Partnerzy serwisu:
Biznes

500 przejazdów drogowo-kolejowych do modernizacji z funduszy UE?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
05-07-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Infrastruktury, 5 lipca 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
500 przejazdów drogowo-kolejowych do modernizacji z funduszy UE?
- Przygotowujemy projekt modernizacji ponad 500 przejazdów kolejowych, który chcemy przedstawić Komisji Europejskiej – poinformował członek zarządu PKP PLK Andrzej Pawłowski podczas konferencji „Bezpieczeństwo w transporcie drogowym i kolejowym”. Na doprowadzenie wszystkich przejazdów kolejowych w Polsce do stanu dobrego, potrzeba ponad 350 mln zł.

Jak zaznaczają PKP Polskie Linie Kolejowe, skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi w poziomie szyn są elementem drogi kolejowej podlegającym najszybszej dekapitalizacji wynikającej z sumarycznego obciążenia ruchem kolejowym i drogowym i jednocześnie najbardziej narażonym na powstawanie wypadków.

W Polsce funkcjonuje obecnie ponad 2700 przejazdów kategorii „A”, 670 kategorii „B”, 1300 kategorii „C”, 10300 kategorii „D”, 520 kategorii „E” i ponad 800 kategorii „F”. Razem daje to ponad 16 400 przejazdów. PKP PLK, dokonując oceny stanu nawierzchni drogowej na przejazdach kolejowych przyjęła kryteria oceny: dobra (nawierzchnia nie wymagająca robót naprawczych poza bieżącą konserwacją), zadowalająca (nawierzchnia wymagająca poza robotami konserwacyjnymi, wymiany pojedynczych elementów) oraz niezadowalająca (nawierzchnia wymaga wymiany elementów na powierzchni ponad 30 proc. całej powierzchni przejazdu).

Według danych PKP PLK, aby doprowadzić do stanu dobrego wszystkie przejazdy kategorii „A” znajdujące się w stanie dostatecznym i niezadowalającym, należałoby „od ręki” zainwestować prawie 110 mln zł. W przypadku przejazdów kategorii „B” to kwota ponad 11 mln zł, kategorii „C” – 36 mln zł, „D” – ponad 180 mln zł, „E” – prawie 7 mln zł, a kategorii „F” – również niemal 7 mln zł. Łączna kwota, którą należałoby na to przeznaczyć to ok. 352 mln zł.

Polskie Linie Kolejowe zwracają uwagę na fakt, że oprócz stanu technicznego nawierzchni i urządzeń zabezpieczenia przejazdów, bardzo poważnym problemem jest zwierzanie obsługi przejazdów kategorii A. Wynika to z ograniczeń zatrudnieniowych spółki i stosowane jest na przejazdach o bardzo małym natężeniu ruchu lub tylko w godzinach, w których nie jest prowadzony ruch pociągów.

- Jednak kwestia bezpieczeństwa to nie zawsze sprawa związana z kategorią przejazdów. Najważniejsza jest świadomość ludzi. Co roku przejazdów modernizowanych przybywa, ale wszystkiego od razu nie jesteśmy w stanie zrobić – podkreślał Andrzej Pawłowski, członek zarządu PKP PLK.

\

 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Samorządy szansą na utrzymanie sieci kolejowej

Infrastruktura

Samorządy szansą na utrzymanie sieci kolejowej

mg/łm, Rynek Kolejowy, 7 lipca 2011 07 lipca 2011

Pawłowski: Kontenery to szansa dla kolei

Biznes

Pawłowski: Kontenery to szansa dla kolei

mg, Rynek Infrastruktury 23 września 2011

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Samorządy szansą na utrzymanie sieci kolejowej

Infrastruktura

Samorządy szansą na utrzymanie sieci kolejowej

mg/łm, Rynek Kolejowy, 7 lipca 2011 07 lipca 2011

Pawłowski: Kontenery to szansa dla kolei

Biznes

Pawłowski: Kontenery to szansa dla kolei

mg, Rynek Infrastruktury 23 września 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5