Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Aglomeracja warszawska jako przykład integracji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-09-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy, 30 września 2010

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Aglomeracja warszawska jako przykład integracji
- Jest miejsce na dwóch, a nawet więcej przewoźników w Warszawie. Oczywiście, rywalizujemy z Kolejami Mazowieckimi. Przepustowości linii kolejowych, głownie średnicy, są ograniczone. Potrzeby SKM i KM je przekraczają - stwierdził prezes warszawskiej SKM Leszek Walczak podczas konferencji zorganizowanej przez "Rynek Kolejowy".

Innymi tematami poruszanymi podczas konferencyjnego panelu dyskusyjnego poświęconego aglomeracji warszawskiej jako przykładowi integracji systemu transportu pasażerskiego były koszty ponoszone przez operatorów oraz kwestie związane z infrastrukturą kolejową.

- Rywalizacja z KM prowadzona jest właśnie o dostęp do linii. Bardzo pożądana jest natomiast rywalizacja wizerunkowa – chcemy przecież przyciągać coraz więcej pasażerów - dodał prezes Walczak.

- Postawiliśmy na lotnisko w Modlinie, chociażby ze względu na wyposażenie naszych pociągów. W pierwszych przymiarkach raz na godzinę nasz skład miał przejeżdżać także na Okęcie. Nie było jakiegokolwiek konfliktu przy układaniu tras, nasi planiści dogadali się w pierwszym podejściu. Nie było ani jednego przypadku, w którym KM i SKM nie uzgodniłyby wzajemnie tras - podkreślił Piotr Zatorski, dyrektor biura handlowego w Kolejach Mazowieckich.

- Prywatyzacji KM nie należy się obawiać. Nie może być jednak tak, że sprzedajemy je szybko, ponieważ jest dziura w budżecie. Trzeba mieć dokładnie obmyślony plan tego przedsięwzięcia. Nie ma powodu, aby województwo teraz całkowicie pozbawiało się udziałów w przewoźniku. Można pomyśleć o sprywatyzowaniu części KM przez giełdę - stwierdził dyrektor w ZDG TOR, Adrian Furgalski. - Istnieje przekonanie, że gdyby pojawił się nowy właściciel prywatny KM, jego pierwszym pociągnięciem byłoby podwyższanie cen biletów. Jeśli nie miałoby to uzasadnienia np. w podwyższeniu poziomu stawek dostępu do infrastruktury, to byłby to najlepszy krok, aby te KM zabić - dodał.

- W pewnym sensie wyprzedzamy rozwiązania metropolitalne, które powinny znaleźć się w ustawie, organizując transport nie tylko w samym mieście, ale także poza jego granicami - podkreślił wiceprezydent Warszawy, Jacek Wojciechowicz. - Brak jest unormowań prawnych mówiących o danym terenie jako o metropolii. Nasze doświadczenia wskazują jednak na to, że do porozumienia można dojść także w obecnie funkcjonującym otoczeniu prawnym. To kwestia dogadania się równoprawnych partnerów - zaznaczył.

- Dostosowujemy sieć dystrybucji do kosztów działalności spółki. Likwidujemy część kas, ale w ich miejsce wchodzą nowe kanały dystrybucji biletów. Rozwijamy sprzedaż internetową, powiększamy liczbę automatów biletowych. Pracujemy też nad biletem na komórkę. To bardzo wstępny etap, ale mamy nadzieję, że będziemy go mogli wkrótce wprowadzić - powiedział Robert Nowakowski, członek zarządu Przewozów Regionalnych. - Za powierzchnie wspólne i wynajem powierzchni pod kasy płacimy rocznie ok. 12 mln zł PKP SA. Zakładając, że opłata dworcowa zamknęła by się na tym samym poziomie, moglibyśmy to bezboleśnie przeżyć. Niestety, nasze wstępne analizy pokazują, że będzie ona wyższa - zaznaczył Nowakowski.

- Warszawski ZTM wyszedł naprzeciwko oczekiwaniom pasażerów, których nie interesuje to, jakiego przewoźnika pociągiem jadą. Sprawy rozliczeń są skomplikowane i wynikają z tego, że ZTM idzie ścieżką oddolną, organizując transport nie tylko miejski, ale i aglomeracyjny. Zarząd zawiera porozumienia z gminami, których mieszkańcy mogą korzystać ze wspólnego biletu. Dochodzimy do momentu, w którym będziemy mówili nie o wspólnym bilecie, ale o jednym bilecie - powiedział Marek Chmurski z warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Wykolejenie pociągu SKM i awaria rozjazdów w Warszawie Zachodniej

Infrastruktura

Wykolejenie pociągu SKM i awaria rozjazdów w Warszawie Zachodniej

Michał Szymajda 10 lipca 2023

SKM Warszawa dojedzie nad Zalew Zegrzyński na dwa sposoby

Pasażer

Prezes SKM Warszawa: Odczuwamy skutki modernizacji WWK

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Wykolejenie pociągu SKM i awaria rozjazdów w Warszawie Zachodniej

Infrastruktura

Wykolejenie pociągu SKM i awaria rozjazdów w Warszawie Zachodniej

Michał Szymajda 10 lipca 2023

SKM Warszawa dojedzie nad Zalew Zegrzyński na dwa sposoby

Pasażer

Prezes SKM Warszawa: Odczuwamy skutki modernizacji WWK

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5