Partnerzy serwisu:
Tabor

CZ Loko rozpoczyna próby eksploatacyjne „okularnika”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
19-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

16 marca firma CZ Loko a.s. otrzymała od UTK terminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji dla lokomotywy spalinowej typu 753.7 (tzw. „okularnik”) przeznaczonej do prowadzenia pociągów towarowych oraz bezterminowe świadectwo dopuszczenia dla lokomotywy typu 797.8. 

Pierwsza lokomotywa wjechała do Polski w celu przeprowadzenia niezbędnych prób i testów w marcu 2011 r. Zostały one przeprowadzone we współpracy z Instytutem Pojazdów Szynowych „Tabor” z Poznania w czasie jazd po sieci PKP PLK. Przeprowadzono badania konieczne do sporządzenia opinii niezbędnej do wydania przez prezesa Urzędu Transportu Kolejowego decyzji o wydaniu terminowego świadectwa dopuszczenia.

Po sprawdzeniu obszernej dokumentacji w dniu 16 marca 2012 roku prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał świadectwo numer T/2012/0186 dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego dla lokomotywy spalinowej typu 753.7. Jak informuje CZ Loko, pozytywnie o lokomotywie wypowiadają się maszyniści biorący udział w jazdach badawczych, a na szczególne ich uznanie zyskała sobie dobrze wyposażona i klimatyzowana kabina zapewniająca obsłudze wygodną pracę.

Prawdopodobnie już w przyszłym tygodniu rozpoczną się próby eksploatacyjne pojazdu, które zostaną przeprowadzone we współpracy z wrocławskim STK. Testowany będzie egzemplarz lokomotywy o numerze 753.741-8. 

Również 16 marca CZ Loko otrzymało bezterminowe świadectwo dopuszczenia innej lokomotywy – typu 797.8. Lokomotywa tego typu o numerze 797.823-2 jest obecnie eksploatowana na terenie Kopalni Węgla Brunatnego „Adamów”.

Czteroosiowa lokomotywa spalinowa typu 753.7 przeznaczona jest do średnio ciężkiej i ciężkiej pracy na szlakach krajowych i bocznicach kolejowych. Lokomotywa wyposażona jest w układy związane z bezpieczeństwem ruchu tj. układy CA, SHP, radiostopu i układów radiołączności zgodnie z normami i przepisami krajowymi oraz międzynarodowymi, umożliwiające poruszenie się lokomotywy na terenie Republiki Czeskiej, Słowacji, Polski, Węgier oraz Włoch. Ponadto lokomotywa wyposażona jest w hamulec elektrodynamiczny.

Z kolei lokomotywa typu 797.8 przeznaczona jest do lekkich oraz średnio ciężkich prac manewrowych. Wariant z obniżonym dachem przeznaczony jest do eksploatacji przez kolej podziemną.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Tabor i technika

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Michał Szymajda 16 stycznia 2023

CZ Loko buduje lokomotywę z silnikiem diesla, pantografem i akumulatorem

Tabor i technika

Lokomotywy SM60 z CZ Loko dla PKP Intercity wjechały do Polski

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Michał Szymajda 23 listopada 2021

Pierwsza lokomotywa CZ Loko dla PKP Intercity niemal gotowa [zdjęcia]

Tabor i technika

Czeski producent CZ Loko sprzedaje lokomotywy do Skandynawii

Tabor i technika

Zobacz również:

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Tabor i technika

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Michał Szymajda 16 stycznia 2023

CZ Loko buduje lokomotywę z silnikiem diesla, pantografem i akumulatorem

Tabor i technika

Lokomotywy SM60 z CZ Loko dla PKP Intercity wjechały do Polski

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Michał Szymajda 23 listopada 2021

Pierwsza lokomotywa CZ Loko dla PKP Intercity niemal gotowa [zdjęcia]

Tabor i technika

Czeski producent CZ Loko sprzedaje lokomotywy do Skandynawii

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5