Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

SKM Warszawa: Przetarg na zakup taboru pod koniec roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
SKM Warszawa: Przetarg na zakup taboru pod koniec roku
fot. Martyn Janduła
Warszawski przewoźnik – Szybka Kolej Miejska – doczekał się wreszcie zaplecza z prawdziwego zdarzenia. Nowoczesna hala pozwoli jednocześnie obsługiwać cztery składy na torach technicznych, zaś myjnia – jeden. Obiekt pozwoli przewoźnikowi na obsługę łącznie ponad 50 pojazdów, co stanowi ważny element w związku z planami SKM Warszawa i miasta do zwiększenia działalności firmy w aglomeracji warszawskiej. O planach przetargowych oraz przygotowywanej ofercie rozmawiamy z Renatą Kaznowską, zastępcą prezydenta miasta st. Warszawy.

Martyn Janduła, „Rynek Kolejowy”: W najbliższych latach planowane jest podwojenie oferty SKM Warszawa. Której nowej trasy możemy spodziewać się jako pierwszej?

Renata Kaznowska, zastępca prezydenta miasta st. Warszawy: Zdecydowanie będzie to trasa południe – północ, więc będzie to linia z Piaseczna do Legionowa. Przygotowujemy ją i będziemy mogli ją uruchomić niezwłocznie po tym, jak PKP PLK oddadzą do użytku zmodernizowane tory. W tej chwili jesteśmy w zasadzie uzależnieni wyłącznie od tej inwestycji.

Kiedy zatem należy spodziewać się tego połączenia?

Planujemy uruchomienie tej trasy w 2021 roku. Dlatego już w tym roku przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na zakup nowych 21 składów, więc tak, będzie to podwojenie tego co mamy w tej chwili. Obecnie SKM Warszawa posiada 28 pociągów. Wszystko to z myślą, żeby pierwsze nowe pociągi mogły wyruszyć właśnie na trasę południe – północ.

Jak będzie wyglądał przetarg na nowy tabor? Czy wszystkie sztuki zostaną kupione w jednym etapie?


Będziemy fazować zamówienie lub pojawi się prawo opcji zakupu. W tej chwili robimy analizy finansowe, więc jeszcze za wcześnie mówić o tak dużych szczegółach, bo przetarg ogłosimy dopiero pod koniec 2017 roku. W każdym razie, zastanawiamy się na razie, czy zamówienie będzie miało prawo opcji czy zakup poprzez etapowanie.

Jakiej długości składy SKM Warszawa będzie chciała kupować?


Pociągi będą różne. Będą dwie długości w zależności od trasy, którą będą obsługiwać. Planowany jest zakup 15 sztuk pięcioczłonowych oraz 16 – czteroczłonowych.

PKP PLK zakończą w wakacje remont pierwszego odcinka linii radomskiej. Czy miasto nie myślało nad uruchomieniem już teraz skróconej linii do Warszawy Zachodniej, zanim powstanie łącznik z linią obwodową?

Cała ta trasa jest w tej chwili w modernizacji lub przygotowywana do dalszej modernizacji. Przebudowę przejdzie również stacja Warszawa Zachodnia. To wszystko spowoduje duże perturbacje w ruchu. Dzisiaj zadano nam pytanie, czy w związku z tym, że część tras będzie nieczynnych, to czy nie warto przełożyć naszych składów i dogęścić, szczególnie poranną porą, obsługę funkcjonujących linii. Myślę, że to słuszna uwaga i zrobimy takie analizy oraz zastanowimy się, czy pójść w tym kierunku.

Poza linią do Piaseczna, jakie jeszcze linie planuje uruchomić Warszawa?

Druga linia, której uruchomienie analizujemy w tej chwili, to jest Ożarów Mazowiecki w kierunku Rembertowa. Tutaj też jesteśmy uzależnieni od PKP PLK. Szacujemy, że uruchomienie pociągów mogłoby nastąpić ok. 2025 roku.

W planach była również SKM do Zegrza.

W planach linia do Zegrza jest kontynuacją trasy prowadzącej do Legionowa. Dzisiaj trochę jest jeszcze za wcześnie by mówić, czy tę trasę będziemy uruchamiać. To są oczywiście kwestie ekonomiczne i tego, czy ta linia będzie na pewno linią efektywną.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Zintegrowany transport

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Roman Czubiński 12 maja 2025

SKM Warszawa: Od jednej krótkiej linii do prężnej sieci

Pasażer

SKM Warszawa sprzedaje 14WE. Znamy cenę minimalną

Tabor i technika

SKM Warszawa: Unieważniony przetarg na P5 19WE. Wkrótce nowy

Tabor i technika

Modertrans i PTS naprawią Elfy SKM Warszawa

Tabor i technika

Modertrans i PTS naprawią Elfy SKM Warszawa

Roman Czubiński 15 lipca 2024

Pociągi SKM Warszawa wracają na swoje stałe trasy

Infrastruktura

Pociągi SKM Warszawa wracają na swoje stałe trasy

Michał Szymajda 06 czerwca 2024

Zobacz również:

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Zintegrowany transport

Kolej w mieście: Warszawska SKM przykładem dobrego wykorzystania

Roman Czubiński 12 maja 2025

SKM Warszawa: Od jednej krótkiej linii do prężnej sieci

Pasażer

SKM Warszawa sprzedaje 14WE. Znamy cenę minimalną

Tabor i technika

SKM Warszawa: Unieważniony przetarg na P5 19WE. Wkrótce nowy

Tabor i technika

Modertrans i PTS naprawią Elfy SKM Warszawa

Tabor i technika

Modertrans i PTS naprawią Elfy SKM Warszawa

Roman Czubiński 15 lipca 2024

Pociągi SKM Warszawa wracają na swoje stałe trasy

Infrastruktura

Pociągi SKM Warszawa wracają na swoje stałe trasy

Michał Szymajda 06 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij