Partnerzy serwisu:
Biznes

Bombardier zwycięzcą przetargu na lokomotywy do push-pulli

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
12-02-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
km/mg, Rynek Kolejowy, 12 lutego 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Bombardier zwycięzcą przetargu na lokomotywy do push-pulli
Koleje Mazowieckie poinformowały dzisiaj o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę 11 nowych, dwukabinowych lokomotyw elektrycznych. Zwycięzcą okazała się firma Bombardier Transportation GmbH. 

Mimo wcześniejszych spekulacji, że faworytem w postępowaniu przetargowym jest chińska firma CSR Zhuzhou Electric Locomotive Co. Ltd., to Koleje Mazowieckie uznały, że to Bombardier zaoferował najlepsze warunki. Jak informują Koleje Mazowieckie, oferta tej firmy otrzymała łącznie 100 pkt., a w poszczególnych kryteriach:

  • cena - 70 pkt.,
  • termin dostawy ostatniej z 11 lokomotyw - 25 pkt.,
  • termin gwarancji - 5 pkt.
     

Przypomnijmy - w postępowaniu przetargowym złożono następujące oferty:

  • CSR Zhuzhou Electric Locomotive Co. Ltd. (ZELC) - 34 mln 980 tys. euro netto,
  • Bombardier - 40 mln 520 euro netto,
  • Siemens - 44 mln 028 tys. 988 euro netto.

 

Koleje Mazowieckie mają zamiar kupić 11 lokomotyw dwukabinowych. Kontrakt ma obejmować także świadczenie usług serwisowych w okresie 4 lat od daty przekazania każdego z elektrowozów oraz przeszkolenie pracowników zamawiającego.

Zamówienie ma zostać zrealizowane do 31 grudnia 2011 r. Zamawiający wymagał wniesienia wadium w wysokości 450 tys. euro. Jednym z wymogów wzięcia udziału w przetargu, jakie postawiono przed chętnymi firmami, było wykazanie się niezbędnym doświadczeniem. Producenci musieli udowodnić, że dostarczyli zamawiającym w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, nie mniej niż 5 sztuk nowych lokomotyw elektrycznych przystosowanych technicznie do eksploatacji z prędkością co najmniej 160 km/h, jedno lub dwukabinowych.

Według dokumentacji przetargowej, nowo pozyskane lokomotywy muszą cechować się następującymi danymi technicznymi:

  • układ osi - Bo\'Bo\'
  • dopuszczalny nacisk osi na tor - < 210 kN
  • długość ze zderzakami - < 20 m
  • budowa - modułowa
  • prędkość eksploatacyjna z wagonami o masie 420 t - min. 160 km/h

 

Koleje Mazowieckie eksploatują 36 wagonów push-pull produkcji kanadyjskiego Bombardiera. Zostały one zakupione bez lokomotyw, które miałyby je ciągnąć (lub pchać). Poprzednio rozpisywane przetargi na pozyskanie odpowiednich, używanych elektrowozów nie doprowadziły do pozyskania takich maszyn (ofert było zbyt mało lub były za drogie). Z tego względu KM posługują się lokomotywami EU07 dzierżawionymi od PKP Cargo. Te dość wiekowe elektrowozy nie mogą jednak zapewnić pełnego wykorzystania nowoczesnych wagonów.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5