NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Będą kolejne Darty? Poseł pyta ministra

| Rynek Kolejowy 11.01.2016 141

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-11 16:23:05 Autor: fixall
---.181.88.158
A to że Olszewski przy każdej możliwej okazji włóczy się po halach Pesy pod rękę z prezesem to zupełny zbieg okoliczności.
2016-01-11 16:26:14 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A jak myślisz, fixall, kto ma za tym chodzić jak nie poseł z Bydgoszczy?
2016-01-11 16:29:01 Autor: Gruby z Bydgoszczy
---.pesa.pl
A kiedy poseł z Poznania zainteresuje się państwowa firmą FPS z Poznania piorąca brudne pieniądze spółki córki ARP zwanej Polski Tabor Szynowy
2016-01-11 16:50:30 Autor: fixall
---.181.88.158
Poseł jest od stanowienia prawa a nie od lobbowania na rzecz jakichś prywatnych firm. I tak powinno być ale niestety nie jest.
2016-01-11 17:01:08 Autor: Ramzes
---.net95-158-73.revers.nsm.pl
We czwartek 7.12.2016 na terenie Zakładów PESA w Bydgoszczy można było zobaczyć nowe składy Dart o numerach 14 i 15 oraz jeden skład bez numerów ale z oklejonymi szybami w drzwiach wejściowych. Tak wygląda zakończenie produkcji tych pojazdów z końcem 2015 roku.
2016-01-11 17:02:25 Autor: Ramzes
---.net95-158-73.revers.nsm.pl
Pomyliłem daty. Było to w e czwartek 7 stycznia br.
2016-01-11 17:18:01 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
z porównania poc Dart i Flirt ten drugi wypada lepiej chociażby układem siedzeń w 1 klasie.we Flircie wszystkie miejsca są przy oknie a Dart oferuje pół okna lub wcale.po za tym jakoś lepiej we Flircie wypada całość podczas jazdy nic nie trzeszczy czy gruchocze.widać solidność wykonania.więc z zakupem kolejnych Dartów to trzeba się mocno zastanowić
2016-01-11 17:21:45 Autor: red
---.dynamic.chello.pl
Żadnych Dartów czy Flirtów szkoda kasy na to. Tylko i wyłącznie nowy ICE 4 dla nas
2016-01-11 17:22:20 Autor: pesażer
---.cg-dialup.net
Na razie wszyscy z Dartów są zadowoleni - więc czemu nie?
2016-01-11 17:39:53 Autor: ciekawy
---.dynamic.chello.pl
Wszyscy to znaczy którzy ? I za ile są zadowoleni. Podróżnych sobie podaruj bo hałasu i ciasnoty nikt nie lubi.
2016-01-11 17:58:01 Autor: litek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wszyscy są zadowoleni oprócz takich trutni jak ty.
2016-01-11 18:04:41 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Jeszcze nie do końca kupili obecne, a już mają kupować następne? Jak się sprawdzą - wtedy można pomyśleć.
2016-01-11 18:10:10 Autor: xyz321a
---.google.com
Ludzie będą zadowoleni z nowych jednostek bo nie ma ich z czymkolwiek porównać. Wszystko będzie lepsze od starcych śmierdzących i zniszczonych składów tlk.
2016-01-11 18:21:06 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Ha ha teraz PO wspiera Polski przemysł :-)

Stocznie wspierali wprost idealnie.

Te w Niemczech.
2016-01-11 18:50:19 Autor: RuruMaHobi
---.centertel.pl
Jeszcze się nie skończyły dostawy, więc z czym do ludzi? Pośpiech nie jest wskazany. Najpierw niech te prototypy trochę pojeżdżą. Następnie trzeba wyciągnąć wnioski co jest do poprawy. Na tej podstawie dopiero budować Żart2. Za kilka lat!
2016-01-11 18:54:36 Autor: Tomasz***
---.google.com
Kupić ale z 50 szt !!! - na początek....... niech PESA produkuje jak dawny PAFAG - 1400 SZT EN 57 .
2016-01-11 19:04:09 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Nie ma racjonalnego powodu żeby jeszcze dokupywać te tramwaje.To miał być cytując reklamę Pesy nowoczesny pociąg kolejnej generacji lekki o prędkości 160-200 km/h itp. itd. farmazony. A jest na kolanie projektowany i montowany dalekobieżny skład w niczym nie lepszy od poprzednich wyrobów Pesy.
2016-01-11 19:11:25 Autor: areesQ
---.146.65.222.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
A to byly pan minister w mir nie wie czy żarty będą kupowane?
2016-01-11 19:13:53 Autor: arresssq
---.146.65.222.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Nie bylo takiej troski przy podejmowaniu decyzji o przetargu na tzw. Pendolono...
2016-01-11 19:25:07 Autor: Mizia
---.centertel.pl
zamiast kupować te g....na dołożyć i kupić nowoczesne, ciche, komfortowe ... Pendolino. Kto jechał i ma porównanie to wie.
2016-01-11 19:25:11 Autor: Shambler
---.dynamic.chello.pl
Może dlatego nie było tyle troski bo kupowano produkt na wysokim poziomie (cenowym też) o kilka klas lepszy od wszystkiego co produkuje i wyprodukuje w przyszłości Pesa. Pora się z tym pogodzić że pompowanie balonów nieodmiennie
zawsze kiedyś zweryfikuje rzeczywistość....
2016-01-11 19:42:03 Autor: zeus04
---.133.22.13
Ja już jechałem ED250, ED160 i ED161. W przypadku Darta nr. 002 i 003. Świetne składy. Na nowych torach niesamowicie ciche. Gdyby Podłogi wyłożyć wykładziną jak w Pendolino byłby jeszcze lepszy.
2016-01-11 19:53:41 Autor: sedes04
---.dynamic.chello.pl
Ja już jechałem ED160 i EN57. Na nowych torach EN57 niesamowicie ciche.Jakby położyć latający dywan to prawie tak samo ciche i wygodne jak ED160 .
2016-01-11 20:03:35 Autor: hg
---.16.10.205
Tego posła chyba pogrzało. Jeszcze się nie zdążyły sprawdzić, jeszcze nie są idealne (w ogóle nie są idealne), a on chce od razu kolejnych? A czemu nie od innych producentów, którzy robią w Polsce nowe pociągi? Tylko Pesa?
2016-01-11 20:44:00 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Bardzo dobre pytanie hg.Dlaczego nie wszystkim po równo tylko wszystko bufonom z Bydgoszczy ?
2016-01-11 21:04:19 Autor: Tomasz***
---.google.com
A to nie można się dogadać ? - mamy w kraju producentów taboru kolejowego na światowym poziomie - cenowo przebijamy konkurencję z zagramanicy - ustalić kto ile może wyprodukować A w Warszawie mają za zadanie pomóc .

Czytaliśmy tutaj np o 1000 szt lokomotyw dla Indii , - gdzie mają być wyprodukowane ?????? - w Indiach :)

Wszystkie inwestycje , produkcja i zakupy tylko w POLSCE !!! - Pendolino jest piękne ale musimy sami nauczyć się budować takie pojazdy - tu w POLSCE !!!
2016-01-11 21:26:05 Autor: śszczyt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeżeli Intercity wyrazi takie zapotrzebowanie i zainteresowanie to czemu nie, nie mam nic przeciwko.
2016-01-11 21:34:53 Autor: Bozia
---.dynamic.dsl.as9105.com

Bozia
Niech biorą, na Wawa - Łódź na pozaszczytowe w sam raz.
2016-01-11 22:24:20 Autor: lolek 1
---.97.25.244
Zeus zawsze zapatrzony w produkty Pesy Pesofilia
2016-01-11 22:24:21 Autor: lolek 1
---.97.25.244
Zeus zawsze zapatrzony w produkty Pesy Pesofilia
2016-01-12 07:30:10 Autor: Goralo-kontroler-wolności-słowa-i-zwolennik-OZE-jeżdżący-na-rowerze
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kryniczanin

