Partnerzy serwisu:
Przetargi

Zestawy do montażu rozjazdów w blokach obowiązkowe w nowych przetagach PKP PLK

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-05-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
Zestawy do montażu rozjazdów w blokach obowiązkowe w nowych przetagach PKP PLK
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plSwitcher produkcji KZN Bieżanów
Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe podjął bardzo ważną decyzję o zastosowaniu przęsłowej technologii transportu i zabudowy rozjazdów na wszystkich inwestycjach. Montaż rozjazdów w blokach stanie się obligatoryjny jeszcze z końcem maju tego roku dla nowo ogłaszanych przetargów na modernizacje, rewitalizacje i remonty odcinków linii kolejowych. Powody do radości mają krajowe firmy proponujące taką technologie – KZN Bieżanów i Track Tec.

– Modyfikacja zapisów Warunków Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Nawierzchniowo- Podtorzowych Id-114 nakłada na wykonawcę wymóg obligatoryjnego stosowania technologii blokowej zabudowy rozjazdów w torach głównych zasadniczych i szlakowych. Zapewnia ona wyższą jakość ostatecznego montażu rozjazdów oraz skrócenie czasu ich zabudowy w miejscu docelowym, co w efekcie wpłynie na wydłużenie żywotności rozjazdów montowanych na sieci kolejowej – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Jak dodaje, proponowane zmiany wpisują się w program sukcesywnej poprawy jakości robót nawierzchniowych. Wymóg dotyczący blokowego transportu i zabudowy rozjazdów i skrzyżowań torów wchodzi w życie od 22 maja 2016.

Technologia blokowa sprawdzona i o wiele lepsza o dotychczas stosowanej

Powody do zadowolenia mają polskie firmy, które zaprojektowały i wykonały zestawy do transportu i montażu rozjazdów w blokach. Wśród nich jest KZN Bieżanów i Track Tec.

– Nowy zarząd PKP PLK potwierdził wejście w życie przyjętej jeszcze na początku lutego instrukcji Id -114. Dzięki niej konstrukcje rozjazdowe wreszcie ujęte zostały w klasyczny, logistyczny trójkąt wartości, w którym liczyć zaczyna się jakość, czas i koszty, zwłaszcza te liczone w całym cyklu życia produktu. Żądanie inwestora nie trafia też w próżnię, bo na rynku dostępnych jest kilka rozwiązań gwarantujących przęsłowy transport i rozładunek. Wśród nich także nasza, kompleksowa technologia Switcher – powiedział Remigiusz Tytuła, kierownik PR i Marketingu KZN Bieżanów.

– Decyzja PKP PLK jest logiczna i słuszna. Europa Zachodnia ma wieloletnie doświadczenia w stosowaniu blokowej technologii przy zabudowie rozjazdów. Udowadniają one, że rozwiązanie ma wyłącznie plusy. Te najistotniejsze dotyczą zachowania parametrów rozjazdów oraz czasu montażu, znacznie krótszego, w przypadku stosowania technologii blokowej. Polskie Linie Kolejowe ogłosiły już pierwsze przetargi, w których wymagane jest zastosowanie wspomnianej technologii – mówi Krzysztof Niemiec, wiceprezes Track Tec. –Ważne jest też, że cały proces, od konstrukcji do wyprodukowania wagonów do przewozu bloków rozjazdów, zrealizowały polskie firmy. Tak wiec pieniądze pozostały w kraju, co jest w interesie nie tylko branży kolejowej – dodał.

Co ważne obie firmy – KZN Bieżanów i Track Tec – kooperują przy produkcji zestawów z innymi polskimi dostawcami. W przypadku KZN Bieżanów jest to na przykład Tabor Dębica, a przypadku Track m.in. EC Engineering.

Jak liczne będą odstępstwa stosowane przez PLK?

– Pytaniem pozostaje jak będzie wyglądać codzienna, inwestycyjna praktyka. Czy i w jakim zakresie zarząd PKP PLK będzie udzielał odstępstw od przęsłowego transportu i układania rozjazdów i skrzyżowań torów? - bo taką możliwość przewiduje rzeczona instrukcja. I co chyba ważniejsze – czy do momentu, kiedy ruszą główne inwestycje nowej perspektywy budżetowej, na rynku zgromadzony zostanie realny potencjał maszyn i urządzeń koniecznych do niezakłóconego procesu przęsłowej logistyki rozjazdowej i kto poniesie koszty z tym związane? Rozjazdy w torach głównych zasadniczych i szlakowych stanowią ponad połowę tych przeznaczonych do zabudowy w ramach planu inwestycyjnego KPK. Przęsłowa zabudowa w poszczególnych latach obejmować więc będzie kilkaset rozjazdów – dzieli się przemyśleniami na temat decyzji PKP PLK Remigiusz Tytuła.

Prezentacja systemu Switcher KZN Bieżanów


Prezentacja systemu firmy Track Tec
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Prefabrykaty Contrack na torowisku na pl. Zawiszy

Zintegrowany transport

Warszawa: Prefabrykaty Contrack na torowisku na pl. Zawiszy

Sika 25 sierpnia 2025

KZN Contrack i Pekabex z podpisaną umową

Tabor i technika

KZN Contrack i Pekabex z podpisaną umową

inf. pras. KZN 24 lipca 2025

KZN Switcher z dotychczasowym prezesem

Infrastruktura

KZN Switcher z dotychczasowym prezesem

Redakcja/inf. pras. 08 lipca 2025

Zobacz również:

Nowy rozjazd na łącznicy Krzemionki – Zabłocie zamontowany w 275 minut

Infrastruktura

Nowy rozjazd na łącznicy Krzemionki – Zabłocie zamontowany w 275 minut

KZN Bieżanów 10 października 2016

Switcher przewiezie „strunobetonowy” Rkpd

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Prefabrykaty Contrack na torowisku na pl. Zawiszy

Zintegrowany transport

Warszawa: Prefabrykaty Contrack na torowisku na pl. Zawiszy

Sika 25 sierpnia 2025

KZN Contrack i Pekabex z podpisaną umową

Tabor i technika

KZN Contrack i Pekabex z podpisaną umową

inf. pras. KZN 24 lipca 2025

KZN Switcher z dotychczasowym prezesem

Infrastruktura

KZN Switcher z dotychczasowym prezesem

Redakcja/inf. pras. 08 lipca 2025

Zobacz również:

Nowy rozjazd na łącznicy Krzemionki – Zabłocie zamontowany w 275 minut

Infrastruktura

Nowy rozjazd na łącznicy Krzemionki – Zabłocie zamontowany w 275 minut

KZN Bieżanów 10 października 2016

Switcher przewiezie „strunobetonowy” Rkpd

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij