Przed odejściem z urzędu burmistrz Nowego Jorku M. Bloomberg odbył przejażdżkę próbnym składem po budowanym od siedmiu lat przedłużeniu metra z rejonu Times Square w kierunku zachodnim.
Kształt manhattańskiej wyspy decyduje o tym, że większość linii ma przebieg północ – południe. Zaledwie dwie linie biegną na osiach W-Z. Jedna z nich, Flushing Line nr 7, prowadzi ze wschodnich dzielnic miasta, pod East River i budynkami ONZ oraz 100-letniego Grand Central Terminal, docierając po osi 42.
Ulicy w okolice Times Square. Zachodnie krańce Manhattanu nad Hudsonem tradycyjnie były nabrzeżami portowymi i do dziś zachowały charakter składowo - usługowy. Po otwarciu w czerwcu 2014 r. 1,5 milowego i kosztującego 2,4 mld dolarów przedłużenia ‘siódemki’ do rejonu 11. Alei i 34. Ulicy – ten nadbrzeżny rejon miasta ma szybko nabrać charakteru mieszkalnego.