NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Spółki Grupy PKP i Przewozy Regionalne nie angażują się w WOŚP

| Martyn Janduła 13.01.2017 591

Spółki Grupy PKP i Przewozy Regionalne nie angażują się w WOŚP
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Tegoroczny 25. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, będzie musiał obejść się bez zaangażowania spółek z Grupy PKP oraz Przewozów Regionalnych. Żadna ze spółek nie przygotowała atrakcji oraz przedmiotów na licytację, mimo że we wcześniejszych latach chętnie uczestniczyły w imprezie.
Biuro prasowe PKP Intercity poinformowało, że w tym roku nie przewidziano specjalnych aktywności z okazji Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Może to zaskakiwać, bo jeszcze rok temu przewoźnik ten udostępniał na aukcji fundacji np. podróż w kabinie popularnego Pendolino, którą zlicytowano za blisko 13 tys. zł, czy szkolenie na nowoczesnym symulatorze. Także główna spółka całej Grupy nie przygotowała nic na WOŚP. – PKP SA nie jest w tym roku partnerem Orkiestry – poinformował lakonicznie Maciej Bułtowicz z biura prasowego PKP SA. 

Brak zaangażowania w działania WOŚP wykazują również Przewozy Regionalne. Mimo że przewoźnik odpowiada za dowiezienie pasażerów na jedną atrakcję organizowaną w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – na specjalny przejazd pociągiem z Czeremchy do Cisówki w Podlaskiem – to sam nic nie organizuje. – Jest to pociąg na zamówienie sztabu WOŚP. Przejazd finansują lokalne samorządy – mówi Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych. – Jest to tak właściwie specyficzny rodzaj współpracy, gdzie użyczamy tabor, który de facto nie jest nasz, tylko należy do samorządu województwa – dodaje.

Warto podkreślić, że ten największy kolejowy operator regionalny już kilka miesięcy przed poprzednim 24. Finałem WOŚP informował o przygotowywanych atrakcjach. Chwalił się przy tym, że co roku współpracuje z fundacją. Co więcej, atrakcje dla mieszkańców dotyczyły zawsze całej Polski. W zeszłym roku najwięcej działo się na Podlasiu, Podkarpaciu i w Małopolsce. Nie obyło się bez specjalnych pociągów, ognisk, koncertów, a wszystko za pieniądze wrzucone do puszki wolontariuszy.

PKP Cargo w zeszłym roku podało, że zaangażowanie spółki w finały WOŚP jest już tradycją, gdyż "corocznie przekazuje na rzecz fundacji przedmioty lub atrakcje związane ściśle ze swoją działalnością". Podczas 25. Finału WOŚP spółki PKP Cargo jednak zabraknie. – Angażujemy się przede wszystkim w akcje związane z promocją kolei – mówi Jacek Wnukowski, rzecznik prasowy PKP Cargo. – Pozostawiamy jednak wolną rękę pracownikom spółki pragnącym wziąć udział w akcjach WOŚP – dodaje.

Tymczasem spółki samorządowe oraz organizacje kolejowe przygotowały dla pasażerów liczne atrakcje na rzecz WOŚP. O tych najważniejszych piszemy obszernie tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS