Już za mniej niż dwa miesiące Koleje Śląskie przejmą całość przewozów w woj. śląskim. Przewoźnikowi wciąż brakuje jednak co najmniej 40 pociągów, na które nie rozstrzygnięto jeszcze przetargów. KŚ przygotowały jednak kolejne zamówienia - na dostawę ośmiu szt.
Przedmiotem pierwszego zamówienia jest dzierżawa przez okres 3 lat 8 sztuk trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych oraz świadczenie usługi utrzymania pojazdów przez cały okres trwania dzierżawy. Szacunkowa wartość zamówienia to aż 29 milionów złotych netto. Otwarcie ofert planowane jest na 21 listopada. Jedynym kryterium przetargu jest cena.
Według Kolei Śląskich do obsługi nowego rozkładu jazdy w woj. śląskim potrzebne będzie ok. 70 pociągów. Jeszcz w lipcu Koleje Śląskie miały 5 trzyczłonowych pociągów EN57AKŚ. Korzystają także z 3EN75 Flirt, 9EN76 Elf i 2 EN57KM należących do województwa śląskiego.
Jaki tabor dla KŚ?
Urząd Marszałkowski i Koleje Śląskie rozpisują sukcesywnie przetargi na dostawy taboru. Największą dotąd podpisana umową jest ta na dostawę 6 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przez Pes a. Wartość zamówienia wynosi ponad 219 mln zł. Pierwsze cztery pojazdy mają zostać dostarczone do końca roku, a pozostałe dwa do końca lutego 2013 roku. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.
Koleje Śląskie podpisały też umowę z Newagiem na dostawę dwóch starych ezetów EN71, które ten producent sprowadził z Chorwacji i wyremontował. Więcej na ten temat tutaj.
Nie było zgłoszeń podczas - wielokrotnie przesuwanego z powodu pytań dostawców - otwarcia ofert w postępowaniu na dostawę 36 modernizowanych spalinowych zespołów trakcyjnych. Przetarg został ponownie rozpisany - szczegóły tego zamówienia można znaleźc tutaj.
Na razie duża część przewozów będzie prowadzona składami wagonowymi. Przewoźnik chce wydzierżawić w tym celu 15 lokomotyw i 17 wagonów - przetarg tutaj, oraz kolejne 50 wagonów - ten przetarg został opisany tutaj.
Województwo śląskie natomiast, oprócz przygotowywania dla Kolei Śląskich Kolzamów, ogłosiło przetargi na 15 używanych pociągów przed modernizacją za 16,5 mln złotych i jeden pociąg po modernizacji za 7,5 mln złotych.