NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

W Zakopanem było Pendolino, teraz czas na Flirta

| Michał Szymajda 24.03.2017 270

W Zakopanem było Pendolino, teraz czas na Flirta
Flirt nocąfot. Michał Szymajda, Rynek Kolejowy
Przed północą 18 marca na stację w Zakopanem wjechał po raz pierwszy pociąg Pendolino. Tydzień później, 25 marca, na podtatrzańską stację wjedzie kolejny nowoczesny ezt. Będzie to jeden z dwudziestu posiadanych przez PKP Intercity ED160 Flirt.
Zarówno Pendolino, jak i Flirt odwiedzą Zakopane w ramach testów, bez pasażerów. PKP Intercity sprawdza jak pociągi sprawują się na krętej podgórskiej trasie, gdzie, póki co, wymagana jest zmiana kierunku jazdy.

– Potwierdzamy, że w najbliższy weekend zostaną przeprowadzone testy składem Flirt na linii z Krakowa do Zakopanego. O szczegółach będziemy informować w późniejszym czasie – powiedział Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.

W planach przewoźnika znajduje się przedłużenie niektórych relacji kończących się w Krakowie do Zakopanego. Chodzi m.in. o jedną parę EIP z Gdyni i Warszawy (Pendolino) oraz prawdopodobnie któryś z pociągów IC obsługiwany Flirtem, np. z Olsztyna, Warszawy i Kielc lub z Łodzi. PKP Intercity od połowy 2016 roku stara się o zgodę Centrum Unijnych Projektów Transportowych na wydłużenie relacji Flirtów do Zakopanego. Więcej o sprawie piszemy tutaj.

Warto przypomnieć, że czas jazdy do Zakopanego skróci się o około 25 – 30 minut po otwarciu łącznic w Krakowie i Suchej Beskidzkiej. Zakończenie obu inwestycji planowane jest z końcem 2017 roku.

Na razie nie znamy szczegółów przejazdu Flirta z Krakowa do Zakopanego, jednak prawdopodobnie odbywać się one będą, w podobnym rozkładzie jazdy jak sobotnie jazdy ED250. Więcej o nich piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zakopane (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Zakopane (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS