NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Alstom wróci do Warszawy z tramwajami z Konstalu?

| wu, Transport-publiczny.pl 11.06.2015 215

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-06-11 16:01:15 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Prawdziwy Konstal jest zniszczony, to nie byłyby prawdziwe tramwaje Konstala tylko typowe badziewie Alstomu. Pesa niech się nie da i niech zwycięża kolejne przetargi w Warszawie.
2015-06-11 17:44:29 Autor: rety
---.opera-mini.net
Niech odnosza sukcesy na swiecie ale juz nie u nas
2015-06-11 17:49:39 Autor: dilema
---.play-internet.pl
Mam tutaj dylemat. Pesa to polska firma a to dobrze. Trzeba kupować w Polsce. Ale Chorzów tez leży w Polsce. Pesa kupuje dużo części do tramwajów na zachodzie a to źle. Pesa płaci mniej pracownikom a to źle. Pesa ma brzydkie tramwaje a alstom ładne. Pesa ma problem ze spełnieniem wymogu jakości tj 5000km bez usterki a to źle. Pesa jako monopol sta to drozyzna za średnia jakość a to źle. Sam nie wiem.....czy się bać tego alstom czy dziękować ze chcą wejść do polski.
2015-06-11 18:12:54 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@dilema
podziękuj za jakiekolwiek tramwaje, bo to przeżytek z epoki telegrafu i wozów konnych.
Bój się o własny portfel, kiedy samorząd rozpisuje kolejny przetarg.
2015-06-11 18:24:21 Autor: ray7
---.dynamic.gprs.plus.pl
W Alstomie przynajmniej placa godziwie i maja jako taki szacunek do pracownikow.
2015-06-11 18:58:51 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Ale nie mają szacunku do historii. Pesa rozwijając się z ZNTK do obecnej postaci w czasie tej drogi niczego nie zniszczyła. Pesy są nowocześniejsze, Twisty były pierwszymi tego typu tramwajami z niskopodłogowymi napędowymi wózkami skrętnymi na świecie, przed Twistami tego typu tramwaje jedynie wózki toczne miały skrętne i niskopodłogowe jednocześnie, w kwestii napędowych Twisty były pierwsze. Przed Twistami były Skody 15T o których zapomnieć nie można, lecz jest to jednak trochę inna konstrukcja która ze względu na swoją odmienność nie jest do końca porównywalna z konstrukcją Twistów czy analogicznych tylko częściowo niskopodłogowych konstrukcji takich jak Bombardiery NGT8. Pesa skutecznie wygrywa przetargi, lecz jednocześnie nie obraża innych jako słabeuszy produkujących badziewie, ma szacunek do konkurencji mimo ich pokonywania na drodze przetargu.
2015-06-11 19:00:15 Autor: Kicga
---.play-internet.pl
A autobusy i samoloty to są dopiero przeżytki.
2015-06-11 19:12:59 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Niszczenie historii Konstala zaczęło się gdy w zamówieniach w ramach których ostatecznie dostarczono 116Nd i Ngd99 nie pozwolono polskim inżynierom zastosować autorskiej nowocześniejszej konstrukcji. Ostatecznie dostarczone 116Nd i Ngd99 jak wiadomo są awaryjnym badziewiem.
2015-06-11 19:32:37 Autor: himmi
---.play-internet.pl
Pesa wygrywa ceną. Tak tak pewnie zachodnia konkurencja nie była w stanie zrobić czegoś podobnego jak Twist bo to ich przerastało technologicznie....proszę cię...po prostu nie musieli mieć czegoś takiego to nie zrobili.

Po za tym pierwszy Twist częstochowski wrócił na remont po 2 latach eksploatacji i ma wymienioną całą konstrukcje łącznie z pękającymi ramami wózków....od taka była najlepsza Pesa. Zrobili prototyp i bez testów sprzedali w pi..du...a teraz dokładają do napraw tych wynalazków.

Jazzy Pesy Warszawskie nie mogą wyjeździć 5000km bez awarii. Dopiero sztuk odebranych a minęło pół roku.

Pesa nie jest taka doskonała jak się wydaje. Po prostu nie znacie innych firm bo wszystko oni robią. A Swing to najgorszy złom na świecie.
2015-06-11 19:35:15 Autor: roześmiany
---.dynamic.chello.pl
Aha,nowoczesność Pesy właśnie gnije w Prokocimiu.Ale jeszcze Krakowiak może ich uratować jeśli będzie udany.A czy będzie ?
2015-06-11 20:50:40 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Ci co mieli styczność z krakowskimi NGT8 jak potem jechali Swingiem to mówili, że Swing jest znacząco lepszy.

TW się za bardzo tych Jazzów czepiają, wina jest obustronna.

Pesa owszem popełniła błędy przy częstochowskich Jazzach i to trzeba przyznać, lecz trzeba pamiętać, że sam fakt opracowania takiej konstrukcji po raz pierwszy na świecie zasługuje na szacunek. Popełnili błędy lecz samo to, że w ogóle coś takiego wyprodukowali jest warte podkreślenia.

Inni teraz dorównali Pesie lecz nic nie zmieni faktu kto był pierwszy. Alstom chcąc Warszawie dostarczyć 186 wozów 100% niskich z wózkami skrętnymi chciał być pierwszy, lecz przegrywając Warszawę zapadł w letarg i pozwolił Pesie się wyprzedzić. Alstom ciągle planował, a Pesa zamiast tylko planować wzięła się do roboty i urzeczywistniła taki tramwaj. Alstom wyprodukował coś podobnego dopiero w następnej kolejności po Pesie, bo wstyd było mu być w tyle za kimś kogo uważał za gorszego. Nawet te pierwotne plany Alstomu dla Warszawy już w założeniach były gorsze od tego co Pesa zrobiła, wystarczy spojrzeć na zabudowę wózków bez siedzeń:
http://tramwar.republika.pl/c304-2009-schemat-z.JPG
2015-06-11 22:24:02 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Moje wrażenie z jazdy warszawskim 'swingiem' "PESY" i tym 32 metrowym 120N, są pozytywne, nie rozumiem na jakiej podstawie ktoś twierdzi że to złom. Co do krakowskiego NGT8, to jest bardziej cichobieżny (przy dobrym stanie torowiska) od tych warszawskich 'swingów, choć nie uważam aby ten charakterystyczny u 'swingów' delikatny pisk jak pojazd przyspiesza i hamuje był jakąś wadą, wręcz przeciwnie ten delikatny odgłos dodaje uroku tym wagonom.

Co do Alstomu, tego systemu "Attractis" i SRS, jest to ciekawe rozwiązanie, tylko jaki tego jest koszt, czy taki system u nas miałby rację bytu ? Czy te nasze zimowe błoto pośniegowe, zasolenie ulic, piasek zmieszany z wodą, nie ograniczył by takiego ładowania pojazdów, wydaje mi się że metalowe elementy muszą być podgrzewane zimą i utrzymywane w idealnej czystości. Poza tym jeżeli mówimy o pewnych odcinkach linii tramwajowych, bez zasilania z odgórnej sieci, to jest to zaleta dla wysokich walorów krajobrazu naszych zabytkowych miast. Ale jak zdejmiemy druty, to już nie pojadą zabytkowe tramwaje, po takich odcinkach, które tez są ogromną atrakcją w miastach.
2015-06-11 22:29:47 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Ja nie rozumiem pod jakim względem druty szpecą zabytkowe części miast? Mnie druty nie przeszkadzają, a jak gdzieś "od zawsze" były tramwaje to razem z nimi także druty.
2015-06-11 22:47:46 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Mnie tez nie przeszkadzają, ale niektórym ludziom się to nie podoba, zwłaszcza tym jak trzeba sieć przytwierdzić do ściany kamienicy na ciasnej ulicy (vide: Kraków ul. Długa), ciasna ulica z lasem słupów bo mieszkańcy się nie zgodzili, żeby było tak jak przed remontem, (do ściany). Nie podoba się lokalnym konserwatorom od zabytków, niektórym to w ogóle nic nie pasuje, tylko to co najbardziej szpeci miasta (np. reklamy) o tego to nie chcą często zauważyć. Poza tym uważam, że jeżeli w niektórych miastach sieć wisi już ponad sto lat, to może też wypadałoby to uznać za zabytek. Czyż nie ?
2015-06-12 08:39:43 Autor: z pesa
---.play-internet.pl
W pesie podobno mają już mokro w majtach na myśl o konkurencji. Pewnie nieźle poleca z cena aby tylko utrzymać bastion warszawski dla siebie.
2015-06-12 09:36:33 Autor: tetrow
---.static.ip.netia.com.pl
oczywiście jak zaproponują kolejnego U-bota w wersji super pancer, z wielkimi zderzakami wyglądem ala novello to może coś zdziałają a Warszawa stanie się najbardziej szkaradną stolicą świata.

Tramicus ok ale Swing z lepszym zawieszeniem, dużo miękciej sie porusza po kiepskich torowiskach. Jazzem jeszcze nie miałem okazji ale z pozycji pieszego strasznie cichy wręcz ledwo słyszalny. wygląd ciekawy.
2015-06-12 09:43:58 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
No i bardzo dobrze. Brak realnej konkurencji usypia i demoralizuje. Wygrywać trzeba czując oddech konkurencji na karku.
2015-06-12 12:31:34 Autor: Tramwajarka
---.243.143.201
Konstal już nie istnieje. Zniszczono go i ten obcy twór zwany Alstomem niech się do nas nie pcha. Popierać będziemy PESĘ. Chyba, że PO ją zniszczy tak jak wiele polskich firm.
2015-06-12 16:29:53 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Dokładnie, trzeba Pesę popierać gdyż Pesa jest prawdziwie polska i stosuje w tramwajach polskie komponenty jak aparaturę elektryczną Medcom.
2015-06-12 21:02:14 Autor: czapajew
---.dynamic.chello.pl
Mam do czynienia z Alstomami na codzień, w porównaniu do Pes są niewygodne, głośne i trzęsą
2015-06-12 22:08:57 Autor: kji
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post himmi:
"Pesa wygrywa ceną. Tak tak pewnie zachodnia konkurencja nie była w stanie zrobić czegoś podobnego jak Twist bo to ich przerastało technologicznie....proszę cię...po prostu nie musieli mieć czegoś takiego to nie zrobili.

Po za tym pierwszy Twist częstochowski wrócił na remont po 2 latach eksploatacji i ma wymienioną całą konstrukcje łącznie z pękającymi ramami wózków....od taka była najlepsza Pesa. Zrobili prototyp i bez testów sprzedali w pi..du...a teraz dokładają do napraw tych wynalazków.

Jazzy Pesy Warszawskie nie mogą wyjeździć 5000km bez awarii. Dopiero sztuk odebranych a minęło pół roku.

Pesa nie jest taka doskonała jak się wydaje. Po prostu nie znacie innych firm bo wszystko oni robią. A Swing to najgorszy złom na świecie."
I dobry sześciopak należy ci się za tą wypowiedz Pesa to jest po prostu badziew... należy jeszcze dodać że swingi wycinają szyny nawet na odcinku prostym szlaku... nie wspominając o łukach i krzyżakach...
2015-06-13 00:34:07 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
W odpowiedzi na post czapajew:
"Mam do czynienia z Alstomami na codzień, w porównaniu do Pes są niewygodne, głośne i trzęsą"
Faktem jest, że amortyzacja w Swingach jest bardzo dobra.
2015-06-13 02:43:27 Autor: Milf
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Stefan banderą

A koło to przeżytek z epoki kamienia łupanego. Przestań używać koła. I pisma. I druku. I telefonu. I wszystkiego najlepiej. Bo to przeżytki.
2015-06-13 09:15:59 Autor: ocm
---.dynamic.gprs.plus.pl
Nie jest dobrze jak jedna firma robi wszystko.jednak powinna byc specjalizacja i podzial rynku.pesa jest raczej od taboru kolejowego i niech go naprawia i serwisuje.a konstal chorzow tramwaju
2015-06-13 14:02:26 Autor: hejter
---.158.222.198
Bombardier robi jeszcze i samoloty a paletę szynowa ma szersza od pesy. Alstom zteszta tez, podobmie jak caf. A tramwaje pesa ma lepsze, niz ezety: swingi to produkt sprawdzony, juz dopracowany i calkiem niezawodny - w jego wieku wagony 116Na/1 z Alstomu mualy gotowosc rzedu 60%. Tu nie ma porównania, Alstom-Konstal na marke to musi zasluzyc.
2015-06-13 22:58:32 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Milf
Tramwaje = marnowanie pieniędzy podatników.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5