Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

DB Cargo Polska: Jest prototyp modułowego wagonu towarowego. To będzie rewolucja?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DB Cargo Polska w kooperacji z DB Cargo AG, w rybnickim zakładzie taboru kolejowego, wyprodukowała prototyp innowacyjnego wagonu towarowego, z modułową konstrukcją ramy i wymiennymi pudłami. To unikalna konstrukcja i jedyny tego rodzaju, najnowocześniejszy wagon w Europie – podkreśla przewoźnik.

Projekt o nazwie "m2" realizowany jest w ramach współpracy grupy DB Cargo AG z firmą VTG, największym w Europie właścicielem floty taboru kolejowego na wynajem. Jak czytamy, celem projektu jest opracowanie i komercyjne wdrożenie nowych rodzajów wagonów towarowych, których konstrukcja pozwala, w prosty i ekonomiczny sposób, dostosować tabor do różnych rodzajów ładunków, a tym samym do indywidualnych potrzeb klienta.

Można zmienić nawet długość ramy


Wyprodukowane w rybnickim warsztacie DB Cargo Polska wagony "łączą w sobie wielofunkcyjność i modułowość". Konstrukcja wagonu może być dostosowywana do aktualnych wymagań – długość ramy oraz rodzaj zabudowy mogą być każdorazowo dobierane indywidualnie, zgodnie z wymaganiami klienta. Zapewnia to nadawcom ładunków dostosowane do ich potrzeb rozwiązania transportowe, a przewoźnikom możliwość szybkiej reakcji na pojawiające się oczekiwania klientów.

– Cieszę się, że DB Cargo Polska ma tak znaczny wkład w kolejny innowacyjny projekt realizowany przez grupę DB Cargo. Od wielu lat staramy się wdrażać innowacje i kreować trendy na europejskim rynku kolejowym. Stale rozwijamy naszą największą w Europie sieć do transportu pojedynczych wagonów i grup wagonowych, wyposażamy nasze wagony w sensorykę i telematykę umożliwiającą śledzenie przebiegu wagonu, ocenę stanu ładunku, a nawet wilgotności powietrza w wagonach, pracujemy nad digitalizacją i automatyzacją naszych procesów produkcyjnych – mówi Marek Staszek, prezes DB Cargo Polska cytowany w komunikacie. – Projekt m2 jest kolejnym naturalnym krokiem w unowocześnianiu naszych usług. Dzięki innowacyjnym wagonom będziemy w stanie zaoferować naszym klientom elastyczne usługi oraz wzmocnimy naszą pozycję konkurencyjną – dodaje.

Cztery nowe technologie spawalnicze


Jak podkreśla przewoźnik, wagony m2 cechuje bardzo wysoka jakość wykonania. Prototypy w całości spawane były ręcznie, metodą łukową w osłonie gazów aktywnych. Do tego celu zastosowano nowatorską technologię spawalniczą umożliwiającą wykonanie złączy o grubości przekraczającej 24mm. Opracowano cztery nowe technologie spawalnicze, pozwalające na spawanie stali o podwyższonej granicy plastyczności. Do projektu wyselekcjonowano wąską grupę spawaczy, o najwyższych umiejętnościach potwierdzonych próbą roboczą złącza. Cięcie i prefabrykacja elementów składowych konstrukcji wykonywane były przy pomocy wiązki lasera, metodą cięcia plazmowego oraz cięcia wodnego.

– Nie przez przypadek nasz rybnicki zakład taboru kolejowego został wybrany na wykonawcę wagonów m2. Doskonałe zaplecze techniczne, dobra lokalizacja oraz wysokie kompetencje i umiejętności, potwierdzone wieloletnim doświadczeniem w zakresie modernizacji i remontów wagonów z Niemiec, czy realizacją nietypowych projektów jak modernizacja wagonów platform serii Snps 468, zbudowały zaufanie, co do terminowości i wysokiej jakości wykonania – mówi Robert Nowakowski, Członek Zarządu ds. Produkcji DB Cargo Polska – Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim koleżankom i kolegom, którzy byli zaangażowaniu w ten projekt. Cieszę się, że po raz kolejny, potwierdziliśmy nasz wysoki stopień profesjonalizmu – dodaje.

Po udanej budowie wagony prototypowe poddawane są licznym testom w terenie. Aktualnie testy hamulców pod różnymi obciążeniami zostały pomyślnie zakończone. Wykonano z sukcesem również pierwsze testy dynamiczne. Następnym krokiem są testy hałasu i testy obciążenia statycznego – informuje DB Cargo.

m2 fakty i liczby:
▪ 450m spoiny na jeden wagon
▪ 1 tona spoin łącznie
▪ 100 stron planów spawania
▪ 90% spoin czołowych
▪ 5 nowych technologii spawalniczych
▪ 100 prób roboczych AP
▪ 17 specjalistycznych przyrządów do składania konstrukcji
▪ 5 miesięcy bezwypadkowej pracy
▪ 100% powierzchniowo / 50% objętościowo zbadanych spoin
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5