Przed północą 18 marca na stację w Zakopanem wjechał po raz pierwszy pociąg Pendolino. Tydzień później, 25 marca, na podtatrzańską stację wjedzie kolejny nowoczesny ezt. Będzie to jeden z dwudziestu posiadanych przez PKP Intercity ED160 Flirt.
Zarówno Pendolino, jak i Flirt odwiedzą Zakopane w ramach testów, bez pasażerów. PKP Intercity sprawdza jak pociągi sprawują się na krętej podgórskiej trasie, gdzie, póki co, wymagana jest zmiana kierunku jazdy.
– Potwierdzamy, że w najbliższy weekend zostaną przeprowadzone testy składem Flirt na linii z Krakowa do Zakopanego. O szczegółach będziemy informować w późniejszym czasie – powiedział Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.
W planach przewoźnika znajduje się przedłużenie niektórych relacji kończących się w Krakowie do Zakopanego. Chodzi m.in. o jedną parę EIP z Gdyni i Warszawy (Pendolino) oraz prawdopodobnie któryś z pociągów IC obsługiwany Flirtem, np. z Olsztyna, Warszawy i Kielc lub z Łodzi. PKP Intercity od połowy 2016 roku stara się o zgodę Centrum Unijnych Projektów Transportowych na wydłużenie relacji Flirtów do Zakopanego. Więcej o sprawie piszemy
tutaj.
Warto przypomnieć, że czas jazdy do Zakopanego skróci się o około 25 – 30 minut po otwarciu
łącznic w Krakowie i Suchej Beskidzkiej. Zakończenie obu inwestycji planowane jest z końcem 2017 roku.
Na razie nie znamy szczegółów przejazdu Flirta z Krakowa do Zakopanego, jednak prawdopodobnie odbywać się one będą, w podobnym rozkładzie jazdy jak sobotnie jazdy ED250. Więcej o nich piszemy
tutaj.