Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę

| jar, Rynek Kolejowy 30.08.2017 83

Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę
fot. jar
Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę
Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę
Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę
Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę
Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę
Stalowa Wola: Przejście w poziomie szyn zastąpiło kładkę
Po wielu latach starań samorządu lokalnego mieszkańcy miasta mogą korzystać z przejścia dla pieszych w rejonie przystanku Stalowa Wola Centrum. Licząca kilkadziesiąt lat kładka, zapewniająca legalne dojście do peronu wyspowego, oraz przejście między osiedlami została zdemontowana.
Historia budowy nowego przejścia w poziomie szyn trwała kilka lat. Poprzedziły ją nie tylko długie negocjacje między władzami Stalowej Woli a przedstawicielami PKP Polskie Linie Kolejowe. Miasto wskazywało, że jest to rozwiązanie najlepsze dla budżetu miasta (koszt modernizacji kładki miał być podobny do budowy trzech przejść w poziomie szyn), a także dla pieszych i rowerzystów, którym wygodniej będzie korzystać z legalnych przejść w poziomie niż nawet zmodernizowanej kładki. Dla władz miasta była to na tyle istotna inwestycja, że została uznana za jedno z priorytetowych zadań prezydenta w ramach „Planu działania dla Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego na lata 2014-2018”, stanowiąc wstęp do kolejnych prac rewitalizacyjnych w tym rejonie miasta. Realizację inwestycji poprzedziła również ankieta przeprowadzona wśród mieszkańców. Wynikało z niej, że około 2/3 z nich regularnie korzystało z „dzikich przejść”, a argumentem za tym była także niewygodna, niszczejąca kładka nad torami, łącząca dworzec autobusowy, przystanek kolejowy, Osiedle Centralne i Osiedle Fabryczne, a także niewystarczająca liczba legalnych przepraw przez linię kolejową. Jak wynika z doniesień lokalnych mediów, nielegalne przekraczanie torów było powszechne nawet „pod oknami” komendy Policji.

W efekcie zabiegów udało się uzgodnić zakres inwestycji między stronami. Ustalono, że przejście będzie obsługiwał dróżnik, który będzie strzegł obiektu z odległości, za pośrednictwem kamer. Zadanie zostało sfinansowane z budżetu miasta, również przetarg został rozpisany i rozstrzygnięty przez miejskich urzędników. Polegało ono na m.in. budowie przejścia dla pieszych kategorii "E" w km 105,382 linii kolejowej nr 68 Lublin – Przeworsk wraz z wykonaniem infrastruktury towarzyszącej takiej jak rogatki, nagłośnienie i monitoring. Ponadto skrócono istniejący peron o 50 m. Rozebrano kładkę dla pieszych oraz dawne dojście do peronu. Prace trwały na przełomie 2016 i 2017 r. Koszt zadania wyniósł ok. 1,6 mln zł. Przetarg wygrała spółka Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Lublinie „EXPOL”. Udzieliła 7 lat gwarancji na wykonane prace.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS