Partnerzy serwisu:
Biznes

Świlski: O komunalizacji SKM Trójmiasto mówię od lat. Na razie bez szans

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
04-12-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Świlski: O komunalizacji SKM Trójmiasto mówię od lat. Na razie bez szans
fot. Martyn Janduła
Jak pisaliśmy, negocjacje między zlecającym przewozy Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego a spółką PKP SKM Trójmiasto nie należą do najprostszych, a jedną z kości niezgody jest kwestia dopłaty. – To normalna rozmowa biznesowa, w której przedstawiamy sobie wzajemnie nasze wyliczenia. Musimy się dotrzeć – jak w każdym małżeństwie są dni lepsze i gorsze – mówi Ryszard Świlski, członek zarządu województwa pomorskiego. Na komunalizację SKM, o której mówi się od lat, na razie nie ma szans.

Witold Urbanowicz, Rynek Kolejowy: Obecnie negocjacje z SKM na temat świadczenia usług i kosztów są dosyć trudne. Z czego to wynika?

Ryszard Świlski, członek zarządu województwa pomorskiego:
Zarządzamy pieniądzem publicznym. Z naszych wyliczeń wynika, że kwota, którą zaplanowaliśmy, jest adekwatna do tych zadań, które postawiliśmy przed przewoźnikiem i negocjujemy. To normalna rozmowa biznesowa, w której przedstawiamy sobie wzajemnie nasze wyliczenia. Nie ma zagrożenia dla nowego rozkładu jazdy. Musimy się dotrzeć – jak w każdym małżeństwie są dni lepsze i gorsze.

Czy w tym kontekście nie byłoby lepiej, gdyby jednak spółka SKM została skomunalizowana?

O usamorządowieniu SKM mówię od wielu lat. Nie ma niestety na to zgody ze strony Ministerstwa Finansów i Grupy PKP. Dopóki nie będzie zielonego światła, to nam pozostaje jedynie głośno o tym mówić.

Jeżeli byłaby zgoda – czy samorząd wojewódzki jest w stanie sam skomunalizować przewoźnika, czy też koniecznie byłoby wsparcie Gdańska i Gdyni?


Samorządy generalnie powinny wejść do finansowania całego procesu przewozów w aglomeracji. My, jako województwo, wzięliśmy odpowiedzialność za przewozy w całym województwie, ale gros tych połączeń odbywa się w aglomeracji, więc miasta powinny w tym partycypować. Do procesu komunalizacji chcielibyśmy zaprosić wszystkich – by nie być jedynym beneficjentem tej zmiany.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKM Trójmiasto wyremontuje przystanki Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia

Infrastruktura

Niebezpiecznie w Wejherowie. Pociąg SKM rozpruł rozjazd

Infrastruktura

SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na 10 zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

SKM Trójmiasto wyremontuje przystanki Gdańsk Stocznia i Gdynia Stocznia

Infrastruktura

Niebezpiecznie w Wejherowie. Pociąg SKM rozpruł rozjazd

Infrastruktura

SKM Trójmiasto ogłasza przetarg na 10 zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5