NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Wojciech Balczun: Potencjał Ukraińskich Kolei jest ogromny

| Michał Szymajda 21.09.2016 423

Wojciech Balczun: Potencjał Ukraińskich Kolei jest ogromny
Wojciech BalczunFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Podczas targów Innotrans 2016 doszło do podpisania memorandum o współpracy przy modernizacji taboru pomiędzy Ukraińskimi Kolejami, które reprezentował ich prezes Wojciech Balczun, a Pesą. Prezesa Ukrzalyznycji zapytaliśmy o sens podpisywania tego rodzaju porozumień i przygotowywany proces wymiany taboru.
Wojciech Balczun powiedział, że memoranda są pewnego rodzaju intencją stron, które chcą przeanalizować swój wzajemny potencjał w zakresie ewentualnej kooperacji. - Natomiast wszystkie decyzje które podejmujemy, podejmujemy w oparciu o bardzo transparentne procedury przetargowe i przy realizacji konkretnych projektów inwestycyjnych będziemy wybierali partnerów, którzy dadzą nam najlepsze oferty. Właśnie po to, żebyśmy mogli skonstruować nasze założenia chcemy mieć przeanalizowane oferty wszystkich najważniejszych producentów taboru na świecie - powiedział były prezes PKP Cargo.

Ukraińskie Koleje pytają o oferty

Prezes Balczun dodał też, że porozumienia, które Ukrzaliznycja podpisała na Innotrans w Berlinie z Pesą, nie są i nie będą jedynymi tego rodzaju. - Zgłaszają się do nas wszystkie ważne firmy produkujące tabor. Przypominam, że Ukraińskie Koleje są jedynymi z największych na świecie. Oprócz Pesy, Newagu i Bombardiera podpisaliśmy tego typu memoranda m.in. z Bombardierem czy z GE. Oczywiście, podobne dwustronne porozumienia będziemy podpisywali również z ukraińskimi kooperantami. Ten kraj posiada przecież swoje własne, duże zakłady produkujące i modernizujące tabor kolejowy - dodał.

Bezpredensowy program inwestycyjny

Jak prezes Balczun ocenia poziom innowacyjności firm ukraińskich, jeżeli porównamy je z takimi przedsiębiorstwami, jak na przykład Pesa? - Myślę, że wszystkie firmy, które chcą przetrwać na konkurencyjnym rynku, muszą się zmieniać, muszą szukać rozwiązań, które podążają za teraźniejszością. Ukraińskie firmy w tym zakresie wcale nie pozostają w tyle – powiedział Wojciech Balczun, który dodał, że o skali planowanych zakupów nie na razie informował. - Mogę jedynie powiedzieć, że przygotowujemy bardzo duży, bezprecedensowy w skali Ukrzaliznycji plan inwestycyjny. Będzie on realizowany w perspektywie dłuższej niż jeden rok, co miało miejsce do tej pory – zapewnił.

Skąd wziąć na to pieniądze? - Mamy zewnętrzne i wewnętrzne źródła finansowe. Mamy szanse, by przy wdrożeniu skutecznym reform za które odpowiadamy stworzyć jedną z najbardziej dochodowych kolei na świecie, bo taki jest potencjał Ukrzalyznycji – odpowiedział na pytanie "Rynku Kolejowego" prezes Balczun.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Berlin (177)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Berlin (177)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS