Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

90 kilometrów torów i tylko jeden LCS. To Ester

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Autor:

Marketing

Data publikacji:
25-06-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

We wtorek (11 czerwca) odbyła się inauguracja ekonomicznego systemu sterowania ruchem kolejowym ESTER na linii nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Drzewica. Pionierski projekt zrealizowała radomska firma Zakłady Automatyki Kombud SA. - To była symboliczna inauguracja. Okazją było rozliczenie projektu z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. Zaprosiliśmy media i inne osobistości by zaprezentować dobrze zrealizowane, innowacyjne przedsięwzięcie – opowiada Kazimierz Frąk, prezes Kombudu.

– ESTER był odpowiedzią na zapotrzebowanie PKP PLK SA na ekonomiczny system sterowania ruchem dla linii kolejowych o mniejszym znaczeniu.  W projekcie zastosowaliśmy szereg nowoczesnych rozwiązań: autonomiczne, niekonwencjonalne źródła energii dla zasilania aparatury systemu (ogniwa solarne, turbiny wiatrowe), transmisję z wykorzystaniem sieci radiowych co pozwala uniknąć kosztownej budowy linii kablowych, energooszczędne źródła światła w sygnalizatorach – mówi Frąk.
 
– Jako źródeł światła w sygnalizatorach użyliśmy technologii LED, co pozwala zmniejszyć o rząd wielkości pobór energii, a jednocześnie wydłuża żywotność - mówi Frąk. W ramach projektu opracowano szereg produktów: 
  • Ekonomiczny, komputerowy system urządzeń stacyjnych MOR-3E, 
  • Uniwersalny system zabezpieczenia przejazdów SZP-1 wykorzystujący transmisję radiową,
  • System samoczynnej sygnalizacji przejazdowej RASP-4.4.Ft
  • la szlaków wielotorowych (do 4 torów szlakowych), 
  • System liczników osi SKZR-2  z radiową transmisją danych dla kontroli torów szlakowych, 
- Na górze tej całości jest system zdalnego sterowania i kierowania ruchem MOR-2lcsr, będący platformą integrującą wszystkie te urządzenia. Pozwala to tworzyć Lokalne Centra Sterowania obejmujące zasięgiem sterowania wiele stacji, co warto zaznaczyć – LCS Drzewica jest najdłuższym LCS–em na sieci PKP PLK. Obejmuje cały odcinek od Radomia do Tomaszowa Mazowieckiego z wyłączeniem tych stacji, co stanowi około 90–kilometrowy odcinek – mówi prezes Kombudu.
 
Realizację projektu umożliwiło podpisanie w grudniu 2008 r. umowy między firmą Kombud a Polską Agencją Rozwoju Przemysłu na dofinansowanie projektu w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.  Zakończenie projektu i jego rozliczenie z PARP odbyło się kilka tygodni temu. Unijne wsparcie zamknęło się ostatecznie w kwocie 9,3 mln zł, a wartość całego projektu to 21,5 mln zł.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kombud: Testujemy nasze rozwiązania na kilku kontynentach

Infrastruktura

Kombud: Testujemy nasze rozwiązania na kilku kontynentach

Roman Czubiński 11 grudnia 2024

Kombud: Zakończona inwestycja w Radomiu, ambitne plany rozwoju

Biznes

Czy branża SRK jest gotowa na nowe cyberprzepisy?

Komentarze

Czy branża SRK jest gotowa na nowe cyberprzepisy?

inf. pras. Kombud Group 19 listopada 2024

Polski napęd zwrotnicowy Kombudu z nagrodą im. prof. Czesława Jaworskiego

Tabor i technika

Zobacz również:

Kombud: Testujemy nasze rozwiązania na kilku kontynentach

Infrastruktura

Kombud: Testujemy nasze rozwiązania na kilku kontynentach

Roman Czubiński 11 grudnia 2024

Kombud: Zakończona inwestycja w Radomiu, ambitne plany rozwoju

Biznes

Czy branża SRK jest gotowa na nowe cyberprzepisy?

Komentarze

Czy branża SRK jest gotowa na nowe cyberprzepisy?

inf. pras. Kombud Group 19 listopada 2024

Polski napęd zwrotnicowy Kombudu z nagrodą im. prof. Czesława Jaworskiego

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5