Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

140 mln zł na odcinek Kozłów – Kraków (aktualizacja)

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-05-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK/pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ponad 140 mln zł wydały PKP PLK na prace na linii nr 8, łączącej Kraków z CMK. Dzięki inwestycji pojedzie tędy więcej pociągów. Nowe urządzenia i dodatkowe perony zapewnią sprawny przejazd składów dalekobieżnych i krakowskiej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Już od kwietnia nowe urządzenia na odcinkach Miechów – Słomniki i Niedźwiedź – Zastów zwiększyły przepustowość trasy, czyli pozwoliły na przejazd większej liczbie pociągów m.in. z Warszawy do Krakowa. Kolejne działania dodatkowo poprawią możliwości linii i pozwolą przewoźnikom wprowadzić więcej połączeń m.in. w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na małopolskim odcinku trasy kolejowej Warszawa – Kraków.

PLK wybudują również dodatkowe perony w Słomnikach i Miechowie. Zapewnią one sprawną obsługę pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych. Podróżni relacji Kraków – Warszawa pojadą w najkrótszym czasie, gdyż szybkie pociągi będą mogły przejeżdżać przez stacje z pełną prędkością, a podróżni kolei aglomeracyjnej skorzystają z nowych, dodatkowych peronów. Obiekty o długości 200 m będą w pełni wyposażone w ławki, wiaty, oświetlenie, system informacji dla podróżnych oraz monitoring. Dojścia na perony spełnią również wymagania w zakresie obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zastosowane przez PLK na ósemce rozwiązania podniosą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Koszt przebudowy peronów to 3 mln zł.

W 2014 r. na małopolskim odcinku trasy Warszawa – Kraków (między Kozłowem a Krakowem), PLK podniosły standard obsługi pasażerów na przystankach: Kamieńczyce, Słomniki Miasto, Goszcza. Podróżni zyskali wygodniejszy dostęp do pociągów i bardziej czytelną informację. Koszt prac, łącznie z remontem wiaduktów, torów, sieci trakcyjnej i przejazdów, wyniósł ok. 70 mln zł. W 2013 r. za 70 mln zł poprawił się standard obsługi podróżnych w Miechowie i na stacji Tunel. Zakończono modernizację stacji Tunel oraz renowację dwóch tuneli, wymieniono tory, sieć trakcyjną, dwa wiadukty, przejazd kolejowy. Inwestycje PLK pozwoliły na koniec 2014 r. osiągnąć zamierzony efekt i uruchomić szybkie połączenia m.in. Krakowa z Warszawą w czasie 2 h 28 min.

* * *

Inwestycje poprawiające przepustowość na małopolskim odcinku linii nr 8 są niezbędne. Warto przypomnieć, że przed wprowadzeniem, w grudniu 2014 r., obecnego rozkładu jazdy, przedstawiciele Przewozów Regionalnych skarżyli się, że w związku z faktem, iż na tej trasie pojawią się Pendolino (a także zwiększona będzie liczba innych pociągów PKP IC, w związku z wytrasowaniem połączeń Kraków - Wrocław przez protezę koniecpolską) przepustowość tej trasy w znaczącym stopniu wyczerpała się. W związku z tym, iż PKP IC uzyskały absolutny priorytet przy konstruowaniu rozkładów jazdy – PR były ofiarą tej sytuacji.

Wnioski rozkładowe PR na pociągi z Krakowa w kierunku Kozłowa (przede wszystkim w popołudniowym szczycie) były diametralnie odmienne od propozycji rozkładu, który stworzyły PKP PLK. Mimo iż finalny rozkład jest stosunkowo nieodległy od pierwotnych wniosków PR – sam fakt pojawienia się tego problemu dużo mówi o problemach z przepustowością linii nr 8.

Tadeusz Syryjczyk, były minister transportu, Partner w ZDG TOR, ocenia że problemy te wynikają w dużej mierze z błędów na etapie projektowania inwestycji, polegających m.in. na likwidacji posterunków odstępowych czy właśnie braku odpowiedniej liczby peronów przy torach głównych dodatkowych, co ułątwiłoy wyprzedzanie pociągów aglomeracyjnych przez pociągi dalekobieżne.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

W Kozłowie pociąg zderzył się z ciężarówką

Warte uwagi

W Kozłowie pociąg zderzył się z ciężarówką

Kontakt24.tvn24.pl 06 września 2013

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

W Kozłowie pociąg zderzył się z ciężarówką

Warte uwagi

W Kozłowie pociąg zderzył się z ciężarówką

Kontakt24.tvn24.pl 06 września 2013

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5