NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Wrocławskie stowarzyszenia chcą więcej inwestycji kolejowych w regionie

| Łukasz Kuś 07.09.2016 107

Wrocławskie stowarzyszenia chcą więcej inwestycji kolejowych w regionie
fot. Travelarz CC BY-SA 3.0 pl
Wrocławskie ruchu miejskie apelują o uwzględnienie w Krajowym Programie Kolejowym modernizacji kilku linii ważnych dla rozwoju kolei aglomeracyjnych w stolicy Dolnego Śląska.
Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia, Towarzystwo Benderowskie i Akcja Miasto postulują uwzględnienie w KPK modernizacji linii 143 Wrocław – Oleśnica oraz linii 276 Wrocław – Kłodzko – Międzylesie, a także budowę nowych przystanków m. in. Osiedle Sobieskiego, Stabłowice, Lipa Piotrowska, Karłowice, Mirków oraz przebudowę linii nr 751 w rejonie ronda Rotmistrza Pileckiego i ul. Strzegomskiej (w celu budowy linii tramwajowej na Muchobór Wielki) i rozbudowę sieci na potrzeby rozwoju kolei aglomeracyjnej (budowa dodatkowych torów i modernizacja urządzeń sterowania ruchem).

W Krajowym Programie Kolejowym zawarto kilka inwestycji, które są częścią długofalowego planu budowy Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego finansowana jest budowa przystanków Mokronos Górny i Iwiny oraz modernizacja przystanku Wrocław Muchobór, o czym piszemy na Rynku Kolejowym tutaj.

Na liście podstawowej KPK znalazła się też rewitalizacja linii kolejowej nr 292 Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice oraz rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Kraszowic. PLK zrewitalizuje także fragment linii 276 Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki a także zmodernizuje linię C-E 59 na odcinku Wrocław Brochów/Grabiszyn – Głogów. Więcej o inwestycjach na Dolnym Śląsku piszemy tutaj. Oprócz Wrocławia budowa systemu kolei aglomeracyjnej planowana jest także w Jeleniej Górze.

Społecznicy z ruchów miejskich uważają jednak, że obecna wersja Krajowego Programu Kolejowego nie przewiduje pełnego wykorzystania potencjału kolei na Dolnym Śląsku i w aglomeracji wrocławskiej. – To niepokojące, że niektóre bardzo ważne inwestycje pozostają poza listą zadań przewidzianych do realizacji. Stworzenie systemu Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej jest działaniem niezbędnym. Dzięki niemu mieszkańcy miasta i aglomeracji będą mogli wygodnie i szybko dotrzeć do pracy i szkoły – napisały trzy stowarzyszenia w apelu wysłanym do lokalnych mediów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wrocław (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wrocław (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS