Partnerzy serwisu:
Biznes

DB Schenker Rail Polska liczy na rynek bocznic kolejowych w energetyce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Autor:

WNP

Data publikacji:
14-10-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
WNP

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
DB Schenker Rail Polska liczy na rynek bocznic kolejowych w energetyce
Oczekujemy, że w przyszłym roku otworzy się rynek bocznic kolejowych w energetyce - mówi Zbigniew Pucek, członek zarządu ds. Kolei Przemysłowych i Bocznic DB Schenker Rail Polska.

Jak Pan ocenia potencjał rynku obsługi bocznic przemysłowych w Polsce przez firmy specjalistyczne?

- Jest on niewątpliwie bardzo duży. Na początku roku PKP Cargo wyliczyło jego wartość na 1 mld zł rocznie. Uważam, że została ona znacznie przeszacowana. Nasze obroty w tym segmencie rynku kolejowego wynoszą dziś ok. 250 mln zł rocznie, a mamy w nim ok. 60 proc. udział.

Kto jest głównym zleceniodawcą?

- Kopalnie, ale większość takich zleceń została już podpisana. Bocznice kolejowe w górnictwie obsługują głównie Cargo Service (spółka z grupy PKP Cargo), my i CTL. Jednak w pozostałych branżach widzimy bardzo duże rezerwy gospodarki bocznicami. Chodzi raczej o wprowadzanie nowych rozwiązań organizacyjnych, włącznie ze stosowaniem lokomotyw bezobsługowych.

Przede wszystkim oczekujemy, że otworzy się rynek bocznic kolejowych w energetyce, szczególnie w koncernie Tauron i PGE.

Dlaczego mają one zdecydować się na zewnętrzne usługi?

- Ponieważ obecnie wszyscy zaczynają się specjalizować, szukając w ten sposób oszczędności kosztów lub ograniczenia problemów organizacyjnych. Jeżeli ktoś produkuje energię, nie powinien zajmować się logistyką.

My w ostatnim czasie rozszerzyliśmy naszą usługę o tzw. nawęglanie, czyli podawanie węgla aż do kotła. Robimy to w elektrowni Skawina, od października rozpoczęliśmy obsługę dwóch elektrociepłowni - Miechowice i Zabrze. Z naszej strony, udowodniliśmy więc, że mamy odpowiednie kompetencje.

Jakie są kalkulacje, że wasza oferta usług bocznicowych jest tańsza od własnej działalności?

- Każda bocznica ma inną charakterystykę. Założenie jest takie, że klient ogłasza przetarg i oczekuje uzyskania tańszej oferty od własnych kosztów. Musimy się do tego dostosować, czyli tak obniżyć koszty i zmodyfikować organizację pracy, aby sprostać takiemu kryterium.

Nie to jest jednak problemem, lecz "warunki towarzyszące."

W przypadku wygranego przetargu, przejmujemy zakład świadczący usługi bocznicowe, a wraz z nim pracowników i warunki ich pracy na określony czas. To bardzo trudne warunki w sytuacji, gdy dochodzi do podpisywania umów na krótki okres - roku lub dwóch. W dłuższej perspektywie, rośnie efektywność niezbędnych inwestycji, ponoszonych z naszej strony.

Więcej

\

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB Schenker otwiera 50. zielony terminal

Infrastruktura

DB Schenker otwiera 50. zielony terminal

inf. pras 08 lipca 2022

Kongres Kolejowy 2015. DB Schenker: Wierzymy, że uda się wydać na kolej 67 mld zł

Rynek Kolejowy TV

DB Schenker ma umowę z KHW

Biznes

DB Schenker ma umowę z KHW

Jakub Madrjas 21 września 2015

Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)

Fotorelacje

Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)

jm, Rynek Kolejowy 28 grudnia 2015

Tabor musi jeździć jak najwięcej i stać jak najmniej

Biznes

Tabor musi jeździć jak najwięcej i stać jak najmniej

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 04 stycznia 2016

Zobacz również:

DB Schenker otwiera 50. zielony terminal

Infrastruktura

DB Schenker otwiera 50. zielony terminal

inf. pras 08 lipca 2022

Kongres Kolejowy 2015. DB Schenker: Wierzymy, że uda się wydać na kolej 67 mld zł

Rynek Kolejowy TV

DB Schenker ma umowę z KHW

Biznes

DB Schenker ma umowę z KHW

Jakub Madrjas 21 września 2015

Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)

Fotorelacje

Zobacz Warsztat DB w Rybniku (fotorelacja)

jm, Rynek Kolejowy 28 grudnia 2015

Tabor musi jeździć jak najwięcej i stać jak najmniej

Biznes

Tabor musi jeździć jak najwięcej i stać jak najmniej

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 04 stycznia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5