Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Świętokrzyskie broni łącznicy w Czarncy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Monika Wojniak

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Świętokrzyskie broni łącznicy w Czarncy
– Łącznica pozwoli na wpięcie województwa świętokrzyskiego w sieć szybkich kolei. Tu nie chodzi tylko o połączenie z Warszawą, ale też o otwarcie regionu w kierunku zachodnim – mówi Adam Jarubas, marszałek województwa świętokrzyskiego, broniąc koncepcji budowy łącznicy kolejowej w Czarncy.

Emocje wokół projektu budowy łącznicy prowadzącej z CMK w stronę Kielc zawrzały po wpisie zamieszczonym na prowadzonym przez Roberta Wyszyńskiego Blogu KDP. W tekście pomysł krytykują eksperci z zakresu inwestycji i analityki ruchu. Inwestycji zdecydowanie bronią natomiast władze województwa świętokrzyskiego. – Ten projekt od wielu lat był w planach strategicznych Polskich Linii Kolejowych. Nie można powiedzieć więc, że jest to fanaberia władz województwa – podkreśla Adam Jarubas, marszałek województwa świętokrzyskiego. – Działamy w pełnej synergii z PLK. Dlatego też w połowie współfinansujemy studium wykonalności.

Zdaniem marszałka łącznica sprawi, że województwo będzie mogło wpiąć się w sieć szybkich kolei. – Mówienie, że „ósemka” będzie gotowa za parę lat zupełnie do nas nie przemawia – dodaje Adam Jarubas. – Gdyby tu chodziło o kilkadziesiąt kilometrów torów, to faktycznie można byłoby stawiać zarzuty, że nakłady są nieadekwatne do korzyści. Ale chodzi o około 4-kilometrowy odcinek łącznicy, który pozwoli na wpięcie województwa do systemu szybkich kolei. A to dla regionu jest nieocenione. Będziemy zabiegać o uzyskanie środków na tę inwestycję z budżetu centralnego. Nawiasem mówiąc kolej w naszym kraju powinna mieć priorytet, bo do tej pory inwestycje kolejowe jakoś nie miały szczęścia. Jeśli jednak zrealizuje się czarny scenariusz i nie uzyskamy takich środków, to będziemy ich szukać w budżecie regionalnym.

– Przy budowie łącznicy w Czarncy nie chodzi tylko o połączenie z Warszawą, ale także o otwarcie w kierunku miast zachodnich, np. Wrocławia  – podkreśla marszałek Jarubas. – Nasi kolejarze z regionalnego oddziału PLK mają prawie gotowe rozwiązania na trasy, które dziś nie są obsługiwane z naszego terenu. Skoro sami kolejarze z PLK są orędownikami projektu budowy łącznicy, to chyba wystarczający argument za tym, że jest to ważna inwestycja.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5