Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Akumulatorowy zespół trakcyjny rozpoczął kursowanie z pasażerami w Anglii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Network Rail/Railway Gazette/ms

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Akumulatorowy zespół trakcyjny rozpoczął kursowanie z pasażerami w Anglii
Prototyp zespołu trakcyjnego z napędem akumulatorowym 13 stycznia 2015 wyruszył na 20 kilometrową trasę pomiędzy Harwich a Manningtree. Właśnie rozpoczęły się próby pociągu z pasażerami.

Czterowagonowy EZT firmy Bombarier, typu Electrostar 379, został doposażony w baterie fosforanowo-litowo-magnezowe, których producentem jest pochodząca z Teksasu firma Valence. Testy, które rozpoczęły się 13 stycznia na zelektryfikowanej linii mają dać odpowiedź na pytanie, czy napęd jest w stanie pracować w regularnym ruchu pasażerskim. Pociąg posiada również możliwość tradycyjnej jazdy w oparciu o pobór energii z sieci trakcyjnej, lecz ma być wykorzystywany wyłącznie w sytuacjach awarii napędu akumulatorowego.

EZT z napędem akumulatorowym może mieć zastosowanie tam, gdzie występują odcinki pozbawione sieci trakcyjnej. Jak podaje producent baterii, celem testów jest sprawdzenie, czy wprowadzanie akumulatorowych EZT może być cenową alternatywą dla elektryfikacji krótkich odcinków linii, dotychczas pozbawionych sieci trakcyjnej. Dane zgromadzone podczas testów mają też dać odpowiedź, czy sensownie jest budować EZT z autonomicznym napędem bateryjnym, czy raczej stosować baterie w pojazdach zaopatrzonych w tradycyjny napęd elektryczny, tworząc w ten sposób hybrydy.

Testy IPEMU (Independently Powered Electric Multiple-Unit – autonomiczne napędzanego elektrycznego zespołu trakcyjnego) są efektem współpracy Bombardiera, zarządcy sieci kolejowej Network Rail, przewoźnika Abelio Greater Anglia, agencji Future Railway i brytyjskiego Departamentu Transportu. Niewykluczone, że instalacja baterii stanie się normą w czasie przeprowadzanych w przyszłości modernizacji taboru. Odpowiedź na ile rozwiązanie się sprawdzi mają dać sześciotygodniowe testy, które właśnie się rozpoczęły.

- Zrobiliśmy spory progres w związku z projektem IPEMU, a próby z pasażerami podczas regularnego ruchu to kolejny krok naprzód – powiedział główny inżynier Network Rail James Ambrose.

.


Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów.

Więcej na temat konferencji.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Zintegrowany transport

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Tabor i technika

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Michał Szymajda 12 kwietnia 2023

RegioJet kupuje kolejne Traxxy, České dráhy wynajmują Vectrony

Infrastruktura

PKP Cargo odkupuje likwidowany oddział Alstomu w Łodzi

Biznes

Zobacz również:

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Zintegrowany transport

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Tabor i technika

Hiszpański CAF zbuduje we Francji pociągi dla Afryki

Michał Szymajda 12 kwietnia 2023

RegioJet kupuje kolejne Traxxy, České dráhy wynajmują Vectrony

Infrastruktura

PKP Cargo odkupuje likwidowany oddział Alstomu w Łodzi

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5