Partnerzy serwisu:
Pasażer

Usługa PolRegio w Wielkopolsce może być droższa. Ich kursy przejmą KW?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Usługa PolRegio w Wielkopolsce może być droższa. Ich kursy przejmą KW?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plWprowadzenie zmodernizowanego taboru może kosztowa
Prezes Kolei Wielkopolskich Włodzimierz Wilkanowicz potwierdził, że plan finansowy na realizację przewozów w nowym rozkładzie nie został jeszcze zatwierdzony – dla obu przewoźników w regionie. Wciąż trwają bowiem negocjacje z Urzędem Marszałkowskim. Jak zaznacza, jego spółka należy w całości do województwa. Przy częstych audytach urząd ma potwierdzenie, że zaproponowane stawki odpowiadają potrzebom.

– Planowanie rekompensaty na kolejny rok prognozujemy na podstawie poprzedniego roku i dotąd jedyna korekta, którą musieliśmy zrobić, spowodowana była początkiem modernizacji linii E20. – tłumaczy Wilkanowicz. Nie dość że przewozy po wprowadzeniu komunikacji zastępczej spadły o kilka procent bardziej, niż zakładano, to operator stracił też część pasażerów z linii Poznań – Gniezno, gdzie z powodu objazdów nagle poprawiła się oferta PKP Intercity.

Dlatego też trudno znaleźć uzasadnienie dla ewentualnego zmniejszenia dofinansowania dla KW ze strony urzędu, bo efektem byłyby straty we własnej spółce. Możliwe jest jednak inne rozwiązanie – przekazanie części pracy wykonywanej przez Przewozy Regionalne Kolejom Wielkopolskim (według obecnych założeń, po uruchomieniu Poznańskiej Kolei Metropolitalnej ma się ona rozkładać po równo pomiędzy przewoźnikami).

Marszałek otrzymał już informację, o ile więcej pieniędzy chcą Przewozy Regionalne z powodu wprowadzenia na tory województwa Feniksów.

– W przypadku Kolei Wielkopolskich problemu z amortyzacją nie ma w ogóle – podkreśla Wilkanowicz. Dlatego przekazanie pracy mogłoby być dla urzędu tańszą opcją. Na dwa tygodnie przed zmianą rozkładu niemożliwe byłoby jednak powierzenie KW całości przewozów. Ale ok. 20 procent – to już całkiem realne. – U nas znalezienie taboru nie jest problemem. Ewentualnym wąskim gardłem są naprawy P4 pociągów Elf. Zakładaliśmy na to dość komfortowy zapas – mówi prezes Kolei Wielkopolskich.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5