NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

voestalpine buduje nową fabrykę pod Gdańskiem

| voestalpine 03.10.2016 0

voestalpine buduje nową fabrykę pod Gdańskiem
fot. voestalpine
voestalpine buduje nową fabrykę pod Gdańskiem
voestalpine buduje nową fabrykę pod Gdańskiem
voestalpine buduje nową fabrykę pod Gdańskiem
voestalpine buduje nową fabrykę pod Gdańskiem
voestalpine buduje nową fabrykę pod Gdańskiem
voestalpine buduje nową fabrykę pod Gdańskiem
System Liczenia Osi UniAC – nowy produkt na rynku urządzeń sterowania ruchem kolejowych – produkowany będzie w zakładzie produkcyjnym voestalpine Signaling Sopot (dawniejvoestalpine TENS) w Trąbkach Wielkich nieopodal Gdańska. Budowa hali produkcyjnej – w pełni dostosowanej do produkcji nowych komponentów dla kolejnictwa – zakończy się na przełomie marca i kwietnia 2017 roku.
voestalpine Signaling Sopot (dawniej voestalpine TENS) znana jest na rynku polskim przede wszystkich z urządzeń diagnostycznych ASDEK (diagnostyka stanów awaryjnych taboru), urządzeń rodziny HADIAG (badanie układów hamulcowych pojazdów szynowych), TENSAN (urządzenia do pomiaru nacisku kół pojazdów kolejowych), czy też oferowanych od kilku lat urządzeń wspomagających sterowanie rozjazdami rodziny SPHEROLOCK (zamknięcia nastawcze), czy też HYDROLINK (hydrauliczny system przenoszenia sił pomiędzy punktami przestawiania). Wielu pracowników polskich kolei doskonale zna poprzednią (sprzed 2015 roku) nazwę firmy z Sopotu: TENS Sp. z o.o.

Doświadczenie, w szczególności związane z produkcją czujników torowych i modułów elektronicznych sterowania systemami diagnostyki stanów awaryjnych taboru ASDEK, otworzyło producentowi drogę do zaprojektowania, certyfikacji, a następnie produkcji systemu nie zajętości torów i rozjazdów UniAC1. Dziś system sterowania ruchem kolejowym oparty o nowe liczniki osi wykorzystywany jest na stacjach Bydgoszcz Główna, Skarżysko Kamienna, mniejszych stacjach linii 202 oraz na blokadach liniowych fragmentów linii 131 (Chorzów Batory – Tczew). Produkty sopockiego producenta dystrybuowane są również – za pośrednictwem siostrzanych firm grupy voestalpine – m.in. do Niemiec, Algierii, Brazylii czy Arabii Saudyjskiej.

Plany dalszego rozszerzania produkcji elektronicznych modułów sterowania i czujników torowych pozwoliły na podjęcie trudu inwestycji i budowy całkiem nowego zakładu produkcyjnego. Hala – wraz z zapleczem administracyjnym, magazynowym, a także małym centrum szkoleniowym – zlokalizowana będzie w Trąbkach Wielkich – 25 kilometrów od Gdańska. Gotowa na dziś bryła budynku pozwala realnie planować przeniesienie produkcji z Sopotu do Trąbek Wielkich na przełomie marca i kwietnia 2017 roku. Jednocześnie z budową realizowane są zakupy wyposażania niezbędnego do produkcji i właściwej kontroli jakości montowanych wyrobów.

W ślad za rozwojem zaplecza produkcyjnego, inżynierowie voestalpine Signaling Sopot (dawniej voestalpine TENS) przygotowują również kolejną odsłonę tego produktu. Premiera prototypu kolejnego już Systemu Liczenia Osi – UniAC2 – odbyła się podczas ostatnich targów InnoTrans w Berlinie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Gdańsk (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Gdańsk (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS