NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

20 lat (R)ewolucji komputerowej w sterowaniu ruchem

| Rynek Kolejowy 11.06.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-06-11 10:48:40 Autor: Krzychu2637
---.play-internet.pl
Uświadomcie mnie koledzy, do czego służyły Odry, pracujące jeszcze do niedawna np. na stacji Lublin Tatary?
2014-06-11 10:58:34 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
szkoda że nie wspomniano o utrzymaniu komputerowych SRK , że działa tu zasada płać i płacz
2014-06-11 11:01:08 Autor: uświadomiony
---.ip.netia.com.pl
Odry na Tatarach, jak i na Wrocław Brochów służyły do 2011 roku do rozliczania obsługi pracy przewozowej PKP Cargo. Nie były wykorzystywane do sterowania ruchem kolejowym.
2014-06-11 11:05:10 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ELWRO Wroclaw to dzisiaj byłby potegą
2014-06-11 11:53:32 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Może to i fajne, ale jednak mam sentyment do przekaźników.
2014-06-11 13:41:57 Autor: znajomy
---.154.161.191
A Guziec co tam robił?
2014-06-11 13:57:28 Autor: gosc
---.95.200.238
Czy redakcji mi może odpowiedzieć na jakich urządzeniach pracował Kraków Bieżanów od mw 1988 roku?
2014-06-11 15:30:16 Autor: rycerz mówiący ni,ni,ni
---.netdrive.pl
Szkoda że zapomnieli wspomnieć,że na 20-lecie jeszcze nie ma na sieci instrukcji do urządzeń komputerowych,ale to przecież dopiero 20 lat,jak będzie okrągła 53 rocznica to może wtedy zaprezentują jakąś Ie 20 ;)
2014-06-11 15:30:44 Autor: :-o
---.jma-k.eu
Świętowali 20 lecie uruchomienia urządzeń w Ożarowie Mazowieckim, a pojechali oglądać LCS Nasielsk?
Dlaczego nie obejrzeli jak wygląda 20-letni Ebilock-850 w Ożarowie Mazowieckim?
2014-06-11 15:32:15 Autor: d33
---.204.67.15.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Wypowiedź Polaka jest znakomita, nie było wspomagania komputerowego maszynisty, nie było bo niebyło czegoś takiego ale co się stało z przekaźnikowym wspomaganiem maszynisty - przez 25 lat udało się prawie wszystko rozwalić nie dając nic w zamian no może mglistą obietnicę ERTMS/ETCS na paru liniach. Tu w tym art. właściwie występuje 2 mądrych Syryjczyk i Polak ale żaden nie zająknie się o tym co się stało z urządzeniami odczytującymi sygnał blokady i polecenia z blokady, a także awaryjnie hamującymi pociąg (nie mylić z SHP-brzęczkiem) dlaczego u nas od tego się odeszło (było zbyt trudne pod względem logicznym do zrozumienia?) teraz nawet zaprzeczając że coś takiego istniało a np. w Rosji i na Białorusi rozbudowali podobne do starych naszych systemy blokad z sygnałem i śmigają na tym 140-200km/h. (na YouTube można sobie obejrzeć wiele filmów z przejazdów w kabinie jak to działa, sygnał blokady, zapowiedzi przejazdów, semaforów, wskazania kilku następnych semaforów - a u nas też kiedyś było prawie tak pięknie)
2014-06-11 15:59:10 Autor: :-o
---.jma-k.eu
@d33:
Czy chodziło o system KHP?
Poszedł do piachu, bo nie działał właściwie na dekoderach przekaźnikowych (mokre podtorze, prądy błądzące) i pojawił się EBICAB?
2014-06-11 16:17:01 Autor: Edi
---.77.124.245
Ktoś może powiedzieć jak się spisuje Ebilock-850 w Ożarowie Mazowieckim?
2014-06-11 16:23:25 Autor: Edi
---.77.124.245
@gosc:
Kraków Bieżanów przebudowano w 1998 roku z mechanicznych scentralizowanych na OSA-H...
2014-06-11 16:37:21 Autor: CCo
---.nitka.net.pl
Tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=CF1HhJM7EkM
w min. 5:50 można obejrzeć prawdziwe sterowanie ruchem,
tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=ZtnVWaiYJtI
jak działa prawdziwa stacja. Polska to są żarty.
2014-06-11 19:28:49 Autor: dumny_absolwent_PW_WT
---.dynamic.chello.pl
Dlaczego podczas konferencji przemilczano pionierskie prace Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej? Specjaliści stamtąd tworzyli komputerowe systemy sterowania zanim jeszcze komukolwiek śniło się w Polsce o Bombardierze czy ABB. Pierwsze próby zastosowania mikrokomputerów ELWRO do sterowania ruchem poczyniono na wydziale już na przełomie lat 70/80, a na przełomie lat 80/90 stworzono w pełni funkcjonalny system zdalnego sterowania WSKR. Ciekawe czy ktoś zająknął się chociaż, że na pierwszym "ebilockowym" centrum sterowania w Błoniu zastosowano system nadrzędny WSKR Politechniki Warszawskiej ponieważ Ebilock 850 nie posiadał własnej nakładki zdalnego sterowania.

Oj nieładnie nieładnie panowie Bombowcy, ZWUSowcy, TORowcy i PLKowcy. Jak to się nazywa, hmm, kółko wzajemnej, mastur... adoracji :-).
2014-06-12 08:41:36 Autor: d33
---.204.44.225.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Informacja dla pytających się o jakieś KHP, NIE, to nie to ja opisuję rozbudowę systemów BL i SBL z lat 1972-78. Nie posiadały one przypisanego temu rozwiązaniu pulpitu na nastawniach i nie były oznaczone symbolem nowego odrębnego układu srk. W nastawni zmieniało się tylko to że była podłączona do centrum rejestracji operacji (na linii czasu) i to nie wszystkie - tylko na wybranych liniach głównie w centrum kraju bez Warszawy (po roku 1994 z centrum był sukcesywnie odłączany odcinek Bednary - Barłogi). Podstawowy proces decyzyjny odbywa się z poziomu blokady i jest zwrotnie transmitowany poprzez szyny do pociągu i automatyki semaforów, z nastawni odbywa się drugowarstwowy proces kontrolny i decyzyjny nadrzędny (decyzyjny nie musi być zawsze wykonywany). Około roku 1980 linii objętych tym systemem (dotyczy także poruszających się po nich pociągów odpowiednio przystosowanych) było około 3-5 tyś -licząc w zależności od zaawansowania technicznego urządzeń)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS