zajmującą się koleją - właśnie w UMWP,
ot takie parasole zamocowane na stołkach parę lat temu z nadania wiadomo kogo,
a znające się na kolei jak Kukiz na polityce ...
2015-06-15 09:58:04 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.234
W odpowiedzi na post ep40:
"Chociaż bezpośrednio nie związane z przetargiem to chciałbym się zapytać jaki geniusz wpadł na KKA między stacjami Gdynia Główna, a Gdańsk Osowa w okresie 22.06-21.08 czyli przez prawie całe wakacje? Tym bardziej, że w autobusie przewóz rowerów jest niemożliwy."
Na serio ma być tam KKA?
2015-06-15 11:05:41 Autor: Maurycy+
---.97.198.193
Jest KKA - ale zgon - współczuję rowerzystom,
teraz trzeba się będzie pchać przez zasmrodzone na maksa drogi wylotowe z Trójmiasta,
piękną niespodziankę banda z Dyrekcyjnej zafundowała na wakacje...
2015-06-15 20:22:48 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do R.G. i Maurycy +
Zamiast głupiej pisaniny nalezy złożyć doniesienie do prokuratora i po ptakach. A tak piszecie dla pisania. Maurycy na ministranta od kolei. Trudno mi zrozumieć ze jeszcze Ciebie nie powołano na komisarza od kolei. Pewnie proponowali Ci ale oczekiwałeś ze będziesz miał uprawnienia dzierżynskiego. No i tu rozczarowanie? No mozna de..la powołać ale nie bez....wca.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS