Jak podała agencja Bloomberg, Alstom SA, dostawca pociągów dla kolei dużych prędkości TGV we Francji może wspólnie z francuskimi kolejami Société Nationale des Chemins de Fer Francais wystartować w przetargu na obsługę kolei dużych prędkości na Florydzie. Inwestycja ta jest popierana przez administrację Baracka Obamy.
Producent taboru przeprowadził rozmowy z SNCF i może współpracować z nią przy projekcie linii z Tampa do Orlando w zależności od wymogów przetargowych, poinformował w wywiadzie 16 marca Roelof van Ark, prezes Alstom Transport Inc. Powiedział także, że francuska firma może wziąć udział w przetargu na pociągi linii Los Angeles-San Francisco.
Linie kolejowe w Kalifornii i Florydzie znalazły się wśród 13 ogólnokrajowych połączeń, które zdobyły 8 miliardów dolarów z funduszy federalnych. Także takie firmy, jak: Siemens AG, kanadyjski Bombardier Inc, japoński Central Japan Railway oraz China South Locomotive & Rolling Stock Corp. będą walczyły o to, by stać się pierwszym dostawcą bardzo szybkich pociągów w USA
- W końcu widzimy możliwości linii bardzo dużych prędkości - powiedział van Ark.
Julie Vion-Broussailles, rzeczniczka francuskiego państwowych SNCF, nie skomentowała jeszcze tych informacji.
Alstom, który ma fabrykę pociągów w Rochester, w stanie Nowy Jork, współpracuje z Bombardierem przy budowie składów Amtrak\'s Acela Express. Jesto w tej chwili najszybszy pociąg w USA i osiąga 240 km/godz. Jeździ między Waszyngtonem i Bostonem.