Hiszpańska grupa Sando wygrała przetarg ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe na wykonanie modernizacji na linii kolejowej 131 Chorzów Batory – Tczew.
Jak pisaliśmy wcześniej zakres zamówienia obejmował wymianę kompleksową nawierzchni torowej na typ 60E1 w torze nr 2 na łącznej długości 21,7 km, na stacjach Babiak i Zaryń, szlakach Babiak- Zaryń, Piotrków Kujawski – Chełmce. Do tego dochodziła wymiana 18 rozjazdów na stacjach Babiak i Zaryń, a także naprawa siedemnastu przejazdów i rewitalizacja systemu odwodnienia, wraz z wykonaniem robót towarzyszących w branży automatyki i elektroenergetycznej.
Kryterium wyboru była cena. Jak podaje portal ,,wnp.pl” wartość oferty zgłoszonej przez Konsorcjum Sando to 43,91 mln zł. Tym samym oferta złożona przez hiszpańską grupę była najkorzystniejsza.
W przetargu udział wzięło także konsorcjum Alusta, Pozbud T&R, Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych z Wrocławia, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe oraz konsorcjum NDI, Construcciones y Promociones Balzola.
Więcej