szukaj
Śledź nas:

WKD: Bilet samorządowy to ukłon w stronę pasażerów z Mazowsza

| Kasper Fiszer 10.08.2017 18

WKD: Bilet samorządowy to ukłon w stronę pasażerów z Mazowsza
Pociąg WKDfot. Kasper Fiszer
Warszawska Kolej Dojazdowa cieszy się z rozbudowy oferty o Wspólny Bilet Samorządowy i traktuje go jako ukłon w stronę pasażerów korzystających z usług różnych przewoźników. Dokąd jednak można dojechać z WBS, wsiadając w pociąg WKD? Po przesiadce do składu Kolei Mazowieckich dotrzemy na obrzeża regionu, gdzie trudno jest przesiąść się ponownie do kursu jadącego w głąb innego województwa.
Nie milkną komentarze dotyczące rozpoczęcia sprzedaży Wspólnego Biletu Samorządowego – ważnego przez dobę od godziny wskazanej przez podróżnego biletu honorowanego przez ośmiu przewoźników regionalnych. Można go kupić za 38 zł w kasach biletowych niektórych spółek (np. Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej) i za pośrednictwem aplikacji SkyCash. Inicjatorem wprowadzenia nowej oferty jest Związek Samorządowych Pracodawców Kolejowych. Ani do ZSPK, ani do porozumienia ws. WBS nie przystąpił na razie żaden podmiot ogólnopolski (Przewozy Regionalne czy PKP Intercity).

Sukces kolei samorządowych – ale dokąd dowiozą pasażera?

– Nowy wspólny bilet to ogromny sukces kolei samorządowych – ocenia Michał Panfil, p.o. prezes zarządu Warszawskiej Kolei Dojazdowej. – Uruchomienie sprzedaży od 1 sierpnia to coś naprawdę pozytywnego – przekonywał. – Jest to bowiem pierwszy bilet aż ośmiu spółek samorządowych, na podstawie którego pasażerowie będą mogli poruszać się po całej Polsce, kupując bilet u któregokolwiek z przewoźników – opisywał.

– Wspólny bilet jest więc także ukłonem w stosunku do podróżujących na terenie województwa mazowieckiego – powiedział Michał Panfil. Na Mazowszu oferta honorowana jest przez WKD i Koleje Mazowieckie, ale nie przez SKM Warszawa. Możliwości przejazdu na podstawie nowego biletu do innych regionów są natomiast bardzo ograniczone. WBS nie jest bowiem ważny ani w dalekobieżnym pociągu KM „Słoneczny” do Trójmiasta i Ustki, ani w „sprinterach” Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej z Warszawy do Łodzi Fabrycznej.

Mało połączeń do i z węzłów w Kutnie i Sierpcu

Podróżni korzystający z oferty przewoźników regionalnych mogą się natomiast przesiąść z pociągów KM do kursów osobowych ŁKA w Skierniewicach, Łowiczu i Kutnie, a także do składów Kolei Wielkopolskich w Kutnie i Arrivy w Sierpcu. Rozkład jazdy na odcinkach Kutno – Konin i Sierpc – Toruń przewiduje jednak bardzo małą liczbę połączeń. Niewiele jest zresztą także możliwości dojazdu do tych węzłów kursami Kolei Mazowieckich, zwłaszcza jeśli punktem początkowym podróży miałaby być Warszawa.

Przypomnijmy, że do porozumienia przewoźników na pewno nie przystąpi SKM Warszawa, która pozostaje jednak członkiem ZSPK. Jak tłumaczy stołeczna spółka, Szybka Kolej Miejska w ogóle nie prowadzi własnej polityki taryfowej, bo w jej pociągach obowiązują wyłącznie bilety emitowane przez Zarząd Transportu Miejskiego. To ZTM musiałby więc zawrzeć stosowne umowy, na mocy których na sieci warszawskiej komunikacji miejskiej można byłoby korzystać także z biletów wydawanych przez członków ZSPK.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (497)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Mazowieckie (497)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS