NUMER 10/2017
NUMER 10/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Polska kolej roku 2017
szukaj
Śledź nas:

UTK: Wspólny bilet to szansa na poprawę informacji pasażerskiej

| Kasper Fiszer 29.09.2017 24

UTK: Wspólny bilet to szansa na poprawę informacji pasażerskiej
Pociągi różnych przewoźników w Łodzifot. Kasper Fiszer
Departament Praw Pasażerów Urzędu Transportu Kolejowego zwraca uwagę, że brak jednolitego systemu taryfowego wiąże się także z trudnościami w pozyskiwaniu przez podróżnych kompleksowej informacji o połączeniach. Toczące się prace nad wdrożeniem tzw. wspólnego biletu mogłyby przyczynić się do zmiany tego stanu rzeczy. Zakres informacji prezentowanych w różnych kanałach sprzedaży różnych przewoźników mógłby bowiem być tożsamy.
– Istotą wspólnego biletu jest degresywny charakter taryfy – ocenił podczas konferencji „Wspólny bilet” Karol Kłosowski z Departamentu Praw Pasażerów Urzędu Transportu Kolejowego. Wskazywał, że tak właśnie skonstruowany był cennik w czasach jednolitego PKP. Jego główną zaletą była w opinii przedstawiciela regulatora rynku prostota konstrukcji tabeli opłat. – Konduktor mógł od ręki wypisać dowolny bilet – podkreślał. Tę samą cechę można jednak traktować zdaniem Karola Kłosowskiego jako wadę. Cennik był bowiem sztywny i nie umożliwiał dostosowania się do warunków lokalnych.

Pociąg jak taksówka: zawsze jest opłata za „trzaśnięcie drzwiami”

– Inaczej niż wówczas, dziś mamy do czynienia z czymś, co my nazywamy efektem taxi. Kiedy przesiadamy się pomiędzy pociągami różnych spółek, jest tak, jakbyśmy przesiedli się z taksówki do taksówki i znów ponosili opłatę początkową – tłumaczył. – Dużym wyzwaniem jest więc sprawienie, by model wspólnego biletu funkcjonował dobrze nie tylko z punktu widzenia pasażerów, ale i przewoźników kolejowych – dodał.

W swoim krótkim wystąpieniu przedstawiciel UTK stwierdził jednak, że problemy wynikające z braku jednolitej taryfy kolejowej z punktu widzenia pasażera nie ograniczają się do kwestii ekonomicznych. Równie istotna jest w jego opinii sprawa braku kompleksowej informacji dotyczącej planowanego przejazdu. – Zrobiliśmy research, z którego wynika, że tylko jedna wyszukiwarka podaje łączną opłatę za przejazd – mówił. Zgłaszane do urzędu problemy podróżnych wiążą się także z trudnościami w identyfikacji kas biletowych. – Zdarza się, że ktoś czeka w długiej kolejce, by dowiedzieć się, że danego biletu tu nie kupi – tłumaczył prelegent.

Czy zakup w kasie powinien być dodatkowo płatny?

– W naszej ocenie rozwiązaniem jest dążenie do tego, by zakres informacji widocznych we wszystkich kanałach sprzedaży był tożsamy – stwierdził Karol Kłosowski. Zaznaczył, że dotyczyć ma to nie tylko systemów internetowych, ale także tradycyjnych kas i innych form dystrybucji na dworcach. Dodał także, że intensywny rozwój sieci automatów biletowych mógłby pociągnąć za sobą doliczanie prowizji za obsługę w kasie.

Na problemy związane z integracją biletową wszystkich przewoźników zwracał natomiast uwagę wiceprezes UTK Kamil Wilde. Częściowym ich rozwiązaniem mogłoby być proponowane przez Ministerstwo Cyfryzacji oparcie się o technologię mDokument. Ta jednak związana jest z urządzeniami mobilnymi, co najprawdopodobniej komplikowałoby wprowadzenie jednolitego standardu obsługi także w sieci sprzedaży tradycyjnej.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (41154)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (41154)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2017
NUMER 10/2017
W związku z targami Trako 2017 przygotowaliśmy trzy edycje „Rynku Kolejowego” z różnymi okładkami. Numer jest dostępny bezpłatnie na targach na naszym stoisku: nr 04 w hali B. Serdecznie zapraszamy! W tym wyjątkowym numerze postanowiliśmy podsumować aktualny stan polskiej kolei. Analizujemy zmiany w Krajowym Programie Kolejowym, pokazujemy, jakie zmiany czekają Centralną Magistralę Kolejową i jakie wyzwania stoją przez PKP Intercity i PolRegio. Nie brakuje ważnych rozmów, w tym z prezesami spółek: PKP SA, PKP Intercity, STK, OT Logistics, ZUE, KZN „Bieżanów”, Torprojektu, czy Pol-Miedź Trans. Ciekawej lektury nie zabraknie – objętość tego numeru wynosi ponad dwieście stron!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS