NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

UTK: Wspólny bilet to szansa na poprawę informacji pasażerskiej

| Kasper Fiszer 29.09.2017 24

UTK: Wspólny bilet to szansa na poprawę informacji pasażerskiej
Pociągi różnych przewoźników w Łodzifot. Kasper Fiszer
Departament Praw Pasażerów Urzędu Transportu Kolejowego zwraca uwagę, że brak jednolitego systemu taryfowego wiąże się także z trudnościami w pozyskiwaniu przez podróżnych kompleksowej informacji o połączeniach. Toczące się prace nad wdrożeniem tzw. wspólnego biletu mogłyby przyczynić się do zmiany tego stanu rzeczy. Zakres informacji prezentowanych w różnych kanałach sprzedaży różnych przewoźników mógłby bowiem być tożsamy.
– Istotą wspólnego biletu jest degresywny charakter taryfy – ocenił podczas konferencji „Wspólny bilet” Karol Kłosowski z Departamentu Praw Pasażerów Urzędu Transportu Kolejowego. Wskazywał, że tak właśnie skonstruowany był cennik w czasach jednolitego PKP. Jego główną zaletą była w opinii przedstawiciela regulatora rynku prostota konstrukcji tabeli opłat. – Konduktor mógł od ręki wypisać dowolny bilet – podkreślał. Tę samą cechę można jednak traktować zdaniem Karola Kłosowskiego jako wadę. Cennik był bowiem sztywny i nie umożliwiał dostosowania się do warunków lokalnych.

Pociąg jak taksówka: zawsze jest opłata za „trzaśnięcie drzwiami”

– Inaczej niż wówczas, dziś mamy do czynienia z czymś, co my nazywamy efektem taxi. Kiedy przesiadamy się pomiędzy pociągami różnych spółek, jest tak, jakbyśmy przesiedli się z taksówki do taksówki i znów ponosili opłatę początkową – tłumaczył. – Dużym wyzwaniem jest więc sprawienie, by model wspólnego biletu funkcjonował dobrze nie tylko z punktu widzenia pasażerów, ale i przewoźników kolejowych – dodał.

W swoim krótkim wystąpieniu przedstawiciel UTK stwierdził jednak, że problemy wynikające z braku jednolitej taryfy kolejowej z punktu widzenia pasażera nie ograniczają się do kwestii ekonomicznych. Równie istotna jest w jego opinii sprawa braku kompleksowej informacji dotyczącej planowanego przejazdu. – Zrobiliśmy research, z którego wynika, że tylko jedna wyszukiwarka podaje łączną opłatę za przejazd – mówił. Zgłaszane do urzędu problemy podróżnych wiążą się także z trudnościami w identyfikacji kas biletowych. – Zdarza się, że ktoś czeka w długiej kolejce, by dowiedzieć się, że danego biletu tu nie kupi – tłumaczył prelegent.

Czy zakup w kasie powinien być dodatkowo płatny?

– W naszej ocenie rozwiązaniem jest dążenie do tego, by zakres informacji widocznych we wszystkich kanałach sprzedaży był tożsamy – stwierdził Karol Kłosowski. Zaznaczył, że dotyczyć ma to nie tylko systemów internetowych, ale także tradycyjnych kas i innych form dystrybucji na dworcach. Dodał także, że intensywny rozwój sieci automatów biletowych mógłby pociągnąć za sobą doliczanie prowizji za obsługę w kasie.

Na problemy związane z integracją biletową wszystkich przewoźników zwracał natomiast uwagę wiceprezes UTK Kamil Wilde. Częściowym ich rozwiązaniem mogłoby być proponowane przez Ministerstwo Cyfryzacji oparcie się o technologię mDokument. Ta jednak związana jest z urządzeniami mobilnymi, co najprawdopodobniej komplikowałoby wprowadzenie jednolitego standardu obsługi także w sieci sprzedaży tradycyjnej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (41435)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (41435)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS