- Konieczna jest ogólna poprawa stanu sektora kolejowego. Taki cel powinien przyświecać twórcom kontraktu utrzymaniowego - stwierdził Radosław Czapski, koordynator projektów infrastrukturalnych z Banku Światowego podczas niedawnej konferencji poświęconej umowie wieloletniej pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe a Ministerstwem Infrastruktury na utrzymanie infrastruktury kolejowej.
- Prace te oczywiście są ze wszach miar godne poparcia. Ale powinno to być tylko jedno z większej liczby przedsięwzięć - podkreślił Czapski.
Jego zdaniem, podpisanie kontraktu ułatwi resortowi udowodnienie, iż fundusze przeznaczane na transport kolejowy są wydatkowane racjonalnie. - Faktycznie taktyka Ministerstwa Infrastruktury jest taka, że po zawarciu umowy łatwiej będzie wykazać, iż pieniądze na kolej są dobrze wydawane. Jeśli jeszcze uda się wykazać, że dodatkowo generowane są jakieś oszczędności, to wzmocni to pozycję negocjacyjną resortu infrastruktury w rozmowach z Ministerstwem Finansów - zaznaczył przedstawiciel Banku Światowego.
- Trzymam więc kciuki, żeby się udało - zakończył Czapski.
