NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Zestawy do montażu rozjazdów w blokach obowiązkowe w nowych przetagach PKP PLK

| Michał Szymajda 20.05.2016 77

Zestawy do montażu rozjazdów w blokach obowiązkowe w nowych przetagach PKP PLK
Switcher produkcji KZN BieżanówFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe podjął bardzo ważną decyzję o zastosowaniu przęsłowej technologii transportu i zabudowy rozjazdów na wszystkich inwestycjach. Montaż rozjazdów w blokach stanie się obligatoryjny jeszcze z końcem maju tego roku dla nowo ogłaszanych przetargów na modernizacje, rewitalizacje i remonty odcinków linii kolejowych. Powody do radości mają krajowe firmy proponujące taką technologie – KZN Bieżanów i Track Tec.
– Modyfikacja zapisów Warunków Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Nawierzchniowo- Podtorzowych Id-114 nakłada na wykonawcę wymóg obligatoryjnego stosowania technologii blokowej zabudowy rozjazdów w torach głównych zasadniczych i szlakowych. Zapewnia ona wyższą jakość ostatecznego montażu rozjazdów oraz skrócenie czasu ich zabudowy w miejscu docelowym, co w efekcie wpłynie na wydłużenie żywotności rozjazdów montowanych na sieci kolejowej – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Jak dodaje, proponowane zmiany wpisują się w program sukcesywnej poprawy jakości robót nawierzchniowych. Wymóg dotyczący blokowego transportu i zabudowy rozjazdów i skrzyżowań torów wchodzi w życie od 22 maja 2016.

Technologia blokowa sprawdzona i o wiele lepsza o dotychczas stosowanej

Powody do zadowolenia mają polskie firmy, które zaprojektowały i wykonały zestawy do transportu i montażu rozjazdów w blokach. Wśród nich jest KZN Bieżanów i Track Tec.

– Nowy zarząd PKP PLK potwierdził wejście w życie przyjętej jeszcze na początku lutego instrukcji Id -114. Dzięki niej konstrukcje rozjazdowe wreszcie ujęte zostały w klasyczny, logistyczny trójkąt wartości, w którym liczyć zaczyna się jakość, czas i koszty, zwłaszcza te liczone w całym cyklu życia produktu. Żądanie inwestora nie trafia też w próżnię, bo na rynku dostępnych jest kilka rozwiązań gwarantujących przęsłowy transport i rozładunek. Wśród nich także nasza, kompleksowa technologia Switcher – powiedział Remigiusz Tytuła, kierownik PR i Marketingu KZN Bieżanów.

– Decyzja PKP PLK jest logiczna i słuszna. Europa Zachodnia ma wieloletnie doświadczenia w stosowaniu blokowej technologii przy zabudowie rozjazdów. Udowadniają one, że rozwiązanie ma wyłącznie plusy. Te najistotniejsze dotyczą zachowania parametrów rozjazdów oraz czasu montażu, znacznie krótszego, w przypadku stosowania technologii blokowej. Polskie Linie Kolejowe ogłosiły już pierwsze przetargi, w których wymagane jest zastosowanie wspomnianej technologii – mówi Krzysztof Niemiec, wiceprezes Track Tec. –Ważne jest też, że cały proces, od konstrukcji do wyprodukowania wagonów do przewozu bloków rozjazdów, zrealizowały polskie firmy. Tak wiec pieniądze pozostały w kraju, co jest w interesie nie tylko branży kolejowej – dodał.

Co ważne obie firmy – KZN Bieżanów i Track Tec – kooperują przy produkcji zestawów z innymi polskimi dostawcami. W przypadku KZN Bieżanów jest to na przykład Tabor Dębica, a przypadku Track m.in. EC Engineering.

Jak liczne będą odstępstwa stosowane przez PLK?

– Pytaniem pozostaje jak będzie wyglądać codzienna, inwestycyjna praktyka. Czy i w jakim zakresie zarząd PKP PLK będzie udzielał odstępstw od przęsłowego transportu i układania rozjazdów i skrzyżowań torów? - bo taką możliwość przewiduje rzeczona instrukcja. I co chyba ważniejsze – czy do momentu, kiedy ruszą główne inwestycje nowej perspektywy budżetowej, na rynku zgromadzony zostanie realny potencjał maszyn i urządzeń koniecznych do niezakłóconego procesu przęsłowej logistyki rozjazdowej i kto poniesie koszty z tym związane? Rozjazdy w torach głównych zasadniczych i szlakowych stanowią ponad połowę tych przeznaczonych do zabudowy w ramach planu inwestycyjnego KPK. Przęsłowa zabudowa w poszczególnych latach obejmować więc będzie kilkaset rozjazdów – dzieli się przemyśleniami na temat decyzji PKP PLK Remigiusz Tytuła.

Prezentacja systemu Switcher KZN Bieżanów


Prezentacja systemu firmy Track Tec
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Przetargi

Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS