NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Cargotor uzyskał autoryzację bezpieczeństwa UTK

| PKP Cargo/Rynek Kolejowy 07.04.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-04-07 13:19:43 Autor: Kowal43
---.dynamic.chello.pl
Czy UTK po zmianie dyrektora bezpieczeństwa będzie wydawać wszystko i wszystkim? Nowy dyrektor musi się wykazać. Jakie pojęcie o bezpieczeństwie ma nowy dyrektor departamentu bezpieczeństwa w UTK pan Michał Zięba?
2015-04-07 14:48:43 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
Pytanie: Na jakiej podstawie do tej pory Cargotor udostępniał swoją infrastrukturę torową przewoźnikom nie mając autoryzacji bezpieczeństwa?

Proszę o rzetelną odpowiedź kogokolwiek, kto się na tym zna.
2015-04-07 21:17:13 Autor: kk
---.dynamic.chello.pl
A nie pytales jak PKP Cargo pobieralo taka oplate nie bedac w mysl przepisow europejskich zarzadca infrastruktury?
2015-04-08 07:13:08 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
@kk: Prosiłem o rzetelną odpowiedź, a nie pytanie retoryczne...

Pytam dlatego, że UTK sypie karami w małych posiadaczy bocznic za przerwę w posiadaniu świadectwa bezpieczeństwa, a jakoś nie widzę żadnych informacji odnośnie Cargotoru, którego cały biznes opiera się na udostępnianie sieci kolejowej, a autoryzacji w ogóle nie było...
Drażni mnie UTK swym wybiórczym traktowaniem, stąd chcę znać podstawę do wykonywania usługi udostępniania torów bez autoryzacji. Czy ktoś odpowie?
2015-04-08 08:54:12 Autor: kk
---.dynamic.chello.pl
sorry ze nie zrozumiales aluzji. Sam sobie odpowiedziales na pytanie :)
Rok temu UTK zwrocil uwage PKP Cargo, ze bezprawnie wiaze dzialalnosc przewozowa z zarzadzaniem infrastruktury. PKP Cargo zareagowalo poprzez wydzielenie ze swych struktur Cargotor i rozpoczecie procesu uzyskania autoryzacji. To czy w trakcie uzyskiwania autoryzacji moglo udostepniac swa infrastrukture podmiotom zewnetrznym prawdopodobnie wynikalo z istniejacych umow miedzy PKP Cargo a podmiotami zewnetrznymi. Byc moze Cargotor zaplacil kare za czas "rozbiegowki"? Gdyby UTK chcialo zamknac dzialalnosci handlowe podmiotow, ktore nie spelniaja wymogow prawa (brak prawidlowych SMS, brak dopuszczen urzadzen, brak certyfikatow, etc.) polowa przedsiebiorstw kolejowych w Polsce a takze polowa modernizowanych linii kolejowych stanelaby. Sadze, ze to wybor mniejszego zla przez UTK.
2015-04-09 19:46:56 Autor: bill
---.torservers.net
No przecież Cargo nie może dostać kary do zapłacenia. Prezes o to zadba. Zgadnijcie który prezes, może nie chodzi tu o bankomata z nadania ;)
2015-04-12 01:22:03 Autor: kontroler
---.torservers.net
Chyba nie prezes tylko dyrektor departamentu kontroli w UTK, który tu rozdaje karty i jak trzeba to potrafi stosować ulgową taryfę dlaswoich kolesiów z rynku i nie zauważać dla przykładu że nie złożyli jakichś dokumentów w terminie.

Mnie się jednak wydaje że wszechwiedzący utek wpadł tu w swoje własne sidła, bo najpierw (bezprawnie) zmusił Kargotor do wyodrębnienia się z PKP i otrzymania certyfikacji bezpieczeństwa a potem jak swój błąd zauważył (chyba że nie zauważył) to nie kara.

Zgodnie z prawem UE Kargotor zarządza obecnie infrastrukturą usługową, a ta może być zarządzana przez przewoźników czy zarządców. Prawo unijne stanowi tylko, że działalnośćw tym zakresie ma być niedyskryminująca ale "NIE OZNACZA ONA KONIECZNOŚCI TWORZENIA ODRĘBNEGO PODMIOTU PRAWNEGO DLA OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ". Niedyskryminacja może być zapewniona przez zorganizowanie osobnych działów w ramach jednego podmiotu prawnego.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS