Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Burmistrz Zawadzkiego: Zamknięcie nam linii kolejowej jest niedopuszczalne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ak/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Burmistrz Zawadzkiego: Zamknięcie nam linii kolejowej jest niedopuszczalne
Już w grudniu tego roku PKP PLK wyłączy z eksploatacji odcinek linii 144 Kolonowskie(Fosowskie) - Zawadzkie - Borowiany. Mieszkańcy gminy Zawadzkie i miejscowości leżących na trasie linii stracą tym samym połączenie ze stolicą województwa – Opolem.

- Oficjalnie nie słyszałem o zamknięciu tej linii, mam taką informację „z trzeciej ręki”. Nie dostaliśmy żadnego oficjalnego pisma w tej sprawie. Decyzja PKP PLK o zamknięciu linii jest absolutnie nie do zaakceptowania. Będą podejmował wszystkie możliwe kroki, aby zrozumiano, że to jest droga donikąd  - mówi burmistrz Zawadzkiego  Mieczysław Orgacki.

Według burmistrza ruch na tej linii jest dość spory,, przede wszystkim z transportu kolejowego na tej trasie korzystają studenci i osoby dojeżdżjące do  pracy.

- Zamyka się linię, która łączy region ze stolicą województwa. Wielu mieszkańców nie stać na to, by przestawić się na transport samochodowy. Likwidacja tej strasy wiąże się dla nich ze znacznymi utrudnieniami – mówi Orgacki.

Jak pisaliśmy wcześniej, na początku kwietnia 2013 roku rozpocznie się modernizacja torowiska na odcinku Kolonowskie - Opole linii kolejowej nr 144 Tarnowskie – Opole. W ramach remontu wymienione zostanie  torowisko, a także słupy sieci trakcyjnej. Z tego powodu na linii Zawadzkie - Opole zostanie wstrzymany ruch pociągów.  Po zakończeniu remontu linii na odcinku Opole - Kolonowskie pociągi nie wrócą  do Zawadzkiego, tylko skończą bieg w Kolonowskiem.


Krótka historia "czasowego wyłączania z ruchu"

25 września 2012 roku "Rynek Kolejowy" jako pierwszy przedstawił wykazy propozycji linii oraz odcinków linii do „zawieszenia” lub likwidacji oraz do „zawieszenia” lub ewentualnego przekazania samorządom. Oba wykazy są dziełem firmy doradczej McKinsey, która opracowywała je dla PKP PLK. Teksty Roberta Wyszyńskiego wraz z dokumentami żródłowymi można znaleźc tutaj (część 1część 2).

Pewien układ sieci został z PLK wynegocjowany i on jest rozwiązaniem dość zrównoważonym. Długość sieci zarządzanej przez PLK wynosiłaby 14-15 tys. km przyznał na kilka dni przed publikacją tekstu w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" wiceminister Andrzej Massel.

Lista poruszyła wielu samorządowców, społeczników, a nawet lokalnych parlamentarzystów. Protesty spotkało umieszczenie na liście choćby linii kolejowej pomiędzy Suwałkami i Sokółką, linii nr 25 Łódź-Dębica, linii Lublin – Lubartów, której modernizacja kosztowała 40 mln złotych, a poseł Szenjfeld chwalił się uratowaniem linii Mirosław Ujski - Piła Główna. Pytano też o przyszłość innych odcinków, na przykład Oleśnica-Gniezno-Chojnice, linii nr 55 Siedlce - Sokołów Podlaski. O protestach samorządów pisaliśmy również tutaj.

Listę komentowali też eksperci. – Co zrobiliśmy marketingowo, żeby przywrócić te linie do życia? Być może trzeba dać tam stawkę dostępu 1 grosz za km? – pytał były członek zarządu PKP SA Jacek Prześluga. Trzeba szukać możliwości w zmianie sposobu obliczania stawek dostępu oraz w restrukturyzacji PKP PLK. Jednym z aspektów tej restrukturyzacji jest propozycja wyłączenia z eksploatacji części linii, w ogóle lub rzadko używanych. Każde skrócenie sieci budzi oczywisty opór mówił Bogusław Kowalski, ekspert Railway Business Forum.

Ostateczna lista linii kolejowych do likwidacji jest krótsza. 14 lutego Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych zatwierdził listę linii kolejowych, które mają zostać wyłączone z eksploatacji w grudniu tego roku. Znalazło się na niej ok. 100 odcinków o łącznej długości ok. 2 tys. kilometrów. Jako pierwszy poinformował o tym "Rynek Infrastruktury". Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Merchel: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dbają o bezpieczeństwo

Infrastruktura

Merchel: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dbają o bezpieczeństwo

Łukasz Malinowski/ Jakub Dybalski 27 września 2019

Tehachapi Loop – kolejowa pętla z Kalifornii

Infrastruktura

Tehachapi Loop – kolejowa pętla z Kalifornii

Leonard Dolecki 19 lutego 2017

Zamykać czy nie zamykać – oto jest pytanie

Infrastruktura

Zamykać czy nie zamykać – oto jest pytanie

Tadeusz Syryjczyk 25 listopada 2016

Kolej nie musi być droga

Infrastruktura

Kolej nie musi być droga

Bartosz Józefiak 22 czerwca 2016

Zobacz również:

Merchel: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dbają o bezpieczeństwo

Infrastruktura

Merchel: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dbają o bezpieczeństwo

Łukasz Malinowski/ Jakub Dybalski 27 września 2019

Tehachapi Loop – kolejowa pętla z Kalifornii

Infrastruktura

Tehachapi Loop – kolejowa pętla z Kalifornii

Leonard Dolecki 19 lutego 2017

Zamykać czy nie zamykać – oto jest pytanie

Infrastruktura

Zamykać czy nie zamykać – oto jest pytanie

Tadeusz Syryjczyk 25 listopada 2016

Kolej nie musi być droga

Infrastruktura

Kolej nie musi być droga

Bartosz Józefiak 22 czerwca 2016

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5