NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Belgia kupi blisko 450 wagonów piętrowych

| IRJ/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 20.12.2015 317

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-20 14:19:14 Autor: uniwersla
---.adsl.inetia.pl
Czy Redakcja może wie, czy SunDeck Pesa też startował w tym przetargu?
2015-12-20 14:39:52 Autor: kula
---.play-internet.pl
Pesa chciała to wygrać....
2015-12-20 14:46:03 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Kiedy zamówienie dla PKP IC na wagony piętrowe o prędkości 160km/h ?
2015-12-20 15:33:33 Autor: IC_Control
---.tktelekom.pl
Pesa do boju....zdążycie przez końcem roku
2015-12-20 17:07:37 Autor: Fin
---.146.137.214.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Nie wzięli Newagu???
2015-12-20 18:07:41 Autor: Czes
---.dynamic.chello.pl
Kiedy w Polsce zamowienie na cokolwiek w takiej ilości?
2015-12-20 19:09:55 Autor: zdziwiony
---.dynamic.chello.pl
Fin ty udajesz idiotę czy nie udajesz ? Przecież Newag nie ma jeszcze piętrusów w ofercie.Aha nie udajesz ...
2015-12-20 19:57:44 Autor: ada
---.pesa.pl
no tak, przecież newag się nie liczy w tej branży - to firma krzak, he he
2015-12-20 20:01:32 Autor: pęd doliną
---.mobile.sferia.net
A Bombardier nie ma w ofercie skrajnych wagonów sterowniczych z napędem. Wagony te wyprodukuje Alstom.
2015-12-20 20:23:08 Autor: abc
---.adsl.inetia.pl
No i kto tu hejtuje konkurencje droga @ado z domeny pesa.pl?
2015-12-20 22:57:30 Autor: Jan
---.dynamic.mm.pl
Opcja na 2x więcej wagonów niż zamówienie podstawowe! U nas opcja to 10-20% więcej niż zamówienie podstawowe. Coś takiego zaraz by nazwano korupcją.

Razem 1362 nowe wagony w tym małym kraju! W Polsce to byłoby marzenie.

Rozpoczęcie dostaw w niemal 3 lata po podpisaniu kontraktu! Pesa potrafi nie mając żadnego doświadczenia dostarczyć wagony w rok.
2015-12-20 22:57:53 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
A Czesi nie mogli startować z serią 471 ? Nie wiem czy startowali.
2015-12-20 23:03:41 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Widocznie @Jan oni nie chcą tego co Pesa "potrafi" ... Może się tego boją .Tego Żaboklickiego gadającego bez cienia zażenowania o płaceniu kar za nieterminowość i produkcji na wariackich papierach i montaży przez pracowników kupującego.Bo cenowo to Pesa pewnie byłaby konkurencyjna.Wydaje się że za zachodzie cena to za mało.Że tam jeszcze jest wymagana prócz wysokiej jakości także normalność ...
2015-12-21 11:39:29 Autor: ja12
---.124.110.143.rybnet.pl
Takie zamowienie w takim malym kraju. W Polsce nie do pomyslenia. To pokazuje w jakim miejscu jestesmy i zadne menagery i ich tabelki tego nie zmienia.
2015-12-21 12:15:41 Autor: Sarmata
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a czy ktoś zwrócił uwagę na termin realizacji ?? 2018 rok!!!! Dla produktu już oferowanego!!! Jakoś umknęło to uwadze hejterom "od Pesy"....
2015-12-21 12:30:34 Autor: ate
---.opera-mini.net
@Sarnata 3x więcej wagonów niż w sumie 20 Dartów, do tego 2 pokłady zamiast jednego, no i oni nie będą ich klepać na kolanie jak te zachary z Pesy
2015-12-21 13:23:45 Autor: Mariosti*
---.play-internet.pl
@ale
Jeśli chcesz porównywać to porównamy.
20 dartow to 40 członów sterowniczych i 120 środkowych, w sumie 160 członów czyli zamówienie z newsa to 2,78 x więcej członów.
Różnica w całkowitym czasie i skomplikowaniu produkcji między członem jedno i dwu piętrowym to zaledwie kilkadziesiąt procent.

W newsie do realizacji zamówienia przystąpiły dwa wielkie koncerny z wieloma fabrykami i przede wszystkim mające na koncie konstrukcje przynajmniej bardzo podobne do zamawianych.
Dodatkowo nie jest wspomniane że z a 3 lata mają zostać dostarczone wszystkie wagony tylko dopiero te pierwsze, podczas gdy darty miały wszystkie zostać dostarczone w 1,5 roku.
Różnica jest zasadnicza ponieważ bez konkretnego produktu na starcie sporo czasu trzeba poświęcić na pierwsze sztuki przed realnym rozpoczęciem produkcji seryjnej tak aby zminimalizować ryzyko czasochłonnych przeróbek wszystkich produkowanych sztuk.
Zauważ że stadler mający praktycznie w całości dedykowaną fabrykę tylko na zamówienie na flirty i gotowy, przetestowany produkt wraz ze stworzonym procesem produkcji seryjnej i nieco dłuższym czasem na realizację zamówienia niż pesa też nie zdążył z realizacją zamówienia i był opóźniony o wiele miesięcy.
2015-12-21 14:22:45 Autor: Sarmat
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Mariosti - trochę daremny ten trud z przekonywaniem tych ludzi - im za to płacą, żeby tak pisali. Fakty oczywiście są takie jak Pan przedstawił. Trzymam kciuki, żeby Polscy Producenci działali jak najlepiej - co nie zmienia mojego poglądu, że akurat w tym wypadku Pesa Dart stanowi niepotrzebne ryzyko dla producenta - w ramach kontraktu wg mnie można było ofertować Elfy [tak mi się wydaje] - Darta rozwijać spokojniej - żeby sprzedać go jako produkt dojrzalszy.
2015-12-21 22:25:08 Autor: maly
---.centertel.pl
Newag - donosiciele pieprzeni. I tak przegrali i oby pis im przetargow nie ustawial.
2015-12-21 22:25:19 Autor: maly
---.centertel.pl
Newag - donosiciele pieprzeni. I tak przegrali i oby pis im przetargow nie ustawial.
2015-12-25 15:22:11 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
A kiedy PKP IC kupi bezprzedziałowe piętrusy na 160km/h ? Są takie relacje tanich pociągów dalekobieżnych , dla których dobra frekwencja to oczywistość i sami wiecie , co to za relacje . Przy okazji : zaczyna się wywiad w TV TRWAM z premier Beatą Szydło . Powtórka tego wywiadu jutro o godzinie 10 : 30 . Polecam serdecznej uwadze .
2015-12-28 13:40:51 Autor: Rafel83
---.218.124.102
Pesa chciała wygrać i dostarczyć do 2016r. :D
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5