DB Schenker kupuje PCC Rail. - Deutsche Bahn poszerza w ten sposób paletę swoich usług w Europie - czytamy w oficjalnym komunikacie. Odpowiednie umowy zostały podpisane w dniu dzisiejszym przez Hartmuta Mehdorna, Norberta Bensela i Waldemara Preussnera.
Transakcja nie została jeszcze zakończona. - Czekamy jeszcze na zgodę urzędów antymonopolowych - mówi Norbert Bensel, członek zarządu DB ds. logistyki. - Uznaliśmy, że PCC Rail jest przedsiębiorstwem, które rozwija naszą obecność w Europie Środkowej i Wschodniej oraz zapewni tutaj miejsca pracy. Współpracowaliśmy z PCC już od kilku lat. Prowadziliśmy wspólne przewozy, założyliśmy spółkę joint-venture. W pewnym momencie stwierdziliśmy, że konieczne jest zacieśnienie naszej współpracy - tłumaczy Bensel.
- Osiągnęliśmy już ten poziom rozwoju, że dalsza ekspansja to wyjście na rynku globalne. Na to nas jednak nie stać. Zaczęliśmy więc rozmowy z DB Schenker, z którym już wcześniej współpracowaliśmy. To globalna firma, a dziś odbiorcy chcą przewozić nie np. z Warszawy do Katowic, ale z Katowic do Rotterdamu - mówi Waldemar Preussner. Biznesman sprzedał 100 proc. grupy PCC Rail, ale zachował sobie spółkę PCC Intermodal.
PCC Rail ma stać się przedsiębiorstwem koordynującym i wzmacniającym działalność DB Schenker na rynku Europy Wschodniej. Docelowa struktura koncernu zakłada podział na regiony: Zachodni (tam dominować będzie zakupiony przez Deutsche Bahn EWS), Centralny i Wschodni (gdzie rozwijać się będzie PCC).
Zainteresowani nie chcą podać , za ile DB Schenker kupiło PCC Rail. Mówią tylko, że negocjacje na ten temat trwały już od kilku miesięcy.
Czy jednak po tym przejęciu zniknie marka PCC Rail? Na razie nie. - Jesteśmy dopiero na początku drogi. Dopiero później będziemy zmieniać markę. Chcemy, aby była ona wyrazista, żeby mogli się z nią identyfikować nasi pracownicy. Pragniemy, aby była to marka DB Schenker. Ale w krótkim okresie nie jest to dla nas temat istotny - kończy Bensel.

* Podczas warszawskiej konferencji prasowej o przejęciu PCC Rail przez DB Schenker poinformowali: Christoph Wolff - członek zarządu DB Schenker, Katarzyna Marciniak - przedstawicielstwo DB w Polsce, Norbert Bensel - członek zarządu DB ds. logistyki, Antje Lüssenhop - kierownik działu komunikacji DB Schenker, Waldemar Preussner - prezes PCC SE i Mieczysław Olender - prezes PCC Rail (fot. Rynek Kolejowy).