Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", DB Schenker Rail Polska ma ambitne plany dotyczące taboru trakcyjnego. Począwszy od 2014 przewoźnik chce odnowić całą swoją flotę lokomotyw elektrycznych
- W chwili obecnej prowadzone są testy dwóch nowoczesnych lokomotyw elektrycznych pod względem wydajności i parametrów technicznych, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie spełniające potrzeby DB Schenker Rail Polska w tym zakresie - poinformowałą "Rynek Kolejowy" Marta Koch z DB Schenker Rail Polska. - W zakresie lokomotyw manewrowych, rozpoczęły się już prace nad opracowaniem strategii, które zakończymy z upływem roku 2012. W roku 2012 planowane są również testy nowych lub zmodernizowanych lokomotyw manewrowych - dodała.
Przewoźnik w dalszym ciągu sprowadza kolejne lokomotywy spalinowe Class 66 - W tym roku planujemy jeszcze sprowadzić 3 takie lokomotywy, co da nam łącznie 18 sztuk takich lokomotyw - informuje Marta Koch. - Aktualnie 12 lokomotyw jest już w eksploatacji. Utrzymanie tych lokomotyw odbywa się w Polsce przy wsparciu ze strony naszego oddziału z Wielkiej Brytanii - uzupełnia.
- Sukcesywnie będziemy szkolić kadrę i przygotowywać warsztat naprawczy, aby w przyszłości być gotowym do przejęcia kompleksowego utrzymania tych lokomotyw we własnym zakresie - zapowiedziała przedstawicielka DB Schenker Rail Polska.