NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]

| Jakub Madrjas 17.05.2018 39

PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
Fot. ZOSP RP
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
PLK przywróciła dwutorowy ruch na stacji Wronki [aktualizacja]
W ubiegłym tygodniu doszło do wykolejenia pociągu towarowego we Wronkach. Ruch pociągów po jednym torze przywrócono dopiero w sobotę. Ruch dwutorowy przywrócono 16 maja przed północą.
W czwartek, 10 maja około godziny 16:15 koło stacji Wronki (trasa Poznań – Szczecin) 12 wagonów z węglem pociągu towarowego spółki CTL Logistics wypadło z toru. Nikt nie został poszkodowany. Ruch na linii został wstrzymany, a przewoźnicy wprowadzili  zastępczą komunikację autobusową.

Dopiero w sobotę rano przywrócono po jednym torze ruch pociągów jadących trasą Poznań – Krzyż – Szczecin przez stację Wronki. W czasie prac doszło do wypadku specjalnego pojazdu gąsienicowego, WZT-2, tzw. czołgu PLK, który spadł z platformy kolejowej, o czym poinformował TVN24.
 
Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec zaznacza w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że, wypadek pojazdu nie miał wpływu na termin przywrócenia ruchu, bo najważniejsze prace wykonać musiały dźwigi drogowe. Prace jeszcze się nie zakończyły. Dziś (16 maja) ruch wciąż odbywa się po jednym torze.

Pasażerowie skarżą się na brak informacji

Nie są to jednak jedyne kontrowersje wokół zdarzenia. Pasażerowie bardzo opóźnionych pociągów (nawet o ponad 10 godzin) skarżyli się na brak informacji
O utrudnieniach i brakach organizacyjnych pisały też media. - Właśnie mija 19 godzina naszej podróży z Kielc. Jesteśmy głodne i przemęczone. Dostałyśmy jedynie w Poznaniu po butelce wody - relacjonowali Onetowi pasażerowie. Pasażerowie narzekali też na zapchane toalety w pociągach.

Jak się okazało, zamknięcie stacji we Wronkach spowodowało utrudnienia w ruchu pociągów PKP Intercity praktycznie na całej sieci kolejowej, trwające też przez cały następny dzień, co wyjaśniał rzecznik Ministerstwa Infrastruktury Szymon Huptyś.
Śledztwo w sprawie wykolejenia się pociągu

Prokuratura Rejonowa w Szamotułach poinformowała, że wszczęła śledztwo o przestępstwo z art. 173 § 2 k.k. tj. sprowadzenia nieumyślnie katastrofy w komunikacji, która zagraża życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich rozmiarach. - W toku dotychczas przeprowadzonych czynności zabezpieczono do dalszych badań uszkodzone elementy wagonu jak i sam uszkodzony wagon, przesłuchano świadków, zabezpieczono monitoring, gromadzona jest dokumentacja. Aktualnie trwają dalsze czynności mające na celu ustalenie i wyjaśnienie okoliczności i przyczyny katastrofy - czytamy w informacji prokuratury.

Aktualizacja 17 maja

Jak informuje PKP PLK, po godzinie 23.00 zakończono prace związane z naprawa drugiego toru. Stacja Wronki była nieprzejezdna po wykolejeniu 12 wagonów z węglem 10 maja. Podczas zdarzenia nie było osób poszkodowanych. Konieczna była jednak naprawa około 500 m toru i regulacja sieci trakcyjnej oraz wkolejenie i usunięcie 12 wagonów – informuje rzecznik PLK Mirosław Siemieniec.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wronki (10)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Wronki (10)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS