NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Celiński: Kolej nadrabia zaległości w systemach sterowania

| Newseria 20.08.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-08-20 11:50:53 Autor: stary kolejarz
---.144.rev.vline.pl
ETCS i ETMS-2 są to nowoczesne systemy sterowaniu ruchem kolejowym. Jesteśmy spoźnieni w porównianiu z krajami rozwiniętymi o ładnych kilkanaście lat. Kiedy Pan Celiński był dyrektorem PKP PLK zlikwidowano w 2006 r. uprawnienia budowlane w specjalności kolejowej w zkresie sterowania ruchem kolejowym do projektowania i kierowania. I co wtedy dyrektorzy kolejowi w tej sprawie zrobili ?
Pytanie zasadnicze: Kto ma obecnie tak skomplikowane urządzenia projektować i budować ? Odpowiedź jest chyba prosta.
2014-08-20 12:00:26 Autor: ejo heyo
---.144.rev.vline.pl
@stary kolejarz

Najgorsze jest to, że od 2006 r. nic się nie zmieniło do tej pory. A do nicnierobienia szykują się następni kulejorze ...

A znajomość sygnalizacji powinna być dla maszynistów, maszyna nigdy nie zastąpi człowieka.
2014-08-20 12:01:41 Autor: ejo heyo
---.4web.pl
"znajomość powinna być obowiązkowa chociażby w podstawowym zakresie" miało być.
2014-08-20 12:18:51 Autor: Hipson
---.tktelekom.pl
Jaka szkoda, że pan nie rozróżnia ERTMS i ETCS poziom 2...
2014-08-20 12:33:49 Autor: CzytW
---.nitka.net.pl
http://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_System_ZarzC4%85dzania_Ruchem_Kolejowym

Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym

Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) (ang.) European Rail Traffic Management System – wspierany przez Unię Europejską PROJEKT (!!) ujednoliconego systemu sterowania ruchem kolejowym...

ERTMS - czyli to są tylko ci URZĘDNICY którzy pieprzą na konferencjach nie wiadomo o czym.... Tak?!

http://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_System_Sterowania_Poci%C4%85giem

Europejski System Sterowania Pociągiem

Europejski System Sterowania Pociągiem (ang. European Train Control System, ETCS) – system sterowania ruchem kolejowym, kompatybilny pomiędzy różnymi krajami Europy.
A to jest to o czym się pieprzy, tylko tego Nie Ma!!!
2014-08-20 14:13:06 Autor: src
---.play-internet.pl
Rozumiem, że maszynista prowadząc skład z ETCS nie będzie musiał już znać szlaku
2014-08-20 14:20:07 Autor: d3
---.204.204.248.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Stary kolejarz
Spóźniony to ty jesteś, na dodatek skoro jesteś rzeczywiście stary to powinieneś wiedzieć jak było na najlepszych szlakach u nas- oba proponowane obecnie systemy nie gwarantują takiego (100%) bezpieczeństwa i przepustowości jak niektóre nasze, niestety nie rozwijane od 30 lat.
To że zlikwidowano kierunki na uczelniach związane ze sterowaniem ruchem to dobrze, tam profesorowie wykładali że dwa odstępy wolne to pociąg ma jechać wolno a nie dwa odstępy zawsze nie zajęte, albo że nie ma przekazu sygnału blokady do kabiny maszynisty - teraz już rzeczywiście prawie nie ma, za to kupimy sobie elektroniczne zabawki z zachodu na dwie linie w kraju.
2014-08-20 14:29:22 Autor: szuwar
---.4web.pl
Ale dlaczego obrażasz? Przecież tam nie było mowy o tym, co opowiadali na uczelniach, tylko o nadawanych uprawnieniach budowlanych. Ale widać niektórzy nie rozróżniają tego. A system KHP, bo pewnie o tym mówisz, to d..py nie urywał, choć oczywiście był o wiele do przodu w stosunku do tego co mamy do dziś.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS