Partnerzy serwisu:
Pasażer

Coraz bliżej pociągów do Goerlitz

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-10-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Coraz bliżej pociągów do Goerlitz
Znikają kolejne bariery uniemożliwiające wjazd polskiego taboru do Goerlitz. Koleje Dolnośląskie zawarły negocjowaną wiele miesięcy umowę z DB Netz i pełniącym rolę przewoźnika po stronie niemieckiej Vogtlandbahn, która reguluje zasady prowadzenia ruchu na odcinku granicznym. Wciąż nie jest jednak ostatecznie ustalona ani ostateczna data wznowienia ruchu, ani konkretna oferta taryfowa czy rozkładowa.

Grudniowy termin przywrócenia ruchu na przejściu granicznym Zgorzelec – Goerlitz wydaje się nieco bardziej realny. Po wielomiesięcznych negocjacjach zniknęły bowiem przeszkody prawne, które nie pozwalały Kolejom Dolnośląskim wjechać polskim taborem na stację w niemieckiej części miasta. Po wejściu w życie nowego miejscowego porozumienia granicznego kolejnym ustaleniem jest zawarte w poniedziałek porozumienie polskich i niemieckich przewoźników i zarządców infrastruktury.

 – 12 października 2015 r. w Lipsku została podpisana czterostronna umowa pomiędzy Kolejami Dolnośląskimi, PKP Polskimi Liniami Kolejowymi oraz Vogtlandbahn GmbH i DB Netz w sprawie uruchomienia połączeń przez przejście graniczne Goerlitz – Zgorzelec pociągami Kolei Dolnośląskich – potwierdza Justyna Stachniewicz, specjalista ds. marketingu i promocji KD. – Jest to kolejny etap toczących się w tej sprawie od początku roku polsko-niemieckich rozmów, który zbliża nas do przywrócenia połączeń przygranicznych z naszymi zachodnimi sąsiadami – ocenia.

Są ustalenia techniczne, brakuje organizacyjnych

Przewoźnik nie wskazuje jednak póki co ostatecznej daty inauguracji ruchu, wciąż konieczne są bowiem ustalenia między organizatorami przewozów. Nie jest znany też projekt rozkładu jazdy pociągów kursujących przez Nysę Łużycką. – Wstępnie planujemy, że oferta będzie obejmowała połączenia do Goerlitz z Wrocławia, Węglińca, Jeleniej Góry i Zielonej Góry – mówi jedynie przedstawicielka KD.

 –  Podczas ostatniego spotkania ustalono szczegóły techniczne wjazdu pociągów Kolei Dolnośląskich do stacji Goerlitz. Ustalono termin jazd testowych na odcinku granicznym, a także omówiono kwestie bezpieczeństwa przewozów – relacjonuje dotychczasowe uzgodnienia Justyna Stachniewicz i dodaje, że w fazie uzgodnień wciąż pozostają kwestie organizacyjne i taryfowe.

Wielomiesięczne rozmowy zmierzają do finału

Koleje Dolnośląskie starają się o wydłużenie biegu swoich pociągów na drugą stronę Nysy Łużyckiej od dawna, ale działania te zostały zintensyfikowane na początku tego roku. Wtedy zlikwidowane zostały bowiem wszystkie kursujace wcześniej przez to przejście pociągi pasażerskie – trzy RegioEkspresy z Wrocławia do Drezna obsługiwane przez Przewozy Regionalne.

Uzgodnienia ze stroną niemiecką okazały się bardzo długotrwałe, bo tabor KD nie jest wyposażony w urządzenia zgodne z niemieckim odpowiednikiem systemu samoczynnego hamowania pociągów. Polski przewoźnik otrzymał jednak ostatecznie możliwość wjazdu na pierwszą stację za granicą – leżącą zaledwie kilkaset metrów od granicznej rzeki Goerlitz. Ta pełni rolę regionalnego węzła komunikacyjnego, więc wydłużenie relacji pociągów KD zapewni przesiadkowe popłączenie z m.in. z Dreznem.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociągi osobowe do Goerlitz ruszą już w grudniu

Pasażer

Pociągi osobowe do Goerlitz ruszą już w grudniu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 15 listopada 2015

KD: Chcemy wjeżdżać do Goerlitz polskim taborem

Prawo i polityka

KD: Chcemy wjeżdżać do Goerlitz polskim taborem

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 24 sierpnia 2015

Przełomu w sprawie RE do Drezna nie ma

Pasażer

Przełomu w sprawie RE do Drezna nie ma

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 15 września 2015

Goerlitz–Zittau. Linia podwójnie tranzytowa

Infrastruktura

Goerlitz–Zittau. Linia podwójnie tranzytowa

ms, Rynek-Kolejowy.pl 25 kwietnia 2015

Zobacz również:

Pociągi osobowe do Goerlitz ruszą już w grudniu

Pasażer

Pociągi osobowe do Goerlitz ruszą już w grudniu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 15 listopada 2015

KD: Chcemy wjeżdżać do Goerlitz polskim taborem

Prawo i polityka

KD: Chcemy wjeżdżać do Goerlitz polskim taborem

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 24 sierpnia 2015

Przełomu w sprawie RE do Drezna nie ma

Pasażer

Przełomu w sprawie RE do Drezna nie ma

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 15 września 2015

Goerlitz–Zittau. Linia podwójnie tranzytowa

Infrastruktura

Goerlitz–Zittau. Linia podwójnie tranzytowa

ms, Rynek-Kolejowy.pl 25 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5