Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

CZ Loko dostarczyło kolejne Bizony. Będą pracować przy polskiej granicy [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Do przewoźnika towarowego Rail Cargo Carrier dotarł już pierwszy z dwóch „Bizonów” – zamówionych w zakładach CZ Loko lokomotyw EffiLiner 1600. Pojazdy są mocno przebudowanymi egzemplarzami czeskiej serii 753 (popularny „Nurek”), wykonawca zapewnia jednak, że ich parametry i żywotność nie będą odbiegać od nowych lokomotyw. Jedną z tras, na których będą wykorzystywane, będzie linia z Polanki nad Odrą do przejścia granicznego Bohumin – Chałupki.

Pierwszy egzemplarz, 753.613, został odebrany w drugiej połowie kwietnia, dostawa drugiego ma nastąpić jeszcze w tym miesiącu. Głównym miejscem ich eksploatacji będą oddziały RCC w Czechach i na Słowacji (do każdego z nich trafi po jednym egzemplarzu). Jak podaje International Railway Gazette, lokomotywa przeznaczona do pracy na Słowacji ma trafić na miejsce służby pod koniec maja.

Według portalu zdopravy.cz przewoźnik zamierza prowadzić „bizonami” pociągi kontenerowe z Brzecławia przy granicy austriacko-czeskiej do terminali w Bratysławie i Żylinie (z wykorzystaniem I i II korytarza tranzytowego po stronie czeskiej). Możliwe będzie spotkanie ich również w Polsce: jedna z obsługiwanych przez RCC tras kończy się w Chałupkach.

Lokomotywy serii 753, bardzo podobne do serii 754, znanej m.in. z prowadzenia pociągów PKP Intercity po liniach niezelektryfikowanych, zostały bardzo mocno przebudowane. W zasadzie została z nich tylko ostroja i wózki. Obecnie są napędzane silnikiem CAT 3512C-HD o mocy 1 550 kW, ważą 76 ton i tak jak poprzednio są czteroosiowe. Napęd jest przenoszony poprzez przekładnię elektryczną. Maksymalna prędkość to 100 km/h, a siła pociągowa - 206 kN. Przeglądy podstawowe lokomotyw mogą odbywać się rzadziej niż w przypadku poprzedniczki: co 2 miesiące lub po przejechaniu 10 tysięcy kilometrów.

Pojazdy zostały zaprojektowane z myślą o przewozach towarowych w Europie Środkowej. Według CZ Loko pozwalają one na połączenie zalet zakupu taboru nowego (parametry trakcyjne, wyposażenie, żywotność) oraz używanego (ok. dwukrotnie niższa cena, znana konstrukcja, unifikacja części z wieloma typami pojazdów już eksploatowanych w regionie – w tym z już posiadanymi przez RCC innymi typami taboru produkcji CZ Loko). Wśród dotychczasowych nabywców są przewoźnicy z Czech, Węgier i Słowacji. Warto zaznaczyć, że RCC nie zdecydował się na zakup lokomotyw, lecz na ich leasing we współpracy z Unicredit.

Dotąd łącznie zamówiono 13 takich lokomotyw spalinowych. Prawdopodobnie CZ Loko wycofa się jednak z ich produkcji, koncentrując się na produkcji lokomotyw manewrowych. Takie ma na przykład warszawskie metro.

Rail Cargo Carrier z siedzibą w Budapeszcie to przewoźnik towarowy z grupy austriackich kolei państwowych OeBB. Od chwili przekształcenia z Rail Service Hungaria w lutym 2013 r. zajmuje się obsługą całego łańcucha logistycznego w intermodalnych przewozach międzynarodowych. Oddziały firmy istnieją w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii, Rumunii, Chorwacji, Słowenii oraz we Włoszech. RCC deklaruje przywiązywanie szczególnie dużej wagi do interoperacyjności swojego taboru, która znacznie ułatwia przekraczanie granic.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Tabor i technika

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Michał Szymajda 16 stycznia 2023

CZ Loko buduje lokomotywę z silnikiem diesla, pantografem i akumulatorem

Tabor i technika

Lokomotywy SM60 z CZ Loko dla PKP Intercity wjechały do Polski

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Michał Szymajda 23 listopada 2021

Pierwsza lokomotywa CZ Loko dla PKP Intercity niemal gotowa [zdjęcia]

Tabor i technika

Czeski producent CZ Loko sprzedaje lokomotywy do Skandynawii

Tabor i technika

Zobacz również:

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Tabor i technika

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Michał Szymajda 16 stycznia 2023

CZ Loko buduje lokomotywę z silnikiem diesla, pantografem i akumulatorem

Tabor i technika

Lokomotywy SM60 z CZ Loko dla PKP Intercity wjechały do Polski

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Michał Szymajda 23 listopada 2021

Pierwsza lokomotywa CZ Loko dla PKP Intercity niemal gotowa [zdjęcia]

Tabor i technika

Czeski producent CZ Loko sprzedaje lokomotywy do Skandynawii

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5