Polskie stocznie mają się całkiem przyzwoicie, acz ma się rozumieć te bez jakiegokolwiek udziału kapitału SP i często poza miejscowościami postrzeganymi jako "stoczniowe" przez ogół społeczeństwa, a już na pewno przez ciemny lud i zaścianek mentalny głosujący na obecną ekipę ;)
2016-01-12 08:43:09 Autor: zeus04
---.133.22.13
@Lolek1:
Przejedź się w końcu, zrób pomiary i nie marudź :)
2016-01-12 11:57:21 Autor: gosc
---.centertel.pl
Panowie z newagu skonczcie z tym hejtem. Pisza chyba wszyscy od prezesa po pracownikow. Osmieszyliscie sie donosami. Wizyta komisarza KE tez prawdopodobnie byla zorganiziwana przez Was. Wstyd i brak jakiejkolwiek klasy.
2016-01-12 11:57:30 Autor: gosc
---.centertel.pl
Panowie z newagu skonczcie z tym hejtem. Pisza chyba wszyscy od prezesa po pracownikow. Osmieszyliscie sie donosami. Wizyta komisarza KE tez prawdopodobnie byla zorganiziwana przez Was. Wstyd i brak jakiejkolwiek klasy.
2016-01-12 12:46:09 Autor: gosc
---.dynamic.chello.pl
pesa się sama hejtuje swoimi pseudo nowościami typu Żart.Reklama i obietnice bez pokrycia.Wstyd i brak jakiejkolwiek klasy.
2016-01-12 13:28:17 Autor: Hilary
---.126.37.44
Ty za to drugi @gosc pokazujesz wielką klasę specjalnie przedrzeźniając i przekręcając nazwę modelu. Zachowanie na poziomie gimnazjum. Na szczęście decyzje o zamówieniach podejmują poważni ludzie, mający najlepszą orientacje w potrzebach taborowych spółki i wedle ich uznania będą czynione lub nie dalsze kroki.
2016-01-12 14:01:38 Autor: cts
---.opera-mini.net
A ja zdecydowanie proponuję zakupić Impulsy. W końcu Impulsy też "(...) są produktem polskiej firmy, a co za tym idzie, miejscami pracy dla Polaków i rozwojem rodzimej myśli technologicznej."
Pomyślcie nad tym Panowie decydenci, w końcu jest już 20 ezt'ów typu PesaDart, więc po co więcej. Dajmy szanse innym, chyba na tym polega konkurencja, czyż nie? Jest też takie świetne określenie - "dywesyfikacja". pzdr!
2016-01-12 14:41:31 Autor: Edi
---.pikonet.pl
Te 10 dodatkowych ma być za darmo, zamiast naliczenia kary za przekroczenie terminu dostawy tych 20 stu.
2016-01-12 14:41:39 Autor: Edi
---.pikonet.pl
Te 10 dodatkowych ma być za darmo, zamiast naliczenia kary za przekroczenie terminu dostawy tych 20 stu.
2016-01-12 20:45:30 Autor: Hard
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W ubiegłym roku korzystałem kilka razy z Pendo. Generalnie OK. Trochę jakiś agregat (sprężarka?) na dachu w moim wagonie co jakiś czas się włączał i trochę burczało.
W ostatnią niedzielę jechałem Dartem (Kato - Wawa). To, że ciasnawo - można wytrzymać. To, że drgania (szczególnie widać na górnej części pustego fotela) - jakoś organizm zniósł. Najgorsza była duchota. Ilość wdmuchiwanego powietrza - tragicznie mała. Po przyłożeniu ręki do wylotów powietrza (poziomo, pod sufitem) potwierdziło moje odczucia.
Ogólnie - 2 godziny jazdy można wytrzymać. 4 godziny - zdecydowanie (póki co) nie!

Wniosek - wyprowadzić niedostatki, zrobić poprawiony egzemplarz (odsprężynowanie), przeprowadzić porządne testy a dopiero wówczas oferować a kolejarze kupować. Nigdy na szybko i na skróty nic dobrego nie wyszło. Banał.

Nasze procedury zakupowe (przetargi - wydać kasę bo zaraz unia zabierze dofinansowanie, krótkie czasy dostaw - złapać przetarg mimo, że nie ma się przetestowanego produktu) wymagają zdecydowanego uzdrowienia.
2016-01-12 22:26:37 Autor: lolek1
---.97.25.244
Nie pojade Dartem bo życie mi jest jeszcze mile
2016-01-13 03:16:00 Autor: miłościwy panie
---.opera-mini.net
Niech skończą te co mieli zrobić, poza tym będą zajęci serwisowaniem dotychczasowych Dartów.
2016-01-13 09:10:38 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post lolek1:
"Nie pojade Dartem bo życie mi jest jeszcze mile"
Jak masz dużego pecha, to lepiej w ogóle siedź w domu :)
Ja dzisiaj przejechałem się ED250 z Tychów i jechało mi się jak normalnym wagonem, a nawet składem podmiejskim. Normalnie nic specjalnego. Drzwi do przedsionka często się telepały. Bez przerwy jakieś nietypowe odgłosy z podwozia. Każdą wadę szyn słychać. Ogrzewanie dość głośne. Wagon nr.4 czyli człon "d". Wrażenie dobrego tłumienia dźwięków zawdzięcza w większości wykładzinie na podłodze... :)
2016-01-13 10:41:31 Autor: wars
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post Gruby z Bydgoszczy:
"A kiedy poseł z Poznania zainteresuje się państwowa firmą FPS z Poznania piorąca brudne pieniądze spółki córki ARP zwanej Polski Tabor Szynowy"
Po co Pan pisze takie bzdury panie komisarzu, dlatego, że ma Pan żal już pan nie pracuje w FPS i PTS?
2016-01-13 16:18:09 Autor: rufe
---.play-internet.pl
Powiadasz, że jechałeś Pendolino (ED250) z Tychów?
2016-01-13 19:24:34 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post rufe:
"Powiadasz, że jechałeś Pendolino (ED250) z Tychów?"
Tak. W kieszeni mam jeszcze bilet...
2016-01-13 22:23:59 Autor: lolek1
---.97.25.244
Zeus a Dartem sie pewnie cudownie jechlo... hehe
2016-01-14 09:31:21 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post lolek1:
"Zeus a Dartem sie pewnie cudownie jechlo... hehe"
Jeżeli Pendolino, to "światowa liga", to Pesa ją dogoniła :)
2016-01-17 12:09:48 Autor: Arturo
---.play-internet.pl
Odnośnie miejsc pracy dla polaków... Przecież te pociągi montuje tania siła robocza z Ukrainy. To gdzie tu miejsce pracy dla Polaka?
A te komponenty to od takich znamienitych polskich firm takich jak np. Siemens :)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5