– Od 21 marca do dnia zakończenia robót pociągi będą przyjeżdżać przez przystanek bez zatrzymywania się. Do końca maja czynności powodujące najpoważniejsze utrudnienia będą wykonywane w nocy – mówi Sławomira Wierzchowska, dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe Oddział w Warszawie, nadzorująca inwestycję.
W okresie od 21 marca do końca maja będą prowadzone następujące prace:
- usunięcie infrastruktury peronowej: zegarów, megafonów, oświetlenia, itp.,
- rozbiórka od strony wschodniej wiat na peronie 1 i 2, od strony zachodniej ramp wjazdowych na peron 1 i 2,
- wbijanie grodzic od strony wschodniej
- przełożenie kabli teletechnicznych i instalacji sterowania ruchem kolejowym,
- wykonywanie pali i głowic pod konstrukcję zadaszenia peronów,
- roboty ziemne w obrębie klatek schodowych,
- roboty związane ze wzmocnieniem posadowienia istniejącego przejścia pod torami,
- roboty odwodnieniowe oraz szereg innych.
Szczegółowych informacji o zmianach w kursowaniu pociągów udzielają przewoźnicy. Kolejna zmiana organizacji ruchu, wynikająca z następnej fazy prac planowana jest od 1 czerwca 2011 r.
Zakres prac w obrębie przystanku Warszawa Stadion obejmuje:
- przebudowę dwóch peronów,
- modernizację przejścia podziemnego pod torami wraz z dojściami z przystosowaniem do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się,
- budowę zadaszeń peronów zabezpieczających przed czynnikami atmosferycznymi,
- modernizację oświetlenia zewnętrznego, instalacji oświetleniowej w przejściu podziemnym pod torami i na peronach.
- modernizację nawierzchni torowej wraz z podtorzem i odwodnieniem odcinka linii średnicowej podmiejskiej (nr 448) o długości 2,3 km.
Najważniejszą zmianą, będzie zadaszenie peronów w stylistyce zbieżnej z architekturą pobliskiego Stadionu Narodowego oraz pełna modernizacja i wyposażenie przystanku osobowego we wszystkie elementy dostosowujące do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się np. windy i schody ruchome.
Kontrakt zostanie zrealizowany przez konsorcjum firm Bilfinger Berger Budownictwo S.A., i Przedsiębiorstwo Agat S.A., którego oferta na kwotę 52 191 759,90 zł netto, 64 195 864,68 zł brutto. Prace modernizacje powinny być zakończone do 31 października 2011 r.
Przebudowa przystanku Warszawa Stadion to kolejny projekt na terenie Warszawy, którego zakończenie, obok poprawy parametrów eksploatacyjnych prowadzenia ruchu pociągów, zapewni pasażerom nową jakość w korzystaniu z kolei.
Zadanie obejmujące przebudowę przystanku osobowego Warszawa Stadion z częścią linii podmiejskich nr 448 w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja linii kolejowej na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Stadion wraz z przebudową przystanku Warszawa Stadion i stacji Warszawa Wschodnia" jest finansowane z budżetu państwa.