NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Dalsze problemy Gam. Winne zwierzęta?

| Jakub Madrjas 29.03.2016 432

Dalsze problemy Gam. Winne zwierzęta?
Fot. Michał Szymajda
Czytelnicy w dalszym ciągu informują nas o problemach z dostępnością lokomotyw Gama Pesy. Producent tłumaczy, że obecnie najwięcej wyłączeń z ruchu nowych lokomotyw powodują zderzenia ze zwierzętami.
Na początku roku wystąpiły problemy z usterkami SU160 Gama, które spowodowały odwołanie wielu pociągów i wprowadzenie komunikacji zastępczej, o czym pisaliśmy na rynku Kolejowym tutaj.  Pod koniec stycznia pojawiły się kolejne problemy z dostępnością spalinowozów. PKP Intercity sprawdzało nawet możliwości wypożyczenia taboru zastępczego od innych przewoźników.

Sprawność Gam PKP Intercity wciąż nie jest doskonała. Czytelnicy dość często przysyłają do nas informacje o odwołaniach pociągów z powodu awarii spalinowozów Pesy. Jednak PKP Intercity nie chce podać danych dotyczących dostępności SU160. – Za sprawność i gotowość do drogi lokomotyw Gama, zgodnie z kontraktem, odpowiada producent. W przypadku braku dostępności jednostek do eksploatacji umowa przewiduje naliczanie kar umownych. W przypadku braku dostępności, wobec producenta są naliczane kary – mówi tylko rzeczniczka IC Beata Czemerajda.

– W momencie wystąpienia zimowych utrudnień podjęliśmy szereg działań, aby jak w najmniejszym stopniu dotknęły one naszych podróżnych. Wydawaliśmy bezpłatne poczęstunki. Pasażerowie opóźnionych składów mieli także możliwość otrzymania rekompensaty. 25% ceny biletu przy opóźnieniu od 60 minut lub 50% w przypadku opóźnień powyżej 119 min – dodała rzeczniczka.

UTK nie stwierdził problemów, bo nie trafił na komunikację zastępczą

Pasażerowie narzekają na utrudnienia – z powodu awarii muszą korzystać z komunikacji zastępczej. Prezes UTK zapowiedział wszczęcie kontroli w tej sprawie. Przeprowadzone zostały jednak tylko dwie kontrole, obie w pociągu nr 31010/1 „Hańcza” (27 stycznia 2016 r. oraz 11 lutego 2016 r.), które prowadziła lokomotywa spalinowa serii 754 („Nurek”) wypożyczona od Kolei Czeskich, a nie Gama.

Jak informuje UTK, w trakcie obu kontroli nie stwierdzono nieprawidłowości w zakresie realizacji procesu przewozowego. Wymiana lokomotyw na stacji Białystok przebiegała sprawnie. – Z uwagi na brak obsługi przez komunikację zastępczą odcinka Białystok – Suwałki od 7 stycznia do 16 marca 2016 r. nie było możliwości weryfikacji komfortu podróżowania komunikacją zastępczą – informuje "RK Dorota Paździora z UTK.

Najczęsciej - zderzenia ze zwierzętami

Co z awariami zgłaszanymi przez naszych Czytelników? – Obecnie najczęściej usuwamy skutki zderzeń lokomotyw ze zwierzętami. Jeśli to niewielkie zwierzę, usterki naprawiamy na miejscu. W przypadku większych zwierząt (np. łosi) skutki zderzenia często wyłączają pojazd z ruchu (w tej chwili z tego powodu wyłączona jest SU160-005) – mówi rzecznik Pesy Michał Żurowski. I dodaje, że na dziś z użytku wyłączone są trzy z dziesięciu Gam, ale dwie z przyczyn leżących po stronie PKP IC, a jedna z winy Pesy.

Skutki problemów mogłaby pomóc zminimalizować lokomotywa 111Db-001 – pierwszy spalinowy egzemplarz Gamy wybudowany dwa lata temu przez Pesę. Nie mógł on trafić do PKP Intercity ze względu na to, że budowa zaczęła się przed podpisaniem kontraktu – a przewoźnik zastrzegł w umowie nadzór nad budową wszystkich egzemplarzy. Ale lokomotywa mogłaby prowadzić pociągi w zastępstwie za chwilowo nieczynne Gamy. Jak udało nam się dowiedzieć, Pesa rozmawia o udostępnieniu lokomotywy PKP Intercity, a decyzja w tej sprawie ma zapaść na dniach.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Białystok (176)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Białystok (176)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5