NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Stadler Polska: Spokojnie czekamy na ponowne rozpatrzenie ofert przez ŁKA

| Michał Szymajda 13.10.2016 28

Stadler Polska:  Spokojnie czekamy na ponowne rozpatrzenie ofert przez ŁKA
Stadler Polska: Spokojnie czekamy na ponowne rozpatrzenie ofert przez ŁKAfot. Kasper Fiszer
– Szanujemy decyzję ŁKA i ze spokojem oczekujemy na zakończenie ponownej weryfikacji wszystkich ofert. Nie mamy wątpliwości, że ich analiza potwierdzi, że oferta Stadlera jest najbardziej efektywna kosztowo dla przewoźnika – napisał w oświadczeniu producent, w odpowiedzi na decyzję Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej o ponownym zbadaniu ofert w przetargu na 14 elektrycznych pociągów.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna, po wskazaniu oferty Stadlera jako najkorzystniejszej, zdecydowała się na ponowne rozpatrzenie ofert w przetargu po odwołaniu nowosądeckiego Newagu, który proponował ŁKA swoje ezt Impuls. Newag uważa, że oferowany przez Stadlera współczynnik efektywności jest nierealny do osiągnięcia. Obszerny tekst na ten ten temat publikujemy tutaj.

Część oferty utajniał nie tylko Stadler

W czwartek, mimo wcześniejszego wstrzymywania się od komentarzy, głos zabrał Stadler Polska. Producent z Siedlec zwraca uwagę, że zastrzeganie elementów oferty jako tajemnicy przedsiębiorstwa jest normalną praktyką stosowaną przez wszystkich oferentów w wielu przetargach, zarówno w kraju jak i za granicą i służy ochronie wartości intelektualnych przedsiębiorstwa (jest to prawo wykonawcy, jeżeli wykaże spełnienie przesłanek określonych w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji).

– Z prawa utajnienia wrażliwych danych skorzystali w przetargu ŁKA wszyscy trzej wykonawcy, w tym Stadler i żaden z konkurentów nie kwestionował zasadności tego utajnienia. Wszyscy wykonawcy zastrzegli części techniczne swoich ofert, przy czym Stadler, w przeciwieństwie do pozostałych wykonawców, nie utajnił części oferty dotyczącej systemu i zakresu utrzymania. Pesa, podobnie jak Stadler, potraktowała jako tajemnicę przedsiębiorstwa parametry dotyczące masy, liczby siedzeń, zużycia energii i współczynnika efektywności kosztowej – pisze w oświadczeniu Stadler Polska.

Pojazdy lżejsze, a więc tańsze w eksploatacji

Siedlecki Stadler określa się jako producent „ultraefektywnych kosztowo i energetycznie elektrycznych zespołów trakcyjnych”, produkowanych, w przeciwieństwie do pojazdów konkurencji, z aluminium. Jak pisze w oświadczeniu, cechuje je niższa masa w porównaniu z pojazdami innych producentów, a co za tym idzie niższe zużycie energii elektrycznej.

– Wynikająca z tego efektywność kosztowa jest wyróżnikiem produktów Stadlera na całym świecie. Pozwala wybrać ofertę najkorzystniejszą ekonomicznie, biorąc pod uwagę nie tylko same koszty nabycia pojazdów, ale również koszty związane z ich eksploatacją w całym cyklu życia pojazdów – dodaje producent, który podkreśla, że zaoferowane ŁKA Flirty na polskim rynku mogą poszczycić się wskaźnikiem niezawodności wynoszącym aż 99,9%, dlatego przy zaoferowanej w przetargu masie pojazdu oraz zastosowanych rozwiązaniach technicznych o charakterze energooszczędnym, współczynnik efektywności kosztowej podany w ofercie ma być całkowicie realny.

Liczy się nie tylko cena oferty

Stadler podkreśla, że w wypadku 30-letniej, a nawet dłużej eksploatacji pojazdów, uwzględnianie przy ocenie ofert nie tylko ceny, jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

– Przy wydawaniu publicznych pieniędzy na zakup pojazdów, które mają być eksploatowane nawet przez 30 lat, przewoźnik powinien uwzględniać przy wyborze oferty nie tylko cenę zakupu pojazdów, ale także koszt ich eksploatacji i utrzymania. Takie podejście do zakupu taboru jest praktykowane w większości rozwiniętych krajów Europy i pozwala przewoźnikom prowadzić działalność efektywną finansowo – oświadcza Stadler, który dodaje, że uważa się za firmę polską, zatrudniającą w naszym kraju ponad 700 pracowników, współpracującą z 2 tysiącami polskich poddostawców. – Tylko w 2015 roku Stadler Polska wpłacił do budżetu ponad 100 milionów zł podatków – kończy producent.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (941)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (941)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS