Chyba wszyscy, którzy oglądali półfinałowy mecz Niemcy – Włochy w Warszawie z niedowierzaniem powtarzali sobie: to już koniec? Po wielu miesiącach przygotowań i niemal trzech tygodniach wielkich sportowych emocji trudno w to uwierzyć.
Jednak niespodziewanie wygrane przez Włochów spotkanie było naprawdę ostatnim rozegranym na krajowej arenie. Więc skoro Mistrzostwa powoli czas kończyć, to podsumowania szybko czas zacząć.
Być może polska reprezentacja nie spełniła wszystkich oczekiwań kibiców, jednak polska kolej osiągnęła podczas Euro całkiem niezłe wyniki. Oto one:
595 200 - to liczba miejsc oferowanych w pociągach PKP Intercity na wszystkie mecze Euro 2012;
13 513 – to średnia liczba kibiców przewożonych pociągami w każdy dzień meczowy;
63 000 – to rekordowa liczba miejsc w pociągach w dniu meczu Polska – Rosja 12 czerwca;
12 600 – to liczba pasażerów, którzy 18 czerwca dojechali pociągami SKM w Trójmieście do stacji Gdańsk-Stadion Expo;
2 700 – to liczba dyżurnych ruchu i nastawniczych zabezpieczających przejazdy pociągów podczas trwania Mistrzostw;
1 300 – to liczba funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei, którzy dbali o bezpieczeństwo przejazdu kibiców podczas turnieju;
1060 – to liczba pociągów zarówno rozkładowych, jak i dodatkowych wożących kibiców na i z meczów w Polsce;
404 – to liczba służbowych samochodów Straży Ochrony Kolei użytych w akcjach podczas Mistrzostw;
340 – to liczba pociągów SKM w Trójmieście, kursujących w czasie Euro 2012 między stacją Gdańsk Główny, a stacją Gdańsk-Stadion Expo;
200 – to liczba dyspozytorów, którzy w ciągu „doby Euro 2012” śledzili i koordynowali przejazdy pociągów w całym kraju;
170 - to liczba zespołów szybkiego usuwania awarii, które podczas Mistrzostw pełniły całodobowe dyżury;
150 – to liczba wolontariuszy-informatorów, którzy na dworcach Euro 2012 służyli kibicom pomocą;
102 – to liczba psów, które wraz z SOKistami były podczas Euro 2012 na patrolach;
67– to liczba dodatkowych pociągów krajowych;
40 – to liczba specjalnych pociągów międzynarodowych;
37 – to liczba lokomotyw będących codziennie w gotowości na wypadek awarii;
9 – to liczba pojazdów MCM „Mobilnych Centrów Monitoringu” wspierających działania SOK podczas turnieju;
Formalnie Euro 2012 zakończy wielki włosko-hiszpańskim finał rozgrywany 1 lipca w Kijowie. I wtedy przyjdzie czas na ostateczne podsumowania – również na kolei.