NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Wrocławskie stowarzyszenia chcą więcej inwestycji kolejowych w regionie

| Łukasz Kuś 07.09.2016 107

Wrocławskie stowarzyszenia chcą więcej inwestycji kolejowych w regionie
fot. Travelarz CC BY-SA 3.0 pl
Wrocławskie ruchu miejskie apelują o uwzględnienie w Krajowym Programie Kolejowym modernizacji kilku linii ważnych dla rozwoju kolei aglomeracyjnych w stolicy Dolnego Śląska.
Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia, Towarzystwo Benderowskie i Akcja Miasto postulują uwzględnienie w KPK modernizacji linii 143 Wrocław – Oleśnica oraz linii 276 Wrocław – Kłodzko – Międzylesie, a także budowę nowych przystanków m. in. Osiedle Sobieskiego, Stabłowice, Lipa Piotrowska, Karłowice, Mirków oraz przebudowę linii nr 751 w rejonie ronda Rotmistrza Pileckiego i ul. Strzegomskiej (w celu budowy linii tramwajowej na Muchobór Wielki) i rozbudowę sieci na potrzeby rozwoju kolei aglomeracyjnej (budowa dodatkowych torów i modernizacja urządzeń sterowania ruchem).

W Krajowym Programie Kolejowym zawarto kilka inwestycji, które są częścią długofalowego planu budowy Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego finansowana jest budowa przystanków Mokronos Górny i Iwiny oraz modernizacja przystanku Wrocław Muchobór, o czym piszemy na Rynku Kolejowym tutaj.

Na liście podstawowej KPK znalazła się też rewitalizacja linii kolejowej nr 292 Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice oraz rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Kraszowic. PLK zrewitalizuje także fragment linii 276 Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki a także zmodernizuje linię C-E 59 na odcinku Wrocław Brochów/Grabiszyn – Głogów. Więcej o inwestycjach na Dolnym Śląsku piszemy tutaj. Oprócz Wrocławia budowa systemu kolei aglomeracyjnej planowana jest także w Jeleniej Górze.

Społecznicy z ruchów miejskich uważają jednak, że obecna wersja Krajowego Programu Kolejowego nie przewiduje pełnego wykorzystania potencjału kolei na Dolnym Śląsku i w aglomeracji wrocławskiej. – To niepokojące, że niektóre bardzo ważne inwestycje pozostają poza listą zadań przewidzianych do realizacji. Stworzenie systemu Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej jest działaniem niezbędnym. Dzięki niemu mieszkańcy miasta i aglomeracji będą mogli wygodnie i szybko dotrzeć do pracy i szkoły – napisały trzy stowarzyszenia w apelu wysłanym do lokalnych mediów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wrocław (424)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wrocław (424)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS