NUMER 05/2018
NUMER 05/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Zielona Kolej
szukaj
Śledź nas:

PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]

| Jakub Madrjas 17.05.2018 39

PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
Fot. ZOSP RP
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
W ubiegłym tygodniu doszło do wykolejenia pociągu towarowego we Wronkach. Ruch pociągów po jednym torze przywrócono dopiero w sobotę. Ruch dwutorowy przywrócono 16 maja przed północą.
W czwartek, 10 maja około godziny 16:15 koło stacji Wronki (trasa Poznań – Szczecin) 12 wagonów z węglem pociągu towarowego spółki CTL Logistics wypadło z toru. Nikt nie został poszkodowany. Ruch na linii został wstrzymany, a przewoźnicy wprowadzili  zastępczą komunikację autobusową.

Dopiero w sobotę rano przywrócono po jednym torze ruch pociągów jadących trasą Poznań – Krzyż – Szczecin przez stację Wronki. W czasie prac doszło do wypadku specjalnego pojazdu gąsienicowego, WZT-2, tzw. czołgu PLK, który spadł z platformy kolejowej, o czym poinformował TVN24.
 
Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec zaznacza w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że, wypadek pojazdu nie miał wpływu na termin przywrócenia ruchu, bo najważniejsze prace wykonać musiały dźwigi drogowe. Prace jeszcze się nie zakończyły. Dziś (16 maja) ruch wciąż odbywa się po jednym torze.

Pasażerowie skarżą się na brak informacji

Nie są to jednak jedyne kontrowersje wokół zdarzenia. Pasażerowie bardzo opóźnionych pociągów (nawet o ponad 10 godzin) skarżyli się na brak informacji
O utrudnieniach i brakach organizacyjnych pisały też media. - Właśnie mija 19 godzina naszej podróży z Kielc. Jesteśmy głodne i przemęczone. Dostałyśmy jedynie w Poznaniu po butelce wody - relacjonowali Onetowi pasażerowie. Pasażerowie narzekali też na zapchane toalety w pociągach.

Jak się okazało, zamknięcie stacji we Wronkach spowodowało utrudnienia w ruchu pociągów PKP Intercity praktycznie na całej sieci kolejowej, trwające też przez cały następny dzień, co wyjaśniał rzecznik Ministerstwa Infrastruktury Szymon Huptyś.
Śledztwo w sprawie wykolejenia się pociągu

Prokuratura Rejonowa w Szamotułach poinformowała, że wszczęła śledztwo o przestępstwo z art. 173 § 2 k.k. tj. sprowadzenia nieumyślnie katastrofy w komunikacji, która zagraża życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich rozmiarach. - W toku dotychczas przeprowadzonych czynności zabezpieczono do dalszych badań uszkodzone elementy wagonu jak i sam uszkodzony wagon, przesłuchano świadków, zabezpieczono monitoring, gromadzona jest dokumentacja. Aktualnie trwają dalsze czynności mające na celu ustalenie i wyjaśnienie okoliczności i przyczyny katastrofy - czytamy w informacji prokuratury.

Aktualizacja 17 maja

Jak informuje PKP PLK, po godzinie 23.00 zakończono prace związane z naprawa drugiego toru. Stacja Wronki była nieprzejezdna po wykolejeniu 12 wagonów z węglem 10 maja. Podczas zdarzenia nie było osób poszkodowanych. Konieczna była jednak naprawa około 500 m toru i regulacja sieci trakcyjnej oraz wkolejenie i usunięcie 12 wagonów – informuje rzecznik PLK Mirosław Siemieniec.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wronki (9)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Wronki (9)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS