Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Po wielu latach starań samorządu lokalnego mieszkańcy miasta mogą korzystać z przejścia dla pieszych w rejonie przystanku Stalowa Wola Centrum. Licząca kilkadziesiąt lat kładka, zapewniająca legalne dojście do peronu wyspowego, oraz przejście między osiedlami została zdemontowana.

Historia budowy nowego przejścia w poziomie szyn trwała kilka lat. Poprzedziły ją nie tylko długie negocjacje między władzami Stalowej Woli a przedstawicielami PKP Polskie Linie Kolejowe. Miasto wskazywało, że jest to rozwiązanie najlepsze dla budżetu miasta (koszt modernizacji kładki miał być podobny do budowy trzech przejść w poziomie szyn), a także dla pieszych i rowerzystów, którym wygodniej będzie korzystać z legalnych przejść w poziomie niż nawet zmodernizowanej kładki. Dla władz miasta była to na tyle istotna inwestycja, że została uznana za jedno z priorytetowych zadań prezydenta w ramach „Planu działania dla Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego na lata 2014-2018”, stanowiąc wstęp do kolejnych prac rewitalizacyjnych w tym rejonie miasta. Realizację inwestycji poprzedziła również ankieta przeprowadzona wśród mieszkańców. Wynikało z niej, że około 2/3 z nich regularnie korzystało z „dzikich przejść”, a argumentem za tym była także niewygodna, niszczejąca kładka nad torami, łącząca dworzec autobusowy, przystanek kolejowy, Osiedle Centralne i Osiedle Fabryczne, a także niewystarczająca liczba legalnych przepraw przez linię kolejową. Jak wynika z doniesień lokalnych mediów, nielegalne przekraczanie torów było powszechne nawet „pod oknami” komendy Policji.

W efekcie zabiegów udało się uzgodnić zakres inwestycji między stronami. Ustalono, że przejście będzie obsługiwał dróżnik, który będzie strzegł obiektu z odległości, za pośrednictwem kamer. Zadanie zostało sfinansowane z budżetu miasta, również przetarg został rozpisany i rozstrzygnięty przez miejskich urzędników. Polegało ono na m.in. budowie przejścia dla pieszych kategorii "E" w km 105,382 linii kolejowej nr 68 Lublin – Przeworsk wraz z wykonaniem infrastruktury towarzyszącej takiej jak rogatki, nagłośnienie i monitoring. Ponadto skrócono istniejący peron o 50 m. Rozebrano kładkę dla pieszych oraz dawne dojście do peronu. Prace trwały na przełomie 2016 i 2017 r. Koszt zadania wyniósł ok. 1,6 mln zł. Przetarg wygrała spółka Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Lublinie „EXPOL”. Udzieliła 7 lat gwarancji na wykonane prace.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdańsk: Są oferty na budowę przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej

Zintegrowany transport

Gdańsk: Są oferty na budowę przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej

Redakcja 14 kwietnia 2021

Przejścia przy rondzie Dmowskiego w Warszawie na pewno nie w tym roku

Pasażer

Warszawa. Do końca roku będą zebry przy stacji Pole Mokotowskie

Zintegrowany transport

Pruszków z przejściem przez tory

Infrastruktura

Pruszków z przejściem przez tory

inf. prasowa 12 października 2017

Zobacz również:

Gdańsk: Są oferty na budowę przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej

Zintegrowany transport

Gdańsk: Są oferty na budowę przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej

Redakcja 14 kwietnia 2021

Przejścia przy rondzie Dmowskiego w Warszawie na pewno nie w tym roku

Pasażer

Warszawa. Do końca roku będą zebry przy stacji Pole Mokotowskie

Zintegrowany transport

Pruszków z przejściem przez tory

Infrastruktura

Pruszków z przejściem przez tory

inf. prasowa 12 października 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5