PKP Intercity zawarło dwie umowy na sprzedaż biletów spółki w automatach Mennicy Polskiej i firmy Avista. Zapłaciło łącznie 8,8 mln złotych. Przewoźnik uzasadnia udzielenie zamówień bez przetargu presją czasu przed Euro 2012. Umowy będą obowiązywać przez lata.
Sprzedaż biletów za pośrednictwem automatów biletowych Mennicy Polskiej będzie kosztować spółkę 4,8 mln złotych przez cztery lata, a sprzedaż w automatach Avisty 4 mln złotych za trzy lata. Podpisana została jeszcze trzecia umowa, której szczegółów jeszcze nie znamy. W dokumentach przesłanych do Unii Europejskiej przewoźnik wyjaśnia, że nie rozpisał przetargu, ponieważ wystąpiły ku temu ważne przesłanki techniczne, "ze względu na wystąpienie pilnej konieczności związanej z wydarzeniami, których podmiot zamawiający nie mógł przewidzieć".
Dalej w piśmie przewoźnik wyjaśnia, że "rozszerzenie sieci dystrybucji biletów jest konieczne w związku z organizacją w Polsce EURO 2012". PKP Intercity zaznacza też, że istniejące biletomaty Avisty i Mennicy mają najlepsze lokalizacje z punktu widzenia dostępu podróżnych, a wprowadzenie sprzedaży biletów do nowych automatów byłoby droższe niż wprowadzenie jej do istniejących biletomatów spółek, z którymi podpisane zostały umowy. Kolejnym argumentem jest to, że procedura przetargowa mogłaby się przedłużyć, uniemożliwiając włączenie sprzedaży przez Mistrzostwami Europy.