NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Zachodniopomorskie promuje się Złotym Pociągiem

| inf. prasowa/jm, Rynek Kolejowy 19.05.2017 158

Zachodniopomorskie promuje się Złotym Pociągiem
Fot. GFMK
Zachodniopomorskie promuje się Złotym Pociągiem
Zachodniopomorskie promuje się Złotym Pociągiem
Pierwszy z Impulsów dla województwa zachodniopomorskiego pomalowany jest w nietypowe, złote barwy. Dziś marszałek województwa na konferencji prasowej wyjaśnił, skąd taki pomysł. Poznaliśmy też termin debiutu nowego pociągu.
O złotym Impulsie jako pierwszy napisał przed miesiącem „Rynek Kolejowy”. To pierwszy z 17 pojazdów, na dostawę których we wrześniu 2016 roku została podpisana umowa z Newagiem. Więcej na ich temat piszemy tutaj. Województwo zapewniło dziś oficjalnie, że nie planuje zmiany kolorystyki swoich pojazdów. Będzie tylko jeden Złoty Pociąg. – To pomysł promocyjny, by zwrócić uwagę mieszkańców na to, jak zmienia się Pomorze Zachodnie, także w sferze infrastrukturalnej – informuje samorząd.

– Złoty Pociąg odnalazł się na Pomorzu Zachodnim. Chcieliśmy w ten sposób wynagrodzić naszych pasażerów, którzy rocznie w liczbie 7-8 mln korzystają z usług przewozów regionalnych w naszym regionie. Bez nich nie byłoby nowych inwestycji i Złotego Pociągu. Dzięki temu, że nasi mieszkańcy wierzą w kolej, rokrocznie pociągi Przewozów wykonują gigantyczną pracę – mogłyby każdego roku okrążyć Ziemię 138 razy! Złoty Pociąg to także prezent dla wszystkich miłośników kolei, których w naszym regionie jest wyjątkowo dużo – mówił marszałek Olgierd Geblewicz, podczas piątkowej (19 maja br.) konferencji prasowej.

Zakończą modernizację taboru

Po dostarczeniu 17 pociągów, w 2018 zakończy się proces modernizacji całego taboru województwa. Oznacza to, że za rok wszystkie połączenia regionalne będą obsługiwane nowoczesnymi, zmodernizowanymi, bądź nowymi pojazdami. Pomorze Zachodnie będzie pierwszym polskim województwem, któremu to się udało. Województwo podkreśla, że wysiłek inwestycyjny sięgnie sumy ok. 770 mln zł, w większości pochodzących z funduszy unijnych.

Marszałek Olgierd Geblewicz podkreślał, że inwestycje prowadzone są z perspektywą uruchomienia kolejnych połączeń, z założeniem, że będzie więcej pasażerów i pracy operacyjnej do wykonania. – Chcemy być regionem z najnowocześniejszym taborem. Nowe pojazdy wejdą także w skład floty obsługującej Szczecińską Kolej Metropolitalną – mówił marszałek.

W czerwcu na torach

Województwo informuje, że po raz pierwszy Złoty Pociąg na zachodniopomorskie tory wyruszy 3 czerwca br. w specjalnym premierowym przejeździe Szczecin – Kołobrzeg – Szczecin. Bilety na ten kurs będzie można zdobyć na profilu facebookowym województwa, od piątku 19 maja br. Później będzie kursował na różnych trasach województwa.

– Wszystkich tych, którzy chcieliby zabrać się na pokład Złotego Pociągu w jego dziewiczym rejsie po Pomorzu Zachodnim, zapraszamy do konkursu. Pociąg w Kołobrzegu wjedzie pod samą latarnię morską. Będzie tam eksponowany przez 4 godziny, więc będzie również okazja do spędzenia czasu nad morzem – zachęcał Geblewicz. To nie koniec akcji związanych ze Złotym Pociągiem. Kiedy już wyruszy w regularne kursy, każdy, kto zrobi sobie z nim zdjęcie, tzw. „selfie”, będzie miał szansę wygrać atrakcyjne nagrody. Do wygrania będą nagrody finansowe, upominki i… przejazd w kabinie maszynisty.

„Złapali” Złoty Pociąg

Urzędnicy przyznają, że chcieli utrzymać niespodziankę związaną ze Złotym Pociągiem w tajemnicy, aż do momentu pokazania pojazdu, ale gdziekolwiek się pojawił: na testach technicznych, na przejazdach, robił furorę. Również na Pomorzu Zachodnim nie zabrakło „detektywów”, którym udało się namierzyć Złoty Pociąg – czytamy w komunikacie prasowym. 

Województwo informuje, że jako pierwsi mieszkańcy regionu pociąg „wytropili” młodzi adepci Technikum Kolejowego z Zespołu Szkół nr 4 im. Armii Krajowej w Szczecinie Krzysztof Janas i Norbert Matelski. – Zobaczyliśmy zdjęcie na jednym z portali społecznościowych. Miał charakterystycznego Gryfa, więc od razu wiedzieliśmy, że to pojazd dla Pomorza Zachodniego – mówił Krzysztof Janas. Obaj chłopcy to pasjonaci kolejnictwa. Wykazali się wiedzą i czujnością i w nagrodę od Marszałka Województwa otrzymali bilety nr 1 i 2 na premierowy przejazd Złotym Pociągiem. We wtorek 16 maja br. spotkali się z nimi pracownicy Wydziału Infrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego, więc Krzysztof i Norbert mieli już okazję porozmawiać z fachowcami i dopytać o nurtujące ich kwestie w sferze przewozów regionalnych. Tych nie brakowało, bo obaj marzą, aby w przyszłości zostać maszynistami.

Będzie 17, może być o 10 więcej

W ramach zamówienia zakupionych od firmy Newag zostanie łącznie 12 sztuk trzyczłonowych i 5 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Umowa zakłada opcję zwiększenia zamówienia o dodatkowych 10 sztuk EZT.  Nowo zakupione pojazdy zostaną przeznaczone m.in. na relacje Poznań – Krzyż – Choszczno – Szczecin; Słupsk – Koszalin – Szczecin; Szczecin – Świnoujście oraz na zastąpienie starszego taboru na liniach Szczecin – Gryfino – Chojna – Kostrzyn; Szczecin – Wysoka Kamieńska – Kamień Pomorski.

Pojazdy będą spełniały wszystkie aktualne wymogi interoperacyjności TSI, jak również będą dostosowane do zabudowy urządzeń gwarantujących współpracę z Europejskim Systemem Sterowania Pociągów (ETCS 2).
Zgodnie z umową, w tym roku na Pomorze Zachodnie dostarczonych zostanie minimum 9 EZT-ów. Już dziś Pomorze Zachodnie, z flotą 48 pojazdów, dysponuje jednym z najnowocześniejszych taborów kolejowych w kraju.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Zachodniopomorskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS