Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego "Infrakol" Jan Paruch, Zenon Buca, Sławomir Paruch podpisało 2 kwietnia umowę z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi na opracowanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 144 na odcinku Fosowskie – Opole.
Wartość umowy wynosi ponad 109 mln zł (88,8 mln zł netto). Część wartości umowy netto, która przypada Przedsiębiorstwu Robót Kolejowych i Inżynieryjnych, spółce zależnej Trakcji, wynosi 62,29 proc.
Odcinek linii nr 144 Fosowskie – Opole tworzy tzw. „protezę koniecpolską”, dzięki której w 2014 r. czas przejazdu pociągów z Warszawy do Wrocławia ma skrócić się do 3,5 godziny. Zamówienie obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej budowlano-wykonawczej oraz wykonanie robót budowlanych obejmujących rewitalizację wspomnianego odcinka w zakresie nawierzchni torowej, przejazdów kolejowych, obiektów inżynieryjnych wraz z robotami towarzyszącymi z branży sterowania ruchem kolejowym i elektroenergetycznej.
Zakres prac budowlanych obejmuje m.in.: kompleksową wymianę nawierzchni ok. 31,5 km torów, wymianę kilkunastu rozjazdów, budowę kilku dwóch nowych rozjazdów, zmianę przebiegu łuku toru w stacji Fosowskie, odtworzenie bocznych rowów odwadniających, wzmocnienie podtorza, przebudowę peronów w stacja wzdłuż linii, a także naprawę 24 obiektów inżynieryjnych oraz 25 przejazdów kolejowych. Realizacja zamówienia ma zakończyć się 28 listopada 2014 r.